صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۴۴

چه کسی به فرخ‌نژاد گفت که از حرفش درباره عمرو عاص عذرخواهی کند؟!

گفت‌وگوی حمید فرخ‌نژاد، بازیگر فراری با رسانه سعودی ایران‌اینترنشنال ارزش سیاسی خاصی نداشت، اما گویای یک نکته بسیار تلخ، ولی مهم بود.

۱: پیش از این برخی کارکنان بی‌بی‌سی‌فارسی از هدف‌های تجزیه‌طلبانه ایران‌اینترنشنال سخن گفته بودند و در ظاهر تلاش کردند به نوعی ردپای خود را از این پروژه لو رفته و آشکارشده رسانه‌ای پاک کنند، اما اینکه مزدوران به ظاهر ایرانی اینترنشنال سعودی در ازای دریافت چند هزار دلار از شاهزاده‌های سعودی حاضر شده‌اند برای تجزیه ایران اقدامات همه‌جانبه رسانه‌ای و عملیاتی کنند، در طول عمر فعالیت اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز از سیاه‌ترین نقاط به شمار می‌رود.
۲: تلاش حکومت وهابی سعودی برای تجزیه ایران به عنوان مرکز نشر اسلام ناب و درست در نقطه مقابل اسلام وهابی ریشه در یک انگیزه اعتقادی قوی دارد، به همین دلیل هم مشاهده می‌شود که تمرکز این شبکه سعودی در برجسته‌سازی گروه‌های تندرو مذهبی سنی در ایران بسیار بیشتر از رسانه‌های دیگر است. این تمرکز به گونه‌ای است که سهم اپوزیسیون سنی جمهوری اسلامی در این شبکه به نسبت دیگر اپوزیسیون بالاتر از عرف معمول سال‌های گذشته در میان رسانه‌های ضدانقلاب بوده است؛ موضوعی که نه تنها نشانه اجرای یک مأموریت ویژه رسانه‌ای است بلکه نشان می‌دهد کارفرمایان سعودی گرایش‌های اعتقادی خود را نیز در حال پیاده‌سازی هستند. ۳: بخشی از گفت‌وگوی حمید فرخ‌نژاد بازیگر فراری با اینترنشنال سعودی نیات مذهبی گردانندگان پشت صحنه این رسانه را بیشتر برملا کرد. فرخ‌نژاد در بخشی از این گفتگو به یکباره و بدون ضرورتی خاص از اینکه زمانی به عمرو عاص تعرضی کوچک داشته، عذرخواهی می‌کند! اینکه به او تأکید شده که درباره موضوعات بلوچستان ایران و حوادث آنجا در میانه گفت‌وگوی خود شبهه‌آفرینی کند تا شیب مهار التهابات در آنجا را به ظن خودشان کندتر کنند، چیز عجیبی نیست و بر اساس همان مأموریت‌های ویژه گفته شده ایران‌اینترنشنال درباره اهل سنت ایران است ولی عذرخواهی کردن به یکباره بابت یک تعرض تلویحی به عمرو عاص جای بسی تأمل دارد. برای کسانی که از میزان حساسیت ویژه وهابیت در عادی‌سازی و سفید‌سازی برخی شخصیت‌های خاص صدر اسلام که در مخالفت و دشمنی با اهل بیت (ع) در تاریخ اسلام شهره شده‌اند، آگاهی دارند و از تلاش‌های سال‌های اخیر این جریان تندرو نیز برای تحمیل برخی اشخاص معلوم‌الحال به عنوان خطوط قرمز کاذب به جامعه اهل سنت که پیش از این چندان اهمیتی نداشته، آگاهی دارند؛ دیدن گنجانده‌شدن عذرخواهی یک سلبریتی بابت سخن گفتن درباره عمرو عاص در وسط یک گفت‌وگوی به ظاهر سیاسی و دور از مسائل مذهبی جای تعجب ندارد و نشانه ذهن مذهبی متعصب کارفرمای وهابی فعال در پشت صحنه است. شاید دور از ذهن هم نباشد که یکی از شرط‌های کارفرمای سعودی برای اجازه پخش گفت‌وگوی حمید فرخ‌نژاد از ایران اینترنشنال، اعلام برائت او از سخن گفتن درباره عمرو عاص قرار داده باشد.
۴: بی‌شک تخریب «ایران قوی» هدف مشترک محور وهابی، بهائی، عبری و غربی است ولی بازگو کردن این گزاره نیز بسیار مهم است که بخش مهمی از این تدارکات عظیم رسانه‌ای در واقع گرفتن انتقام از ملت ایران بابت اعتقادات دینی‌شان است و به علت سردست گرفتن پرچم اهل بیت پیامبر اسلام (ص) در جهان امروز است و چقدر خبیث هستند افرادی که در ظاهر داد مخالفت‌خواهی با جمهوری اسلامی می‌زنند ولی در باطن کمک‌حال وهابیت و یهود صهیونیست برای دشمنی بیشتر با اهل بیت پیامبر اسلام (ص) هستند، البته این نشانه اوج حقانیت و مشروعیت جمهوری اسلامی است که مخالفت و دشمنی با آن، به صورت همزمان مخالفت و دشمنی هم با اهل بیت (ع) و هم با ایران قوی است.
منبع: روزنامه جوان/جهان‌نیوز- مهدی جهان‌تیغی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات