تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۶۷۱۱۶
ایجاد ناامنی در منطقه و منافع اقتصادی که آمریکا دنبال می کند

ملکی: ناامنی منطقه صنایع تسلیحاتی آمریکا را تقویت می‌کند

اشاره: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آمریکا و وابستگانش هرقدر بتوانند منطقه را ناامن جلوه دهند، در تحریک کشورهای منطقه و در نهایت فروش بیشتر سلاح و تقویت صنایع تسلیحاتی خود موفق تر خواهند بود.

 ولی ملکی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: در حاضر آمریکا با تثبیت قیمتها مواجه شده است و برای تغییر این وضعیت نیازمند منابع درآمدی جدید و ارزان قیمت است، از سویی نیز در تلاش است تا واحدهای تولیدی خود را فعال نگهدارد و به امکان بیشتر فروش کالاها و خدمات دست یابد.

وی افزود: بخشی از این اهداف در قالب نظامی و در گروی چنگ زدن به منابع نفتی و غیرنفتی سایر کشورها قابل تحقق می داند ، لذا ترتیبی اتخاذ می کند تا هم به مواد خام و منابع استخراجی از معادن کشورهای منطقه دست یابد و هم با ناامن جلوه دادن منطقه به فروش سلاحهای تولیدی خود بپردازد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: این شرایط به آمریکا از جهت دیگر نیز کمک می کند و آن ایجاد اشتغال در حوزه صنایع تسلیحاتی و نفتی خویش است.

وی افزود: آمریکا هر آن کشوری را که در شرایط ناامنی به استعمار مستقیم و غیرمستقیم خود در آورد ، امکان به ظاهر توسعه آنها را با کالاهای آمریکایی فراهم خواهند کرد، لذا عملا یک بازار مصرف نیز برای خود ایجاد می کنند.

ملکی اساس حمله و لشکر کشی به عراق را دست یابی به منابع نفتی برمی شمرد و افزود: یقین بدانیم که یکی از اهداف جدی و اساسی آمریکا برای حضور در منطقه بحث دسترسی به منابع عظیم نفتی آن است.

وی به بحث کاهش دلار در برابر یورو اشاره کرد و افزود: شرایط حاضر از این واقعیت حکایت دارد که اعتبار امریکا در سطح جهانی با کاهش مواجه شده است و بحثهایی چون برنامه هسته ای ایران و ضعف آمریکا در این خصوص، این مساله را تشدید کرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: حرکتهای اخیر آمریکا در منطقه تلاشهایی برای بازیافتن جایگاه خود در سطح جهان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات