تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۶۴۰۶۱

دستورالعمل اولویت‌‌های جدید انگلستان در مقابله با چالش‌های اروپا


نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور به تشریح دستورالعمل اولویت‌های جدید انگلستان در مقابله با چالش‌هایی که اروپا با آنها روبروست، پرداخت.
به گزارش خبرنگار فارس در لندن، گوردون براون نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در پارلمان این کشور در روز دوشنبه به تصمیم هایی که در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لیسبون، پرتغال، گرفته شد اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصمیم گرفته اند از این پس تلاش خود بیشتر بر روی مسائل و چالش هایی که اروپا با آنها روبروست متمرکز کنند و اصلاحات و اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

نخست وزیر انگلیس افزود: ما نیز دستورالعملی را برای اولویت های جدیدی که لازم است تا به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا در این راستا اتخاذ کنیم، تهیه کرده ایم ، و اولویت های جدید انگلستان از این قرار هستند:

- تجدید تعهد به تکمیل بازار واحد ، قدم برداشتن در راستای کاستن از قوانین سختگیرانه در بخش های انرژی و ارتباطات از راه دور ، اجرای آیین نامه خدماتی که اخیرا اتخاذ شده است و همچنین تلاش برای تحقق اهداف اتحادیه اروپا در ارتباط با کاهش بار و سختی های کارهای اداری.

- پیگیری سیاست های مدرن اجتماعی که مرکب از دو عنصر انعطاف و عدالت هستند از جمله آغاز بررسی مهارت های اروپایی و مشخص کردن نیازهای مهارتی طولانی مدت.

- متعهد شدن به تجارت آزاد و در همین حال قدم برداشتن به سوی مسیری تحت رهبری اتحادیه اروپا ، مسیری که اتحادیه اروپا از طریق به نمایش گذاشتن نهایت انعطاف ممکن و ارائه پیشنهادها برای کاهش یارانه و تعرفه ها، تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود از اینکه نتایج موفقیت آمیزی از مذاکرات تجارت جهانی بدست می‌آید.

- مقابله با مسائل ناشی از تغییرات آب و هوا و تامین امنیت انرژی از طریق به اجرا در آوردن سیاست های لازم برای ادای تعهدمان به کاهش تصاعد گازهای گلخانه ای تا میزان 30 درصد تا سال 2020 که بخشی از توافق جهانی در زمینه تغییرات آب و هوا محسوب می شود.

- مقابله با تروریسم و جرایم سازمان یافته از جمله بهبود وضعیت تبادل اطلاعات در زمینه محکومیت ها و فعالیت های مجرمانه، به اجرا در آوردن استراتژی اتحادیه اروپا در ارتباط با مقابله با تروریسم و بهبود بخشیدن به روندهای مربوط به بازیافتن دارایی ها.

- ارتقاء صلح و ثبات در کشورهای همسایه و ورای آن به ویژه از طریق حفظ تلاشی که در پشت مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه بر سر الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا وجود دارد و همچنین مذاکرات اتحادیه اروپا با دیگر کشورهایی که برای ارتقاء صلح و ثبات نقش ضروری ایفا می کنند.

- مقابله با فقر جهانی و ایجاد توسعه از جمله از طریق ادای تعهدمان به افزایش میزان کمک رسمی به توسعه تا 56 صدم درصد از درآمد ملی ناخالص تا سال 2010.

- و اصلاح بودجه اتحادیه اروپا از طریق اصلاح اساسی سیاست کشاورزی مشترک و ایجاد افزایش مهمی در درصد بودجه هماهنگ و ساختاری که صرف کشورهای عضوی می شود که از نظر مالی ضعیف ترند.

گوردون براون در سخنان خود در پارلمان انگلیس همچنین تاکید کرد تمامی سیاست ها و اصول مهم انگلستان در معاهده جدید اتحادیه اروپا حفظ شده اند .

نخست وزیر انگلیس در همین حال خاطر نشان کرد که این پارلمان است که در نهایت در باره پذیرش معاهده جدید اتحادیه اروپا تصمیم خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات