تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۴۷۴۲۱

هولوکاست و مورخان حقیقت


عمادالدین فیاضی
طی نیم قرن گذشته بیشتر انجمن های یهودی- صهیونیستی در سراسر جهان با اصرار بی سابقه ای سعی در قبولاندن این موضوع به جهانیان دارند که در جنگ جهانی دوم رژیم نازی با برنامه ای از پیش تعیین شده اهتمام در نابودی قوم یهود از راه کشتارهای دستجمعی داشته است و به عبارتی آلمانی ها برنامه داشتند که تمام یهودیان اروپا را بکشند و ادعا کرده اند مجموعه یهودیانی که در طول جنگ به دست رژیم هیتلری کشته شده اند شش میلیون نفر بوده است.
جالب اینکه به رغم تمام سعی و تلاش ها، امکانات و حجم عظیم تبلیغات جهانی به کار گرفته شده جهت اثبات آمارهای این واقعه، تاکنون بسیاری از مورخان برجسته اروپایی و صدها استاد بزرگ تاریخ و متخصصان امور جنگ جهانی دوم با بررسی اسناد تاریخی و نیز ارائه اسنادی که در کمال اتقان علمی و تحقیقی قراردارند که در واقع نمی توان در صحت علمی آنها خدشه ای وارد کرد، نشان داده اند که آمار غیرواقعی قتل عام شش میلیون یهودی در ماجرای هولوکاست، کوره های آدم سوزی و اتاق های گاز نمی تواند آنچنان که صهیونیست ها ادعا می کنند واقعیت داشته باشد.
نکته حائز اهمیت این است که برعکس ادعاهای غربی ها مبنی بر آزادی کامل بیان و استقبال از دیدگاه های دموکراتیک، تحمل آراء و دیدگاه مغایر را نداشته و از جمله دانشمندانی را که نسبت به مسئله هولوکاست به تحقیقات جدیدی دست زدند و در برداشت های تاریخی گذشته خود تجدید نظر کردند بشدت تحت فشار قرار داده اند، در این نوشتار ضمن اشاره به نظرات برخی از این مورخان، به تنگناها و مشکلاتی که اظهارات تجدید نظرطلبانه برای آنها بوجود آورده است نیز اشاره ای می کنیم.
پروفسور «رابرت فوریسون» استاد سابق کرسی تاریخ از دانشگاه «سوربن» از فرانسه درباره هولوکاست نظرات جالب توجهی دارد. فوریسون قضیه هولوکاست را شامل دو بخش می داند کشتار جمعی و اتاق های گاز، در مورد اولی وی می گوید «من باور دارم که اردوگاه های جنگی وجود داشتند و در آن کوره هایی جهت سوزاندن اجساد مردگان وجود داشته که امری طبیعی است به خصوص در مقطعی که بیماری های واگیردار از قبیل تیفوس و امثال آن وجود دارد و برای اجتناب از شیوع بیماری اجساد مردگان را می سوزاندند این مسئله در معروفترین اردوگاه، یعنی «آشویتز» وجود داشته است.
درباره اتاق های گاز طی بیش از پنجاه سالی که از خاتمه جنگ جهانی دوم سپری شده، مورخین رسمی همواره به ما گفته اند که آلمان ها برای انجام آن جنایت ویژه، از گازی سمی به نام «سیکلون-ب» که در سال 1922 اختراع شده بود برای نسل کشی یهودیان استفاده می کردند.
وی می افزاید: این گاز یک سم بسیار قوی است و براساس اسناد محاکمات سران رژیم نازی در دادگاه نورنبرگ گفته شده که پس از هر بار به کار انداختن اتاق های گاز، سربازان آلمانی ساعتی بعد از مرگ افراد داخل اتاق می شدند و بدون استفاده از ماسک کار تخلیه اجساد را شروع می کردند در حالی که این گاز گازی است بسیار غلیظ که به هر سطحی می چسبد و تخلیه آن از یک فضای بسته خیلی مشکل است چطور افراد می توانستند به جنازه هایی که به شدت به این سم غلیظ آغشته بود دست بزنند و چگونه آنها را به بیرون منتقل کنند، نهایتاً پرفسور مزبور نتیجه می گیرد که در واقع این اتاق گاز که بعدها به عنوان موزه به نمایش گذاشته اند واقعی نبوده، بلکه این فضا به دروغ بازسازی شده است.
فریسون همچنین می گوید: اگر امروزه در کشوری مثل فرانسه، کسی منکر هولوکاست شود، در معرض خطر محکومیت به زندان به مدت یک سال، یک جریمه نقدی به مبلغ 300هزار فرانک و برخی مجازات های دیگر قرارمی گیرد.
پروفسور فوریسون بارها به خاطر اظهارات خود در این باره مورد ضرب و شتم صهیونیست ها و عناصر وابسته به آنها قرارگرفته است.
«پل فرام» یکی دیگر از محققانی است که درباره هولوکاست دست به تحقیقات جدیدی زد وی مدیر یک مؤسسه تحقیقات کانادایی به نام «آزادی بیان» است و درباره هولوکاست معتقد است که این مسئله امروزه تبدیل به یک مذهب شده است و با کسانی که در این باره شک و تردیدمی کنند مانند مرتدین برخورد می شود و این از لحاظ عقلانی و منطقی اشتباه و فریبکارانه است.
وی تأکید کرد: من بر این باورم که تمام سؤالاتی که درباره تاریخ مطرح است باید بحث شود و درباره آن گفت وگوی آزاد صورت پذیرد.»
«ارنست زاندل» از دیگر پژوهشگران این موضوع است وی یک ناشر کانادایی آلمانی الاصل است که پس از چهل سال زندگی در کانادا از این کشور اخراج شد و در حال حاضر نیز به خاطر زیر سؤال بردن شش میلیون کشته شده یهودی در هولوکاست در آلمان زندانی است و در انتظار محاکمه به سرمی برد.
«دیوید ایروینگ» یکی از برجسته ترین مورخان انگلیسی است که در حال حاضر به اتهام زیر سؤال بردن هولوکاست در اتریش زندانی است. وی اخیرا محاکمه و به سه سال حبس محکوم شده است. وی بارها از سوی گروه های صهیونیستی در سراسر جهان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و همچنین از ورود به کشورهای مشترک المنافع (مستعمرات سابق انگلیس) ممنوع شده است.
در همین راستا یک بار که وی برای دیدن یکی از اعضای خانواده خود قصد ورود به استرالیا را داشت گروه های صهیونیستی با فشار بر دولت این کشور از ورود وی ممانعت به عمل آوردند.
«دیوید ایروینگ» از سوی مقام های اتریشی و براثر اعمال فشارهای صهیونیست ها به اتهام ایراد دو سخنرانی در سال 1863 در جمع دانشجویان که در آن هولوکاست را رد کرده بود، بازداشت شد.
ایروینگ مورخ بسیار معتبر و اولین کسی است که خاطرات 75000 صفحه ای «کوبلز» را که به مدت 50 سال برای مورخین ناشناخته بود و در آرشیوهای سری ارتش سرخ شوروی نگهداری می شد، به دست آورد و روی آن کار کرد.
وی در آثار خود تاکید کرده است: از آنجایی که نازی های آلمان برای کشتن یهودیان طرح مشخصی نداشته اند و نیز با توجه به دوستی مستحکم که در سال 1943 بین «آدولف هیتلر» و یهودیان وجود داشته، اساسا باور نکردنی است که نازی ها اقدام به کشتن میلیون ها تن از یهودیان کرده باشند.
ایروینگ پس از شش سال تحقیق بر روی اسناد سری شوروی اولین زندگی نامه کامل و مستند هیتلر را با نام «جنگ هیتلر» منتشر کرد که جنجال فراوان به پا کرد و کار وی را به دادگاه کشاند.
وی در کتاب خود نوشته است: در دوران جنگ جهانی دوم هیچ نوعی از کشتار یهودیان (هولوکاست) در کار نبوده است.
وی اعلام کرد، مهم ترین اسناد جنگ دوم جهانی همه به طور مرموزی مفقود شده اند. بسیاری از یادداشت های روزانه سران آلمان و ایتالیا که تا مدتی پیش در آرشیوهای شوروی، آلمان و سایر کشورهای اروپایی موجود بود به سرقت رفته و پنهان یا معدوم شده است.
«گرمار رودولف» از دانشمندان آلمانی در علم شیمی است وی نیز به خاطر نوشتن کتابی ارزشمند تحت عنوان «کالبد شکافی هولوکاست» در سال 1995 از آلمان گریخت. مدتی در انگلیس اقامت کرد و سپس از آن جا به آمریکا رفت و در نهایت با تلاش یک گروه صهیونیستی موسوم به آلمان بازگردانده شد و در حال حاضر در آن جا زندانی است.
«زیفریوریک» نیز از دیگر محققان معروف در تحقیقات مربوط به هولوکاست است وی نیز در گذشته بارها به خاطر اظهارات واقع بینانه اش در این مورد به دادگاه فراخوانده شده است.
«ولفگانگ فرولیچ» یک محقق آلمانی است که در گذشته از وی خواسته شده بود تا شهادت دروغ علیه تجدیدنظرطلبان بدهد و وی با پناه بردن به سفارت ایران در وین این مسئله را عنوان کرد که صهیونیست ها وی را تهدید کرده اند.
«مانفرد رودرکه» از مدافعان بزرگ تجدیدنظرطلبان است وی نیز به 10 ماه زندان در آلمان محکوم شد.
دیدگاه های تحلیلگران و روشنفکران عرب درباره هولوکاست نیز به طور گسترده اجازه انتشار پیدا نمی کند.
«محمد حجازی» کارشناس مصری الاصل مقیم استرالیا و تحلیلگر مسائل خاورمیانه ضمن انتقاد شدید از مصر، رسانه های این کشور را کاملا تحت کنترل دولت خواند.
وی گفت: دولت های عرب تنها زمانی که می خواهند در برابر غرب چهره خود را ترمیم کنند از آزادی بیان و مطبوعات سخن می گویند و از این جهت است که همواره متفکران دنیای اسلام هم از اعلام آزادانه نظرات خودشان در خصوص موضوعات مورد حساسیت غرب مثل هولوکاست منع شده اند و در برخی کشورهای عربی حتی سرکوب می شوند.
حجازی همچنین درباره جو آزادی بیان در خصوص هولوکاست در استرالیا گفت: در استرالیا نیز دولت و سیستم قضائی مانند بسیاری دیگر از کشورهای غربی توسط یهودیان کنترل می شوند و تلاش های مستمری برای افترا به محققانی که هولوکاست را افسانه ای بیش نمی دانند وجود دارد و آنان مورد تهاجم طرفداران اسرائیل قرارمی گیرند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات