بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۵۴۸

تقسیم قدرت در امارات؛ محمد بن‌زاید با نادیده گرفتن برادران، ولیعهدی را به فرزند خود سپرد!

محمد بن‌زاید رئیس امارات متحده عربی، خالد بن‌محمد بن‌زاید آل نهیان را به عنوان ولیعهد امارت ابوظبی تعیین کرد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif سکای نیوز: محمد بن‌زاید رئیس امارات متحده عربی، خالد بن‌محمد بن‌زاید آل نهیان را به عنوان ولیعهد امارت ابوظبی تعیین کرد. محمد بن‌زايد که جانشینی را از برادر خود، خلیفه بن‌زايد به ارث برده بود به جای انتقال آن به برادران، به فرزند خود منتقل کرد.

* رئیس امارات همچنین برادر خود منصور بن‌زايد را در کنار محمد بن‌راشد، حاکم دبی به عنوان قائم مقام رئیس امارات منصوب کرد. افزون بر این محمد بن‌زايد در حکمی دو برادر دیگر خود هزاع و طحنون را به عنوان جانشینان خود در حکومت ابوظبی منصوب کرد.

* هرچند این با این انتصاب تا حدودی تکلیف جانشینی در امارت ابوظبی مشخص شد، اما تاریخ این امارت شاهد کشمکش‌های خونینی بر سر کسب قدرت بوده که در موارد متعددی به کشتن برادر و نزدیکترین اعضای خانواده منجر شده است.

* خالد بن‌محمد، ولیعهد امارات به ریاست شورای اجرایی ابوظبی منصوب شد. محمد بن‌زايد رئیس امارات و حاکم ابوظبی، مجلس اجرایی ۱۳ نفره ابوظبی را به ریاست خالد بن‌محمد تشکیل داد. ریاست شورای اجرایی همواره بر عهده ولیعهد بوده و محمد بن‌زايد از زمان به عهده گرفتن پست ولیعهدی امارات در سال ۲۰۰۴، ریاست این شورا را به عهده داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات