صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۲۴۹

بذرپاش: مبارزه با سوداگران بازار مسکن شروع شد

مهرداد بذرپاش در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت خلبان علی‌اکبر قربان شیرودی در بارگاه امامزاده سید‌حسین شیرود با بیان اینکه "تا پیش از انقلاب اسلامی بخش‌های مختلفی از ایران عزیزمان جدا شد و حداقل قیام‌ها برای بازپس‌گیری آنها نتیجه مؤثری نداشت"، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس علی‌اکبر شیرودی‌ها بودند که فارغ از تعلقات دنیایی نگذاشتند یک وجب از ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد و ملت بزرگ ایران با نثار خون جوانان خود از این سرزمین دفاع کردند.

بذرپاش: مبارزه با سوداگران بازار مسکن شروع شد/ بر دریافت مالیات از خانه‌های خالی مصمم هستیم

وی با ابراز اینکه رزمندگان اسلام با تبعیت از رهنمون‌های امام خمینی(ره) بر دشمنان پیروز می‌شدند‌، افزود: امام راحل یک ملت را به حرکت واداشت تا در برابر ظلم ایستادگی کنند و در این راه به پیروزی‌های بزرگی دست یافت.

وزیر راه و شهرسازی با تصریح به اینکه شهید شیرودی ولیّ زمان خودش را شناخت و در زمان لازم اقدام کرد و عامل ماندگاری او هم اقدام به‌موقع بود، اضافه کرد: باید یوم‌الله‌ها نظیر حماسه خرمشهر را پاس بداریم و قرآن کریم نیز بر گرامی‌داشت یوم‌الله برای شکر نعمات تأکید داشته است و در گرامی‌داشت روزهای ملی و یاد شهدا باید شکر‌گزار نعماتی که امام راحل به ما اعطا کرد باشیم.

وی همچنین با تأکید به اینکه "باید یاد و خاطره شهدا و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را زنده نگه داریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم"، ادامه داد: استان مازندران 10 هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که هر کدام برگ زرینی در تاریخ این استان و سرزمین است.

بذرپاش با یادآوری اینکه ‌"در زمان‌های گذشته هکتار هکتار زمین واگذار می‌شد و در قاجاریه سرزمین‌های مختلفی را واگذار کردیم در حالی که در جمهوری اسلامی خاکی را از دست ندادیم و با اهدای شهدا همه‌ خاک اشغال‌شده وطن را پس گرفتیم"، گفت: جوانان هنوز بسیاری از سرداران مطرح کشور از جمله شهید شیرودی را نمی‌شناسند.

وی در گزارشی به مردم از آخرین وضعیت توسعه ریلی و هوایی کشور خاطرنشان کرد: ‌در ‌چند ماه گذشته با وجود مشکلات متعدد تلاش‌های متعددی در زمینه توسعه خط ریلی و هوایی‌‌ انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم توسعه راه مواصلاتی در مازندران تأکید کرد: ‌ساخت برخی پل‌ها در مازندران را شخصاً دنبال می‌کنم. عدم توسعه راه‌های مواصلاتی از چالوس تا رامسر سبب آزار مردم این مناطق می‌شود و باید توسعه زیرساخت‌ها تعریف شود که امسال در اولویت ما قرار می‌گیرد.

‌وی در بخش مسکن با بیان اینکه مبارزه با سوداگران خانه شروع شد و عرضه خانه‌های خالی شدت گرفته است، گفت: عدم‌عرضه مسکن سبب مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود ‌و دولت نمی‌تواند بازار مسکن را رها کند و در دهه گذشته نیز تولید حداقلی مسکن رخ داد‌.

علی‌اکبر قربان شیرودی سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت 1360، پس از حمله به قلب دشمن و وارد کردن خسارت‌های سنگین به دشمنان بعثی، بر اثر اصابت گلوله یکی از تانک‌های دشمن به بالگردش سقوط کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهر شیرود از توابع شهرستان تنکابن واقع در غرب مازندران به خاک سپرده شد.

شهید علی‌اکبر قربان شیرودی از خلبانان شجاع و دلاور هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی بود که با ثبت بالاترین ساعت پرواز در طول جنگ تحمیلی از نام‌آوران این عرصه لقب گرفت و توانست خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دشمن بعثی وارد کند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تندیس از خانواده شهدا و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان فرزند شهید قدردانی شد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات