تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۳  ، 
کد خبر : ۴۹۳۱۸

تصویری از یک توهّم تاریخی

تهیه و ترجمه: م. ایمانی اشاره: روبر فوریسون (Robert Faurisson)، مورّخ تجدیدنظرطلب (Revisionniste) انگلیسی- فرانسوی است. فوریسون 76 ساله پیشتر استاد دانشگاه لیون فرانسه بوده و با به چالش کشیدن صحت وجود هولوکاست (Holocauste)‌ جایگاه خود را به‌عنوان یک مورخ و محقق مستقل تثبیت کرده است. جالب است بدانید که فوریسون و خانواده‌اش در زمان جنگ جهانی دوم، از آلمان‌ها آزار فراوان دیدند.

* آقای فوریسن، تحلیل شما از هولوکاست چیست؟
** هولوکاست یهودی‌ها افسانه‌ای بیش نیست. مورخ شماره یک این هولوکاست افسانه‌ای، یک یهودی آمریکایی به نام رول هیلدبرگ است. شاهد شماره یک این رویداد ساختگی یک یهودی به نام رودولف وربا است که دارای سه ملیت اسلواکی، انگلیسی و کانادایی است. کتاب مقدس این مسلک «دایره‌المعارف هولوکاست» است.
با نگاهی دقیق به این سه منبع، برای نشان دادن حقیقت هولوکاست درمی‌یابیم که رول هیلدبرگ، رودولف وربا و نویسندگان این دایره‌المعارف یهودی در یک فضای موهوم به عقایدی بیهوده، سخیف و مبتذل استناد کرده‌اند تا مهّوع‌ترین منافع عده‌ای را برآورده سازند. این یهودی‌ها از ما می‌خواهند که موارد ده‌گانه زیر را قبول کنیم:
1- وجود یک دادگاه نظامی با موضوع جنایات استثنایی که در حق یهودی‌ها انجام گرفته‌اند.
قضات این دادگاه هیچگاه به محل وقوع جنایت نرفتند، هیچگاه به بازرسیهای تخّصصی جنایی نپرداختند. آن‌ها نه سلاح‌های به‌کار رفته در این جنایت را دیده‌اند نه آن‌ها را توصیف کرده‌اند. هرگز یک کمیسیون تحقیق بین‌المللی تشکیل نشد. این دادگاه، دادگاه نورمبرگ و نیز همه دادگاه‌هایی که از 50 سال پیش تاکنون برای محاکمه نازی‌ها، همکاران آنها و نویسندگان تجدیدنظرطلب برگزار شده‌اند با این ادعا که موارد اتهامی مشهودند هرگز مدرک و سندی در روند قضایی ارائه نکردند.
2- وجود یک روحیه ضدیهود در نظام بوروکراسی آلمان نازی. کسی نمی‌داند چنین روحیه‌ای کجا و چگونه وجود داشته است.
3- حذف فیزیکی یهودی‌ها بدون طرح یا برنامه اولیه. هولوکاست یک ابتکار عمل بوده است.
4- اشاعه این تفکر که باور کردن اتاق‌های گاز شیوه آزادیخواهان و جوانمردان است. در این مسیر یهودی‌ها به لطایف‌الحیل متوسل شده‌اند.
5- تقدس اعتقاد به‌وجود این مسلخ‌های شیمیایی موسوم به اتاق‌های گاز.
6- تطابق عملکرد این اتاق‌های گاز با قوانین فیزیک و شیمی. ادعایی که اتفاقاً مضحک است.
7- استفاده از جملات آهنین برای هرچه بیشتر تحت‌تأثیر قرار دادن افراد.
8- تأکید بر ارقام 5 تا 6 میلیون قربانی از میان یهودیان در اردوگاه آشویتز گفتنی است که در سخنرانی‌های مورخین رسمی،‌ سال‌به‌سال از این ارقام کاسته می‌شود.
9- تأکید بر این نکته که زنده ماندن میلیون‌ها یهودی اروپایی معجزه بوده است. کسی نمی‌پرسد که این تعداد یهودی که اتفاقاً در قلمرو تاخت‌وتاز آلمان‌ها بوده‌اند چگونه از سیاست اعضای فیزیکی نازی‌ها جان سالم به‌در برده‌اند.
10- بیگناهی یهودیان و گناه‌کار بودن غیریهودیان. یهودیان معتقدند که مانند برّه توسط آلمان‌ها با همکاری یا بی‌تفاوتی بقیه مردم دنیا (فرانسویها، انگلیسیها، آمریکائیها و روسها) به‌سوی کشتارگاه برده شده‌اند. بنابراین به‌عنوان غرامت یا خسارت، برخی ملت‌ها، به‌خصوص آلمان‌ها می‌بایست مبالغ هنگفتی را به یهودی‌های اسرائیل بپردازند. حتی آلمان‌هایی که بعد از سال 2000 متولد شده‌اند پیش از رسیدن به سن قانونی موظف به پرداخت این مالیات هستند.
برخی یهودیان افراطی بر این باورند که تمام مردم جهان در حق یهودی‌ها کوتاهی کرده‌اند و بنابراین آنها نیز باید غرامت بپردازند.
* دیدگاه مورخین تجدیدنظرطلب در این زمینه چیست؟
** ادعای کشتارجمعی یهودیان توهمی بیش نیست. با زندانی کردن و اخذ جریمه، مورخین تجدیدنظرطلب را در کشورهای غربی وادار می‌کنند که وقوع هولوکاست یهودیان را باور کنند. این‌که برخی در قرن 21 این اوهام را باور دارند جای حیرت است. از حدود نیم‌قرن پیش صهیونیست‌ها از همه ابزارها استفاده می‌کنند تا مغزها را شستشو دهند. آن‌ها در این راه مهم از چماق استفاده می‌کنند هم از هویج، صبح،‌ظهر، عصر و شب، رسانه‌ها از مصائب یهودی‌ها و بی‌رحمی یا بی‌تفاوتی غیریهودی‌ها حکایت می‌کنند. من به کسانی که به‌وجود سایت شستشوی مغزهای یهودی‌ها اطمینان ندارند مطالعه کتاب مزرعه حیوانات جورج اُرول را توصیه می‌کنم.
یهودیها ادعا می‌کنند که قوای آلمانی در جنگ جهانی دوم، در بین سالهای 1941 تا 1945 به قتل‌عام یهودیان مبادرت کرده‌اند و آن‌ها را در اتاق‌های گاز کشته و سپس اجسادشان را در کوره‌های آدم‌سوزی سوزانده‌اند از نظر مورخین تجدیدنظرطلب این مسأله مطلقاً غلط و غیرمنطقی است. اگر نظامیان آلمانی یهودیان را از کشورهای مختلف اروپایی به آلمان برده و می‌کشتند باید بعد از سه تا چهار سال اشغالگری آلمان، هیچ یهودی زنده نمی‌ماند. درحالی‌که تعداد زیادی یهودی در لهستان، روسیه، فرانسه و حتی آلمان و سایر کشورها وجود دارند.
* برخی از وجود ادله علمی برای اثبات هولوکاست صحبت می‌کنند، نظر شما چیست؟
** از نظر علم فیزیک و شیمی نیز این موضوع منتفی است، چرا که یهودی‌ها ادعا دارند که آلمان‌ها تعداد زیادی از آن‌ها را در اتاقی که از سوراخهای سقفش گاز سیلکون که گازی بسیار کشنده است، منتشر می‌کردند و سپس وارد اتاق شده و اجساد را به کوره‌های آدم‌سوزی می‌بردند. ببینید، گاز سیلکون دارای قدرت نفوذ بسیار بالایی است و به‌راحتی در پوست نفوذ می‌کند. حتی اگر کسی به این اجساد دست بزند، گاز منتقل شده و او نیز می‌میرد. همچنین فضایی که این گاز در آن منتشر شده مسموم و کشنده است. پس باید خود فرماندهان و سربازان آلمانی نیز کشته شده باشند. واقعیت این است که در آن زمان بر اثر جنگ و قحطی، بیماریهایی مثل تیفوس و وبا شایع بودند و اصولاً بسیاری از اجساد را به این دلیل می‌سوزاندند تا امراض گسترش نیابند. آلمان‌ها از یهودی‌ها به‌عنوان برده در اردوگاههای کار اجباری استفاده می‌کردند چه دلیلی داشت آن‌ها را بکشند؟
* آیا برای شما یا سایر تجدیدنظرطلبها محدودیتی ایجاد شده است؟
** من شخصاً بارها از سوی دولت فرانسه به دادگاه فراخوانده شده‌ام و مورد آزار و شکنجه یهودیان هستم. همه مورخین تجدیدنظرطلب که در کشورهای مختلفی همچون آلمان، سوئیس، فرانسه، آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند وضع دشوار و سختی دارند. ما نمی‌توانیم یعنی حق نداریم مقاله یا کتاب چاپ کنیم. حق خروج از کشور نداریم. ملیت اصلی من انگلیسی است ولی اجازه خروج از فرانسه را ندارم و جالب اینکه رسانه‌ها تمام این وقایع را پنهان می‌نمایند. آیا می‌دانید که در فرانسه قانونی وجود دارد که براساس آن مورخین تجدیدنظرطلب درصورت ابراز عقیده به یک تا 12 ماه زندان و جریمه نقدی محکوم می‌شوند؟
مورخین تجدیدنظرطلب اصولاً بدون اینکه در خدمت یک ایدئولوژی باشند فقط تلاش می‌کنند در مسیر تحقق علمی برای کشف صحت و سقم وقایع تاریخی گام بردارند. جای خوشوقتی است که در این میان، تنها عده‌ای اقلیت یهودی دارند. این یهودیها شرف خود را حفظ کرده‌اند.
* در آمریکا چه برداشتی از هولوکاست وجود دارد؟
** یک کتاب اخیراً چاپ شد که خیلی به مطبوعات فرانسه نفوذ کرد. این کتاب «صنعت هولوکاست» نام دارد و نویسنده‌اش نورمن فینکل اشتاین نام دارد. نظریه این نویسنده در چند جمله خلاصه می‌شود. توجهی که امروزه آمریکایی‌ها به مسأله هولوکاست دارند ناشی از تبلیغات مسموم هدایت‌شده توسط سازمان‌های یهودی در آمریکاست. این تبلیغات از فردای جنگ 6روزه در سال 1967 با هدف توجیه سیاست حمایت از اسرائیل در دولت آمریکا، شروع شد.
باید بگویم که نقش سازمان‌های یهودی در آمریکا در خلق افسانه هولوکاست بسیار پررنگ است.
* آماری که از کشته‌های یهودیان ارائه می‌شود بین 150 هزار تا 9 میلیون نفر متغیر است. تصور شما چیست؟
** با باور مورخین تجدیدنظرطلب همچون آرتور آر.باتز، مجموع فوت‌شدگان اردوگاه آشویتز می‌تواند به 150 هزار نفر که 100 هزار از آن‌ها یهودی بوده‌اند، برسد. اکثر این یهودی‌ها کشته نشده‌اند بلکه بر اثر ابتلا به بیماری‌های همه‌گیری مثل تیفوس مرده‌اند. فراموش نکنیم که در آشویتز کم نبودند پزشکان و نگهبانان آلمانی که بر اثر ابتلا به تیفوس یا وبا مردند.
به اعتقاد مورخین رسمی یعنی همان‌ها که از حمایت قوانین فرانسه و اصحاب رسانه برخوردارند، رقم کشته‌ها بین 9 میلیون تا 630 هزار نفر متغیر است. رقم 9 میلیون در فیلم «شب و مه» نیز ذکر می‌شود.
به باور این مورخین این افراد به‌طور عمده قربانی سیاست قتل‌عام نازی‌ها شده‌اند ولی نویسندگان تجدیدنظرطلب معتقدند که تعداد فوت‌شده‌ها حدود 150 هزار بوده که اغلب قربانی بیماری‌هایی نظیر تیفوس شده‌اند.
* اشاره کردید به فیلم «شب و مه»، لطفاً بیشتر توضیح دهید.
** این فیلم که در سال 1995 به‌صورت سیاه و سفید و به مدت 32 دقیقه تولید شده است از حدود بیش از 40 سال پیش بدون وقفه در مدارس و کالج‌های فرانسه و نیز در تلویزیون به نمایش درمی‌آید. در فیلم یک اتاق نشان داده می‌شود که راوی می‌گوید سقف بتنی آن را زندانی‌ها با ناخن سوراخ کرده‌اند. این اتاق گاز است. راوی می‌گوید که با اجساد صابون می‌سازند و پوستشان را دباغی می‌کنند. فیلم از یک ادبیات تأثیرگذار استفاده می‌کند. خراشیدن بتن با ناخن، ساختن صابون از جسد و دباغی کردن پوست انسان فقط می‌توانند تراوشات فانتزی ذهن یک مورخ خیال‌پرداز باشند. در اواخر فیلم دوربین روی منظره بیرکنو توقف می‌کند و راوی می‌گوید: «ارواح نه میلیون کشته این منظره را احاطه کرده‌اند.»
* برخی محافل یهودی از وجود شاهدان واقعه هولوکاست سخن می‌گویند.
** شهادت یک شاهد باید بررسی شود. دو روش اصلی برای صحت و سقم یک شهادت در پرونده‌های جنایی وجود دارد: مطابقت ادعای شاهد با عناصر مادی و بویژه با بررسی کارشناسانه ابزار جنایت و دوم بازجویی دقیق از شاهد درباره آنچه که مدعی است دیده است. در مورد پرونده‌های مربوط به اتاق‌های گاز آشویتز، هیچ قاضی یا وکیلی تقاضای تفحص از سلاح‌های به‌کار رفته در جنایت را نکرده است. از سوی دیگر، هیچ وکیلی از شهود نخواسته است تا لااقل یکی از کشتارگاه‌های شیمیایی را توصیف کنند. این روند تا سال 1985 ادامه داشت. در این سال، در جریان دادگاه زوندل در تورنتو، شاهدان مورد پرس‌وجوی دقیق قضایی قرار گرفتند و پاسخ‌هایشان کاملاً مردود اعلام شد. به‌دلیلی این شکست سنگین و نیز سایر ناکامی‌ها، مدافعان نظریه قتل‌عام یهودیان کم‌کم تاریخ آشویتز مبتنی بر شهادت افراد را کنار گذاشتند و امروزه سعی می‌کنند با آویختن به دامن علوم، ادله علمی مطرح نمایند. به‌هرحال ترفند استفاده از شهود برای واقعی جلوه دادن افسانه هولوکاست بی‌اعتبار گشت. بهتر است خالقین این افسانه تلاش کنند همچون مورخین تجدیدنظرطلب آرای خود را با سند و دلیل به کرسی بنشانند، سند و دلیلی که پشتوانه‌اش رویدادهای تاریخی باشد و نه اوهام شبه‌تاریخی.
* پروفسور فوریسون، نظر شما در مورد سخنان رئیس‌جمهور ایران در ردّ هولوکاست چیست؟
** باید بگویم که سخنان آقای احمدی‌نژاد برای بنده و در کل برای مورخین تجدیدنظرطلب بسیار امیدبخش و دلگرم‌کننده بود. همانطور که وی اشاره کرده است، ادعای قتل‌عام یهودیان در طول جنگ جهانی دوم، دست‌آویزی است تا یهودیان به خود اجازه دهند تا حقوق دیگران را نفی کنند و حاکمیت ملت‌ها را تحت سیطره خود قرار دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات