صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۵۶

گرانی خودرو ریشه در چه چیز دارد

چراکه ادعاها دراین باره بسیار متفاوت است. برخی عامل گرانی خودرو را مواد اولیه همچون فولاد می‌دانند. برخی دیگر اظهار می‌کنند که گرانی خودرو به سبب ناکارآمدی‌های مدیریتی است
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

افزایش قیمت، واژه‌ای آشنا برای مردمی که همواره با پای پیاده می‌دوند تا به خواسته‌های اقتصادی خود برسند اما سرعت‌شان کم و کمتر می‌شود و ماشین افزایش قیمت از آن‌ها سبقت می‌گیرد.
پیش‌تر شاید عدم رسیدن و تحقق آرزوها تنها به بازار پرتلاطم مسکن بسنده می‌شد اما حال می‌بینیم که بازار خودرو، طلا و چه بسا بازار اقلام اساسی و اولیه نیز تحت الشعاع قرار گرفته‌ است و در بیشتر اوقات نقشی چو نقش آرزو دارد. متأسفانه صنعت بیمار خودرو، احوال افراد بسیاری را ناخوش کرده و مانع تحقق نیازهای ابتدایی زندگی‌شان شده است.
اینکه گرانی خودرو ریشه در چه چیز دارد، امری‌است پیچیده و نیازمند صرف زمان بسیار!
چراکه ادعاها دراین باره بسیار متفاوت است. برخی عامل گرانی خودرو را مواد اولیه همچون فولاد می‌دانند. برخی دیگر اظهار می‌کنند که گرانی خودرو به سبب ناکارآمدی‌های مدیریتی است. از طرفی دیگر مدیران براین باورند که عدم کنترل قیمت خودرو به سبب حضور مافیای خودرو است که با عرضه کم خود این بازار را ملتهب ساخته‌اند.

بدیهی است که گرانی خودرو مختص سال جاری و سال گذشته نیست و چندسالی است که در صنعت خودرو ریشه دوانده است.

اگر تنها قیمت خودرو از سال ۸۴ تا ۹۲ را بررسی کنیم، آگاه خواهیم شد که تنش در این بازار همیشگی بوده و حال تنها به اوج افسارگسیختگی خود رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات