تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۷۱۷۹۱
گزارش خبری تحلیلی مهر

غزه فراموش شده و سکوت تلخ جامعه جهانی

اشاره: ساکنان غزه نه تنها هر روز شاهد حملات هوایی و زمینی صهیونیستها به بهانه های واهی و شهید و زخمی شدن شمار زیادی از افراد بیگناه هستند که تصمیم اخیر اشغالگران قدس در بستن تمام گذرگاهها، وقوع یک فاجعه هولناک انسانی در این منطقه را هشدار می دهد.

در دور تازه حملات صهیونیستها علیه ملت فلسطین در نوارغزه و کرانه باختری رود اردن تا کنون بیش از 35 فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شده اند و این تجاوزات همچنان ادامه دارد؛ رژیم اشغالگر قدس همچنین با بستن تمام گذرگاهها و جلوگیری ازورود سوخت و مواد غذایی به نوار غزه، این منطقه را در آستانه یک فاجعه هولناک انسانی قرار داده است.

رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه 27 دی  محاصره نوار غزه را شدت بخشیده و گذرگاههای ارتباطی با این منطقه را بسته است.

آژانس کمک و امداد رسانی به پناهندگان فلسطینی (انروا) وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرده است: کمکهای انسانی این نهاد از روز جمعه و درپی بسته شدن گذرگها وارد نوارغزه نشده است.

کریستوفر گانس سخنگوی انروا به خبرگزاری فرانسه گفت: همه گذرگاهها بسته است وهیچ کاروان کمک انسانی عبور نمی کند و بازگشایی گذرگاهها برای جلوگیری از تشدید بحران در نوار غزه و مقابله با افزایش درد و رنج یک میلیون و پانصد هزار نفر بسیار ضروری است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیزاعلام کرده است چهارشنبه این هفته برای بررسی وضعیت سرزمینهای فلسطینی جلسه فوق العاده برگزار خواهد کرد که جلسه ای تشریفاتی خواهد بود،زیرا این نهاد هیچ گونه قدرت و اختیاراتی برای متوقف کردن جنایتهای اسرائیل ندارد.

 سازمانهای منطقه ای و بین المللی هم تنها به صدور بیانیه و ابراز نگرانی بسنده کرده اند.

اکمل الدین احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در بیانیه ای خواستار مسئولیت پذیری سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای پایان جنایات مداوم صهیونیستها علیه ملت فلسطین شد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای تنها از وضعیت ناگوار نوار غزه و پیامدهای انسانی تشدید محاصره آن ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مهر، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: "علاوه بر تشدید خشونتها، به طور خاص تصمیم اسرائیل برای بستن گذرگاههای ارتباطی نوارغزه که از آنها برای رساندن کمک های انسانی به مردم این منطقه استفاده می شود، نگران کننده است".

عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب هم در بیانیه ای بدون اشاره به مواضع منفعلانه سران عرب که سبب گستاخ شدن اشغالگران قدس در تشدید محاصره غزه و حملات به این منطقه شده، این اقدامات اسرائیل را  محکوم کرد و خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف این جنایتها شد. عمرو موسی البته از کمیته چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورمیانه خواسته است تجاوزات اسرائیل را متوقف کند که با توجه به رویکرد جانبدارانه این کمیته در برابر اشغالگران قدس، هرگونه اقدام قاطعانه این کمیته علیه اسرائیل بعید به نظرمی رسد.

از سوی دیگر آمریکا به عنوان حامی قسم خورده رژیم صهیونیستی و دیگر حامیان غربی این رژیم تلاش می کنند با ادامه جوسازی و فرافکنی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، نگاههای جهانیان را از جنایتهای مستمر صهیونیستها و فاجعه قریب الوقوع در نوار غزه با طرح اتهامات بی اساس علیه ایران مبنی بر خطرناک بودن ایران منحرف کنند؛ مطمئنا سازمان ملل متحد و شورای امنیت به سبب حمایتهای آمریکا از اسرائیل، هرگز اجازه حتی صدور یک بیانیه اعتراض آمیز یا برای محکومیت این رژیم غاصب را هم نخواهند یافت.

علامه محمد حسین فضل الله، از علمای برجسته اسلامی لبنان با بیان اینکه آمریکا کاملا شریک اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین است؛از یک طرح آمریکایی-اسرائیلی برای نابودی نوارغزه و کشتار فلسطینیان خبر داده است.

نکته تاسف بار و عبرت انگیز اینکه سران عرب در برابر این جنایتها موضعی کاملا منفعلانه گرفته و حتی از محکومیت ظاهری آن خودداری کرده اند که با توجه به استقبال گرم آنها در سفر اخیر جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا به کشورهایشان در سایه مخالتهای مردمی و اهدای نشان لیاقت به فردی که حتی آمریکایی ها هیچ اعتمادی به وی ندارند،نباید از این مواضع خفت بار شگفت زده شد؛ کسانی که با وجود دیدن صحنه های کشتار مردم فلسطین و ضجه کودکان وزنان فلسطینی، با بوش رقص شمشیر انجام می دهند و حتی برای فردی که شریک اقدامات تروریستی صهیونیستها علیه ملت فلسطین است، اسپند دود می کنند.

به اعتقاد حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل، تشدید حملات اشغالگران قدس به غزه با چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد.

به گزارش مهر، این کارشناس مسائل بین الملل تصریح می کند: تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع نوارغزه که منجر به شهید شدن 40 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر شده،َ نشان می دهد که رژیم اسرائیل در صدد ایجاد یک فاجعه انسانی در اراضی اشغالی است.این حملات در واقع برایند توافق جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا و ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که صرفا در راستای ترور رهبران جنبش حماس وکشتار مردم فلسطین صورت گرفته است.

یکی از اهداف این حملات وحشیانه، تلاش برای بازسازی پیکره شکست خورده ارتش رژیم اسرائیل است که در طول جنگ 33 روزه تابستان سال گذشته علیه ملت لبنان به شدت متزلزل شده، زیرا اولمرت درآستانه انتشار گزارش دوم کمیته وینوگراد است که قطعا عملکرد کابینه وی را به شدت زیر سئوال خواهد برد.

عمده این حملات،متوجه کودکان وزنان شهر غزه است و این جنایتها به حدی رسیده که رژیم صهیونسیتی حتی از انتقال مجروحین به بیمارستانها نیز جلو گیری می کند.

هانی زاده به مهر گفت: متاسفانه فضای حاکم بر جامعه جهانی و سکوت مجامع بین المللی و سکوت کشورهای عربی،سرمداران رژیم صهیونیستی را به تشدید حملات خود ترغیب کرده تا جایی که اولمرت نخست وزیر وایهود باراک وزیر جنگ و حاییم رامون معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرده اند که این عملیات تا نتیجه نهایی مورد نظر این رژیم ادامه خواهد داشت.

اکنون این سئوال مطرح است که اسرائیل چه نتیجه ای از این حملات خواهد گرفت؟

هانی زاده در این باره می گوید: این جنایتها  برای ایجاد شکاف بیشتر میان رهبران فتح وحماس وساکنان غزه و کرانه غربی صورت می گیرد.

آنچه مسلم است جنایتهای ارتش رژیم صهیونیستی، نتیجه توافق بوش واولمرت بوده که در جریان سفر اخیر بوش رئیس جمهوریه آمریکا به فلسطین اشغالی، وی دست مقامهای اسرائیلی را برای کشتار ملت فلسطین باز گذاشت.

بوش واولمرت توافق کردند که دربرابر حمایت لابی صهیونیست از جمهوریخواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری، رژیم اسرائیل اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه طرفداران حماس ادامه دهد.

در آستانه گزارش کمیته وینوگراد که قطعا عملکرد کابینه ایهود اولمرت را زیر سئوال خواهد برد، این حملات تشدید شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات