تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۵۹۴۶۲

دولتمردان و شخصیت‌هاى سیاسى از تأثیرات حضور مردم مى‌گویند


دوربین‌هاى خبرنگاران دیروز همزمان با انعکاس حضور گسترده مردم، تصویر شمار کثیرى از چهره‌هاى نظام مسؤولان کشورى و لشگرى را نشان دادند که همپاى مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن حضور یافتند. از اولین ساعات شروع راهپیمایى رئیس‌جمهورى، رئیس مجلس شوراى اسلامى، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان مردم تهران در مجلس، اعضاى هیأت دولت و سایر مقامات و مسؤولان کشورى و مسؤولان سابق دولت و مجلس و نیز نوه حضرت امام(ره) به صف راهپیمایان ملحق شدند.
حضور پر تعداد مسؤولان عالیرتبه براى خبرنگاران حاضر در صحنه راهپیمایى فرصتى شد تا پرسش‌هاى متعدد خود درباره پیام راهپیمایى ۲۲ بهمن و نیز آخرین تصمیمات نظام در باره تهدیدات اخیر اروپا و آمریکا را مطرح کنند.
حضور مراجع تقلید در راهپیمایى ۲۲ بهمن
مراجع تقلید قم همراه و همدوش ملت ایران در راهپیمایى بیست و دوم بهمن ماه شرکت کردند.
به گزارش رسا، آیات عظام محمد فاضل لنکرانى، ناصر مکارم شیرازى، حسین نورى همدانى و نیز آیت‌الله ابراهیم امینى و حجت الاسلام مصطفى پور محمدى وزیر کشور همراه با مردم در صفوف به هم پیوسته راهپیمایى روز بیست و دوم بهن[بهمن] ماه در قم شرکت کردند و همصدا با ملت ایران، تداوم عزت، استقلال و اقتدار جمهورى اسلامى ‌ایران را فریاد زدند و احقاق حق مسلم مردم ایران در دستیابى به فناورى صلح‌آمیز هسته‌ای را خواستار شدند.
در مراسم راهپیمایى میلیونى مردم تهران، خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و گزارشگران بیش از ۲۴ خبرگزارى، ۲۹ روزنامه، ۳۴ شبکه تلویزیونى، ۳ شبکه فیلمسازى، ۱۵۰ مجله، ۱۸ شبکه رادیویى و... حضور یافتند.
بر اساس گزارش ایرنا، حضور پرشور جوانان در راهپیمایى جشن انقلاب اسلامى ‌بار دیگر سوژه تصویربرداران رسانه‌هاى داخلى و خارجى بود.
 پیام حضور پر شور مردم، دفاع از حقوق کشور است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در حاشیه راهپیمایى گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایى روز بیست دوم بهمن و عزادارى‌هاى روز عاشورا این واقعیت را به کشورهاى غربى فهماند که به طور قاطع از حق مسلم خود و جمهورى اسلامى ‌دفاع مى‌کنند.
به گزارش ایسنا‌ هاشمى‌رفسنجانى در حاشیه شرکت در راهپیمایى روز بیست و دوم بهمن در جمع خبرنگاران افزود: ملت هوشیار ما حساسیت پرونده هسته‌ای را بخوبى درک مى‌کنند و با حضور پرشور و قاطع خود از حق مسلم ایران دفاع خواهند کرد.
وى در پاسخ به سؤالى مبنى بر عکس‌العمل دولتمردان جمهورى اسلامى ‌ایران به تصمیم غربى‌ها در این خصوص، گفت: هوشیارى و تدبیر مسأله مهمى ‌است که در شرایط کنونى به آن نیاز داریم. در حال حاضر تحرکات موذیانه برخى از قدرتمندان را شاهدیم و بیشتر از این که به زور فکر کنیم باید با تدبیر، راهکار درست را انتخاب نماییم و دولت و ملت ایران این کار را خواهند کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره توهین برخى از نشریات کشورهاى اروپایى به پیامبر(ص) و اعتراض مسلمانان به این عمل، گفت: اگر آن‌ها مقاومت و اعتراض مردم مسلمان را ببینند دیگر نمى‌توانند توطئه‌هایشان را عملى کنند. آن‌ها همواره با شرارت علیه ملت مسلمان فکر مى‌کنند که مردم با این کارها دلسرد مى‌شوند. اگر مردم دلگرمى‌خود را به نظام اسلامى ‌نشان دهند تأثیر فراوانى در خنثى کردن توطئه‌هاى آن‌ها خواهد داشت. آن‌ها آنطور که خودشان مى‌خواهند نمى‌توانند کارى انجام دهند. آن چه که پاسخ اقدامات تفرقه‌افکنانه آنان را خواهد داد مقاومت ملت ایران خواهد بود.
حضور یکپارچه رئیس و نمایندگان مجلس
نمایندگان مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شوراى اسلامى ‌به همراه حداد عادل، امروز به صورت منسجم با پیمودن مسیر میدان انقلاب تا میدان آزادى در راهپیمایى میلیونى مردم انقلابى تهران شرکت کردند.
نمایندگان رسانه‌هاى داخلى و خارجى نیز به محض رؤیت هر کدام از نمایندگان مجلس، اقدام به طرح سؤالاتى در زمینه مسائلى چون دستیابى کشور به انرژى هسته‌ای و نقش راهپیمایى ۲۲ بهمن در این زمینه، مى‌کنند.
حداد عادل: هرچه از انقلاب مى‌گذرد استقامت مردم بیشتر مى‌شود
رئیس مجلس در حاشیه راهپیمایى از مسؤولان خواست تا خدمت و کار بى‌وقفه، پاسخ وفادارى مردم به نظام و انقلاب را بدهند.
حداد عادل با ستودن حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن تأکید کرد: حضور مردم در بیست و هشتمین سالگرد پیروزى انقلاب اسلامى ‌این پیام را دارد که آنان همچنان به عهده خود با امام و شهدا پایبندند.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: اکنون وظیفه مسؤولان است که با خدمتگزارى به مردم پاسخ مناسبى به وفاى به عهده آنها بدهند.
حداد عادل گفت: هر سال که از پیروزى انقلاب اسلامى ‌مى‌گذرد حضور مردم در صحنه‌هاى مختلف بیش از گذشته مى‌شود و این مهم پیامى ‌بزرگ به خصوص به بیگانگان و دشمنان انقلاب دارد که هر چه از عمر انقلاب مى‌گذرد، استقامت مردم در قبال فشارهاى بیگانگان بیشتر از قبل مى‌شود.
وى حضور پر رنگ جوانان و «نسل سومى‌ها» را در راهپیمایى امروز ستود و گفت: امروز جوانانى که در انقلاب نبودند و فقط عطر آن را استشمام کردند، با صلابت مثال‌زدنى خود، در راهپیمایى شرکت کرده‌اند و این بزرگترین پشتوانه براى بقاى انقلاب است.
رئیس مجلس شوراى اسلامى ‌درباره موانع برخى کشورهاى اروپایى بر سر راه دستیابى ایران به فناورى صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: استقامت مبتنى بر علم، دانایى و هوشیارى، بهترین راه براى به دست آوردن حق مسلم مردم ایران در استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای است.
رئیس قوه قضاییه: چنین ملتى هیچ‌گاه شکست نمى‌خورد
رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن پاسخى دندان‌شکن به آمریکا و کشورهایى است که با اسلام و انقلاب دشمنى مى‌کنند.
آیت‌الله سید محمود ‌هاشمى‌شاهرودى در حاشیه راهپیمایى در جمع خبرنگاران افزود: انسان به واقع از حضور مردم، احساس غرور مى‌کند و احساس مى‌کند که این ملت هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد.
وى با ضرورى خواندن حضور مردم در صحنه‌هاى مختلف انقلاب گفت: این گونه حضور مردم در صحنه، سبب دلگرمى ‌و آگاهى بیشتر ملت‌هاى دنیا است تا از انقلاب و مردم ما ایستادگى و مقاومت در برابر استکبار و همچنین عزت‌طلبى و برگشت به اسلام را بیاموزند.
معاون اول رئیس‌جمهور: عاشورا هنوز زنده است
معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایى با تأکید بر این که اهداف انقلاب اسلامى ‌هنوز تازه و زنده است، خاطرنشان کرد که عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز تازه است و انقلاب نیز به عنوان درسى از عاشورا مصداقى از آن است.
پرویز داوودى افزود: بعد از گذشت ۲۷ سال از انقلاب امروز قوى‌تر از گذشته اهداف آن را دنبال مى‌کنیم. اهداف انقلاب تضعیف نشده و روز به روز عزت بیشترى مى‌یابد.
وى با تأکید بر این که «انرژى هسته‌ای حق ملت ایران است» تصریح کرد: ملت ایران از این حق به هیچ وجه یک قدم عقب‌نشینى نخواهند کرد؛ این حقى نیست که یک فرد و یا یک دولت بخواهند از ا» بگذرند. این حق را پیر و جوان ملت ما مى‌خواهند.
آیت‌الله مهدوى‌کنى: دستاوردهاى انقلاب باید با استقامت حفظ شود
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) دیروز در حاشیه راهپیمایى ۲۲ بهمن گفت: دستیابى به انرژى صلح‌آمیز هسته‌ای باید بدون تنش با دشمنان و با تدبیر و فداکارى همراه باشد.
آیت‌الله مهدوى کنى با تأکید بر این که همه باید در قبال مسأله هسته‌ای اتحاد داشته باشند، افزود: در این راه باید از تکروى پرهیز شود و همه پیرو رهنمودهاى مقام معظم رهبرى باشند.
وى با بیان این که دستیابى به انرژى هسته‌ای در حقیقت با استقامت، تدبیر و فداکارى امکان پذیر است، افزود: انرژى هسته‌ای نعمت گرانبهایى است که ارزان به دست نمى‌آید و باید در این زمینه تدبیر و فداکارى داشته باشیم.
مهدوى‌کنى تصریح کرد: همچنان که اصل انقلاب اسلامى ‌با فداکارى حاصل شده باید محصولات و دستاوردهاى انقلاب نیز با فداکارى و استقامت حفظ شود.
وى خاطرنشان کرد: مردم از ابتداى انقلاب اسلامى ‌اتحاد و انسجام خویش را حفظ کرده‌اند و از این پس نیز باید رهنمودهاى رهبرى و توصیه‌هاى امام راحل را حفظ کنند.
سخنگوى دولت: آرمانهاى انقلاب به نسل بعدى منتقل شده است
سخنگوى دولت در حاشیه راهپیمایى حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن را پاسخ قاطع ملت ایران به استکبار جهانى و تأکید آنان بر حق مسلم بهره‌مندى کشور براى استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای توصیف کرد.
«غلامحسین الهام» تصریح کرد: دانش هسته‌ای یک دستاورد جهانى است که همه جهانیان باید در استفاده از آن سهیم باشند.
وى گفت: کشور‌هاى مدعى که از انرژى هسته‌ای به صورت غیرمشروع و براى مقاصد کشتار جمعى بهره مى‌برند، حق ندارند حق مشروع ایران براى استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای را نادیده بگیرند.
سخنگوى دولت، دانش هسته‌ای را براى آسایش و رفاه ملت ایران ضرورى دانست و گفت: بر خلاف تعهدات بین‌المللى و مقررات ان.پى.تى، نباید هیچ کشورى را از استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای محروم کرد.
دکتر الهام حضور پرشور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن را ستود و گفت: حضور یکپارچه ملت ایران نشان داد خواست و اراده مردم همواره در دفاع از آرمانهاى انقلاب با وجود گذشت ۲۷ سال از پیروزى انقلاب به نسل‌هاى بعدى منتقل و حفظ شده است.
متکى: سکاندارى دیپلماسى کشور در دست مردم است
وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حاشیه راهپیمایى گفت: «دستور لازم براى غنى‌سازى صادر و مراتب به دبیرخانه شوراى حکام و آژانس هم ابلاغ شده است. فعالیت‌هاى صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوب NPT و مقررات پادمانى ادامه دارد.»
منوچهر متکى وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه راهپیمایى ۲۲ بهمن ادامه داد:«ما در همین جا و از میان مردم بخشنامه‌هاى را به همه سفرا و دیپلمات‌هایمان صادر مى‌کنیم که ثابت و استوار و با استدلالات قوى حق ملت ایران را مطالبه کنند.»
وى گفت:«مردم ایران با حضور باشکوهشان این پیام را دادند که سرنوشت پرونده هسته‌ای ایران در تهران و توسط ملت ایران تعیین مى‌شود.»
متکى با بیان این که ما با منطق درست همیشگى و اعلام شفاف فعالیت‌هایمان و قطعیت در عدم انحراف به سوى سلاح‌هاى هسته‌ای حق‌مان را استیفا خواهیم کرد، افزود:«در این راستا براى شنیدن هر نظرى و گفت‌وگو و مذاکره‌اى در زمینه مسائل هسته‌ای آمادگى داریم البته منوط به اینکه حق ملت ایران در دستیابى به انرژى صلح‌آمیز هسته‌ای به رسمیت شمرده شود.»
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه مراتب براى شروع فعالیت‌هاى نطنز به دبیرخانه آژانس ابلاغ شده است، گفت:«طبق مصوبه مجلس شوراى اسلامى ‌هیچ تعهدى نسبت به پروتکل الحاقى نداریم و فعالیت‌هاى صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان را در چارچوب عضویت مان در NPT و مقررات پادمانى ادامه مى‌دهیم.»
متکى با بیان اینکه سکان‌دارى دیپلماسى کشور امروز در ۲۲ بهمن به دست مردم است، گفت:«امروز سخنگویى و صدور بخشنامه در حمایت و جدیت در حفظ دستاورد هسته‌ای به دست مردم بوده است.»
کروبى: در راه به دست آوردن انرژى هسته‌ای، جان خود را هم فدا مى‌کنیم
دبیر حزب اعتماد ملى در حاشیه راهپیمایى تأکید کرد: در راه به دست آوردن انرژى صلح‌آمیز هسته‌ای، باید جان خود را هم فدا کنیم تا حقمان را به دست آوریم.
حجت‌الاسلام «مهدى کروبى» گفت: همانطور که اکثر کشورهاى دنیا از دانش هسته‌ای استفاده مى‌کنند، ملت ایران نیز بهره‌مندى از این نعمت خدادادى را خواستار است.
وى اظهار داشت: استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای یک دانش و علم روز است و ما هم باید از آن بهره مند شویم چرا که حق مسلم ماست.
دبیر حزب تازه تأسیس اعتماد ملى یادآور شد: در راه به دست آوردن این حق باید تدبیر، عقل و خرد جمعى و دیپلماسى قوى داشته باشیم تا در این راه با مشکل مواجه نشویم.
کروبى خطاب به تیم دیپلماسى مذاکره کننده ایران گفت: «نباید حرف‌هاى نسنجیده و ناپخته در مذاکرات بزنیم که کارمان را مشکل‌تر کند».
وى، مذاکره را بهترین راه براى استیفاى حقوق هسته‌ای ایران دانست و تأکید کرد: باید ضمن پرهیز از مجادله، به مذاکرات خود ادامه دهیم.
صفارهرندى: اقدامات اخیر غرب تدافعى و انفعالى است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى ‌در حاشیه راهپیمایى ۲۲ بهمن گفت: غربى‌ها با وقاحت نگارى‌هایشان علیه مقدسات دین مبین اسلام، نوعى جنگ صلیبى را علیه مسلمانان به راه انداخته‌اند که پایانش به نفع آنها نخواهد بود.
محمدحسین صفارهرندى گفت: برداشت من این است که اقداماتى که توسط دشمنان ایران و انقلاب اسلامى ‌صورت مى‌گیرد، اقداماتى تدافعى‌اند؛ یعنى ما حرکتى کرده و خیزى برداشته‌ایم و آنها از این حرکت ما احساس هراس کرده‌اند و در برابر آن مشغول عملیات تدافعى هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى ‌گزارش پرونده هسته‌ای کشورمان به شوراى امنیت سازمان ملل متحد را از مصادیق این عملکرد تدافعى دانست و ادامه داد: فکر مى‌کنم در قبال اقداماتى که از موضع انفعال توسط دشمنان نظام انجام مى‌شود، جاى هیچ‌گونه نگرانى وجود ندارد. صفارهرندى همچنین گفت: آنها مرحله به مرحله طرح‌هاى دفاعى تدارک مى‌بینند و ما نیز به لطف خدا طرح‌هاى تهاجمی‌مان را که در قالب مواردى چون تقویت بنیه علمى، جنبش نرم‌افزارى، تهییج ملت براى دستیابى به قله‌هاى افتخار و غرور، هدف‌گذارى براى رسیدن به سال نهایى چشم‌انداز ۲۰ ساله قابل تعریف است، خواهیم پرداخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى ‌در ارتباط با اهانت روزنامه‌هاى اروپایى به مقدسات دین مبین اسلام افزود: معتقدم این اقدامات نوعى عملیات دفاعى از سوى غرب است؛ مطبوعات غرب به عنوان پیشتازان یک حرکت لائیک یا سکولار در دنیایى که هدف‌گذارى‌هایش کاملاً دنیوى است، به چنین اقداماتى دست مى‌زند.
صفارهرندى ادامه داد: گمان من این است که خیزشى که در ایران در اثر انقلاب آغاز شده، خوشبختانه بخوبى به تمام جهان اسلام سرایت کرده و امروز کمتر نقطه‌اى را در جهان اسلام پیدا مى‌کنید که متأثر از شعارهاى انقلاب اسلامى ‌نبوده باشد.
ولایتى: حضور میلیونى مردم دفاع از آرمانهاى انقلاب و دولت است
مشاور مقام معظم رهبرى در امور بین‌الملل در حاشیه راهپیمایى گفت: ایستادگى و مقاومت در برابر فشارهاى تحمیل شده از سوى برخى از کشورهاى غربى و تکیه بر خودکفایى در انرژى هسته‌ای هدف مردم ما مى‌باشد.
على‌اکبر ولایتى افزود: انرژى هسته‌ای و دستیابى به تکنولوژى صلح‌آمیز هسته‌ای یکى از نقاط بسیار مهم و تعیین‌کننده در پیشرفت علمى ‌و تکنولوژیک کشور به حساب مى‌آید.
وى ادامه داد: ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى ‌ایران تحت هیچ شرایطى بنا ندارد از این موضع خود عقب نشینى کند، زیرا این موضع حق است.
وى خاطرنشان کرد: انقلاب همانطور که طى ۲۷ سال گذشته به راه خود ادامه، با استقامت به جلو پیش مى‌رود و قدمى ‌به عقب نخواهد رفت. راه آینده کشور ما مشخص است و ملت تصمیم خود را گرفته و حضور میلیونى ملت را راهپیمایى ۲۲ بهمن حاکى از دفاع آنها از دولت و آرمان‌هاى آن است.
میر‌محمدى: یکپارچگى مردم، غرب را عقب خواهند نشاند
رئیس فراکسیون وفاق و کارآمدى مجلس در حاشیه راهپیمایى گفت: اگر چنانچه استکبار بفهمد که ملتى پشت تصمیم استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای هستند و تصمیم دارند مثل انقلاب و استقلالشان از این سیاست پشتیبانى و پیروى کنند، مجبور خواهند بود حق ما را بپذیرند و خودشان را تطبیق دهند و حق ما را در جاهاى مختلف به رسمیت بشناسند.
دکتر سیدمحمد میرمحمدى تأکید کرد: اگر مردم یکپارچه و مصمم پشت سر مقام معظم رهبرى و سیاست‌هاى اعلام شده ایشان قرار گیرند، مؤثر خواهد بود و آنها (اروپاییان و مخالفان حق مسلم جمهورى اسلامى) مجبور هستند بپذیرند که ما نیز از انرژى صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنیم.
مجید انصارى: تا مردم در صحنه هستند هیچ خطرى ما را تهدید نمى‌کند
مجید انصارى عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایى گفت: اتکاى انقلاب به آحاد ملت است و مردم پشتیبان انقلابند. تا وقتى که مردم در صحنه هستند هیچ خطرى ما را تهدید نمى‌کند.
وى افزود: در موضوع انرژى هسته‌ای برخى خطوط قرمز ایران با تعیین سیاست‌هاى کلى نظام از سوى مقام معظم رهبرى مشخص شده و اصل بر حق برخوردارى از دانش هسته‌ای صلح‌آمیز است.
وى افزود: براى اطمینان بخشى به جهان و شکستن شبه اجتماعى که آمریکا علیه ما ایجاد کرده است، تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسى کشور باید فعال تر وارد عمل شوند و همان‌طور که در دوره آقاى خاتمی ‌با تدبیر و مذاکرات سازنده و رایزنى‌هاى اطمینان بخش سعى شد فضاى مثبتى براى ایران ایجاد شود و در عین حال عقب‌نشینى از حقوق حقه صورت نگیرد، این مسیر باید همچنان ادامه پیدا کند.
این عضو شوراى مرکزى مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه آینده انقلاب را بسیار روشن پیش‌بینى مى‌کند، تصریح کرد: شاهد حضور متعهدانه و جدى مردم در صحنه هستیم و امروز نسل جوانى را در راهپیمایى ۲۲ بهمن مى‌بینیم که اصلاً در دوران انقلاب وجود نداشتند و اگر نگوییم پرشورتر از نسل اول و دوم انقلاب، بلکه پا به پاى آنها در صحنه هستند.
دکتر عارف: غرب با مشاهده حضور مردم سر عقل بیاید
معاون اول رئیس‌جمهور سابق در حاشیه راهپیمایى گفت: حضور پر شکوه مردم مسؤولان را براى ادامه راه امام(ره) و انقلاب و منافع ملى تشویق مى‌کند.
دکتر «محمدرضا عارف»، با اشاره به تأثیر حضور گسترده مردم بر نوع برخورد کشورهاى مخالف با دستیابى ایران به فناورى صلح‌آمیز هسته‌ای، اظهار داشت: مهمترین تأثیر حضور پرشکوه مردم این است که مسؤولان تشویق شوند که باید ادامه دهنده راه امام(ره) و ارزش‌هاى انقلاب باشند. معاون اول سابق رئیس‌جمهورى کشورمان ابراز امیدوارى کرد: غرب با مشاهده صحنه حضور مردم و مشارکت مردم سر عقل بیاید و مانع نشود که دانش صلح‌آمیز هسته‌ای در خدمت رفاه و توسعه مردم قرار گیرد.
چمران: همبستگى ملى راه رسیدن ما به پیروزى است
رئیس شوراى شهر در حاشیه راهپیمایى گفت: دانش هسته‌ای در کشور ایران بومى ‌شده است، لذا چه غربى‌ها بخواهند و چه نخواهند این دانش در کشور ما پیشرفت خواهد کرد.
مهدى چمران خاطرنشان کرد که اگر همبستگى و روى پاى خود ایستادن را در آینده نیز ادامه دهیم، قطعاً پیروزى نهاى را در کل دنیا کسب خواهیم کرد.
وى همچنین با ابراز تأسف نسبت به توهین جراید غربى به پیامبر(ص)؛ ضمن احمقانه خواندن این عمل اظهار داشت: آنها یا قصد داشتند دنیاى اسلام را محک بزنند و یا اینکه مى‌خواستند بغض، کینه و عداوت خود را به گونه‌ای به نمایش بگذارند، البته ملت‌هاى مسلمان همانطور که شاهد بودیم باید در مقابل این عمل بایستند و هرگونه که بتوانند با این نوع رفتارها مقابله کنند.
توکلى: دولت وملت پیگیر حقوق هسته‌ای هستند
رئیس مرکز پژوهش‌هاى مجلس در حاشیه راهپیمایى سیاست‌هاى هسته‌ای ایران را کاملاً اصولى و شفاف دانست و گفت: این شفافیت در اعتمادسازى ایران در فعالیت هسته‌ای کاملاً وجود دارد و بهانه‌هاى آمریکا در این راه پوچ و بى‌اساس است.
«احمد توکلى» اظهار داشت: ایران تمامى‌ خواسته‌هاى آژانس را پذیرفته و به تمام موارد معاهده «ان.پى.تى» عمل کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى ‌تأکید کرد: حال که در برابر این اعتمادسازى، با سنگ‌اندازى‌هاى غرب روبرو هستیم، باید براى تحقق خواست ملت که همان استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای است به طور قانونى عمل کنیم.
وى گفت: دولت دو مجلس همگام با قشر‌هاى مختلف مردم پیگیر حقوق هسته‌ای هستند و در این راه یک قدم هم کوتاه نخواهند آمد.
زریبافان: مردم نشان دادند همچنان به انقلاب اسلامى ‌وفادارند
«مسعود زریبافان» عضو شوراى اسلامى ‌شهر تهران نیز در حاشیه راهپیمایى دیروز گفت: مردم آگاه ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایى ۲۲ بهمن نشان دادند که همچنان به انقلاب اسلامى ‌وفادارند.
وى اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایى امسال، بسیار پرشور و پرهیجان‌تر از سال‌هاى گذشته است.
زریبافان اضافه کرد: قطعاً این حضور پرشور، یک نوع اعلام‌نظر در ابعاد مختلف بویژه حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای است.
وى توضیح داد: راهپیمایى ۲۲ بهمن امسال از جنبه‌هاى مختلفى اهمیت دارد که تأکید بر استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای و محکوم کردن اهانت غرب به مقدسات اسلام از مهمترین آنهاست.
عضو شوراى اسلامى ‌شهر تهران با اشاره به اینکه دولتمردان باید نظر مردم را پیگیرى کنند، گفت: مسؤولان باید بدانند که مردم پشتیبان آنان هستند و تا آخر ایستاده‌اند.
وى تصریح کرد: مسؤولان باید از این موقعیت‌هاى مردمى‌ بهره‌ورى مناسب کرده و پیام‌هاى مردمى ‌را خوب بشنوند.
زریبافان به انعکاس این حضور حداکثرى و گسترده در رسانه‌هاى داخلى و خارجى اشاره کرد و گفت: انعکاس حضور پرشور مردم در راهپیمایى در رسانه‌ها به دشمنان نشان مى‌دهد که مردم همچنان به انقلاب و اسلام، وفادار هستند.
نایب رئیس شوراى اسلامى ‌تهران مردم در مسائل ملى، وحدت رویه دارند
نایب رئیس شوراى اسلامى ‌شهر تهران گفت: مردم مسلمان ایران با حضور میلیونى در راهپیمایى روز ۲۲ بهمن، نشان دادند که در برابر استکبار جهانى و مسائل ملى، وحدت رویه دارند.
«حسن بیادى» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم با حضور میلیونى خود ثابت کردند که مسائل جناحى، گروهى و حزبى اصلاً بر مسائل ملى اثر ندارد و همه یکپارچه هستند.
بیادى، ۲۲ بهمن را روز ملى ایرانیان دانست و گفت: مردم نشان دادند که در مسیر انقلاب و با محوریت ولایت حرکت مى‌کنند و یکى از افتخارات ما این است که انقلاب ما مردمى ‌بوده و مردمى‌ هم باقى مانده است.
وى با اشاره به شعارهایى که راهپیمایان در حمایت از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژى هسته‌ای سر دادند، گفت: حضور گسترده مردم، همیشه حرف اول را مى‌زند و این در حالى است که استکبار همیشه به دنبال ارزیابى ملت ما بوده است.
بیادى تأکید کرد: مردم ایران با همه مردم دنیا حتى مردم کشورهاى منطقه فرق دارند و همواره پشتیبان دولت و حکومت هستند و خواهند بود و مسؤولان نیز باید قدردان این مردم بوده و خدمتگزارى به آنان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کمال خرازى وزیر امور خارجه اسبق ایران گفت: حضور پرشکوه مردم بزرگترین پشتوانه براى مسؤولان کشور در پیشبرد منافع ملى است.
دکتر کمال خرازى، حضور گسترده مردم را بزرگترین و مهم‌‌ترین پشتوانه براى نظام و مسؤولان کشور در پیشبرد اهداف و منافع ملى کشور دانست.
حجت‌الاسلام سعیدى نماینده ولى فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ‌در حاشیه راهپیمایى با اشاره به نبود سازگارى اساس انقلاب اسلامى ‌با تئورى قدرت‌هاى شرقى و غربى از ابتداى انقلاب گفت: امروز نیز که بحث تک‌محورى جهان مطرح است، بزرگترین قدرتى که در برابر تک محورى‌ها ایستاده، انقلاب اسلامى ‌است که از همه خیزش‌ها و اندیشه‌هاى دینى در سراسر جهان حمایت مى‌کند.
عبدالواحد موسوى لارى عضو مجمع روحانیون مبارز در حاشیه راهپیمایى گفت: پیام روشن راهپیمایى امروز ملت ایران مقاومت و ایستادگى در برابر حق قانونى و هوشیارى در برابر توطئه‌هاى دشمنان است.
وى افزود: مردم با حضور میلیونى خود در راهپیمایى ۲۲ بهمن از حیثیت و منافع ملى خود دفاع کرده و اثبات کردند که از حق قانونى خود نمى‌گذرند.
محسنى‌اژه‌اى وزیر اطلاعات نیز تأکید کرد که هیچکس نمى‌تواند جلوى خواست کاملاً منطقى و معقول ایران را در دستیابى صلح‌آمیز هسته‌ای بگیرد.
اژه‌اى با بیان این که انقلاب اسلامى ‌چشم‌انداز بسیار روشنى دارد، ابراز امیدوارى کرد، پرچمى ‌را که حضرت امام(ره) ۲۷ سال پیش بلند کرد، و همچنان در اهتزاز است، به دست حضرت مهدى(عج) برسد.
عبلی‌اکبر محتشمى ‌عضو مجمع روحانیون مبارز نیز در حاشیه راهپیمایى گفت: حضور میلیونى ملت ایران در راهپیمایى ۲۲ بهمن نشانگر حمایت قاطع مردم است و آمریکا و غرب با آتش خشم ملت ایران بازى نکنند.
علیرضا آوایى رئیس دادگسترى استان تهران نیز با بیان اینکه اگر در مورد مسائل هسته‌ای مقتدر بمانیم، آسیبى نخواهیم دید، گفت: هر یک قدمى‌ که عقب‌نشینى کنیم، جهان غرب پیشروى خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات