گروه سیاسی: یک روز پس از آنکه سخنگوی دولت در کنفرانس خبری خود ادعا کرد برخی منتقدان دولت به فکر ایجاد جنگ روانی علیه دولت هستند دو چهره شاخص محافظهکار وجود هر نوع جنگ روانی علیه دولت را رد کرده و اعلام کردند: انتقاد از عملکرد دولت به معنی جنگ روانی نیست. پیشتر رییسجمهور نیز در مجلس شورای اسلامی از افرادی که در کار دولت کارشکنی کرده و توهین میکنند گلایه کرده بود. با این حال مجموعه دولت و رسانههای نزدیک به آن هیچگاه نمونه و مصداقی از آنچه جنگ روانی و توهین علیه قوه مجریه مینامیدند ارایه نکردند. در این شرایط روز گذشته دبیر کمیته سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نقد و اظهار نظر احزاب در مورد علمکرد دولت نباید به معنای جنگ روانی علیه دولت تلقی شود. مریم بهروزی در گفتوگو با ایلنا، گفت: احزاب باید فضای نقد و اظهار نظر در مورد عملکرد دولت را داشته باشند تا بتوانند طرحهایی را برای افزایش کارآمدی دولت ارایه کنند.
وی افزود: جامعه زینب حمایت گروههای اصولگرا از دولت را ضمن نقد منصفانه و ناصحانه ضروری میداند و خواستار به کارگیری و استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و گروهها و احزاب سیاسی و اجتماعی از سوی دولت در امور مختلف کشور است.
بهروزی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ نوع جنگ روانی در داخل کشور علیه دولت دیده نمیشود، خاطر نشان کرد: عدهیی به عملکرد دولت معتقد بوده و آن را تایید میکنند اما آنهایی که نسبت به عملکرد دولت معترض هستند، سعی کردهاند سیاست سکوت را پیشه کنند تا اظهاراتشان به معنای سنگاندازی علیه دولت محسوب نشود که من کار آنها را اقدامیمثبت ارزیابی میکنم. دبیر کمیته سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اگر کسی نمیتواند کمک و حمایتی به دولت بکند، بهتر است در چنین شرایطی چوب لای چرخ دولت نگذارد و با سکوت مسائل مختلف را دنبال کند.
از سوی دیگر یک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: انتقاد و اشکال به برخی از رفتارها و عملکرد دولت به معنای کارشکنی و ایجاد جنگ روانی نیست و با قدری تحمل و خویشتنداری میتوان انتقادهای مثبت را پذیرفت و در جهت اصلاح امور حرکت کرد.
سیدرضا اکرمی گفت: اعتراض به گران شدت میوه، حبوبات و کالاهای مورد نیاز مردم در آستانه عید نوروز به معنای کارشکنی و تضعیف دولت نیست و دولت نباید این انتقادها را در این راستا معنی کند.
وی افرزود: در ابتدای انقلاب هم 2\98 درصد مردم به نظام رای داده و آن را پذیرفتند، همان زمان هم دو درصد مخالف بودند لذا مخالف همیشه وجود دارد اما تا زمانی که این افراد در چارچوب قانون حرکت میکنند، باید آنها را پذیرفت. این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه نباید انسجامیکه در بین مردم به وجود آمده است، آسیب ببیند، گفت: امروز کشور در شرایط خاص قرار دارد و مردم ما با راهپیمایی عظیم خود در روز 22 بهمن، شمهیی از وحدت و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند که این وحدت باید حفظ شود. اکرمی افزود: با حفظ این اصول، نقد و بررسی عملکرد دولت اشکالی ندارد و این کار نباید به معنای کارشکنی و وحدتشکنی تلقی شود.
آزادیخواهی بهترین راه دینداری است
برخورد خیابانی از سوی افراد غیرمسئول و بدون حکم قضایی امروز هم شرعا، هم عرفا مطرود است و شایسته است هم حکومت، هم مرجعیت از حیطه و قلمرو خویش پاسداری کنند. بخصوص آنکه برخی مرتکبین خود را غیرمسوولانه به یکی از این دو نهاد منتسب میکنند.
3ـ در شرایطی که دشمنان اسلام با توهین به پیامبر عظیمالشان اسلام هم غیرت دینی ما را به هماوردی میطلبند و هم مفهوم آزادی بیان را ملکوک میکنند و آنگاه صلا در میدهند که مسلمانان اهل آزادی نیستند ارایه چهرهیی خشن از اسلام خواهی عین ستیز با اسلام حقیقی است.
اسلام حقیقی آن اندازه اقتدار و آزاد اندیشی در انبان خویش دارد که مناقشات فرقهیی را هضم و جذب کند و همزمان با دفاع از دو گوهر دینداری و آزادیخواهی از مفهوم فرومردهیی در جهان غرب به نام آزادی دینی دفاع و آن را احیا کنید تا نه کسی جرات توهین به انبیا و ائمه را بیابد و نه کسی به بهانه توهین به مقدسات به اعمال خلاف شرع و عقل دست زند و چهره مقدس اسلام را بازیچه مغرضاتی قرار دهد که حقیقت اسلام را نشناختهاند.
4ـ شهرهای مقدس همواره مکان امن انسانها بودهاند پیامبر اسلام پس از فتح مکه معظمه فرمان داد که در خانه خدا خونی ریخته نشود فقها برای حفظ حریم نجف اشرف و قم مقدس زحمت بسیار کشنده اند شهرهایی که در آنها جان آرامی از اولیای خدا خفته است آرامشی آسمانی میطلبند.
از سوی دیگر قم به عنوان زادگاه و پناهگاه اصلی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بیش از هر جای دیگری باید مدافع قانون و قاعدهیی باشد که این نظام پایهگذاری کرده است حفظ حرمت قم و نسبت آن با قانون و اقتدار حکومت امروزه فریضهیی است که بر دوش حوزه مقدسه قم و روحانیت محترم قرار گرفته است.
5 ـ با توجه به این موارد اینجانب به عنوان فرزند حوزه مقدسه قم و نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی گمان میکنم نقش مراجع معظم تقلید در طرد روشهای ناپسند و دشمنیهای پنهان با حقیقت ایمان و آزادی دینی، خدمت بزرگی به اسلام عزیز در شرایط هجوم بیگانگان است.
هیچ کسی به جز مراجع تقلید نمیتواند از تمامیت اسلام که ایمان و اختیار در آن مستور است دفاع کند. رد شایعات دوستان ناآگاهی که میخواهند نهاد مرجعیت را خرج بیتدبیری نابردباری خود کنند. طرد افرادی که در لباس دوست با دفاع بد تصویری دشمن شادکن از اسلام نشان میدهند. دفاع از حقوق همه انسانها حتی کسانی که عقاید ایشان را نمیپسندیم و حفظ حریم حکومت اسلامی که نماینده همه شهروندان و مومنان است اکنون منظومهیی از رفتارهایی را تشکیل میدهد که عمل به آن تنها برازنده نهاد مرجعیت است و راه را برای دیگر مومنان در دفاع از حقوق انسانها باز میکند و حکومت را به انجام وظایف خود در دفاع از همه شهروندان موظف میسازد.
در عین حال این مجموعه رفتارها به نهاد مرجعیت چنان حرمت و قداستی خواهد بخشید که هرگونه تعرض به آن در آینده از سوی همه حتی منکران و مخالفان محکوم خواهد شد، تعرضاتی که ممکن است از سوی همین دوستان ناآگاه یا دشمنان دانا صورت گیرد و استقلال و احترام نهاد مرجعیت را تهدید کند بنا به همین مهم است که گمان میکنیم بهترین پژواک این نامه نزد مراجع معظم تقلید در قم است آزادیخواهی در معنای واقعی خود بهترین راه دینداری است بخصوص اگر آن آزادیخواهان مراجع معظم تقلید باشند.