تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۷۲۱۱۹

چاوز : حمایت آمریکا از «اسرائیل» جهان را به یک «هولوکاست» واقعی پیش می‌برد


خبرگزاری جمهوری اسلامی: «هوگو چاوز» رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی عامل تشدید تنش ها در خاورمیانه است و جهان را به سمت یک «هولوکاست» واقعی پیش می برد.
به گزارش خبرگزاری « آسوشیتدپرس » از کاراکاس ، چاوز در جریان سخنرانی در یک مراسم رژه نظامی در این شهر ، گفت: «بازهم مقصر اصلی آمریکاست . این امپریالیسم آمریکاست که رهبران اسرائیلی را مسلح و از اعمال نادرست آنان پشتیبانی کرد : اسرائیلی که از دیرباز سازمان ملل را مورد تهاجم قرار داده ، قوانین آن را نقض کرده و این نهاد را به چالش طلبیده است».
چاوز ادامه داد: «در اینجا تهاجمی را که رهبران اسرائیل علیه افراد بی گناه در خاورمیانه به راه انداخته اند ، قاطعانه و به شدت محکوم می کنم».
رئیس جمهوری ونزوئلا به تشدید خشونت ها در خاورمیانه اشاره می کرد که هفته گذشته و در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان صورت گرفته است . پس از آن که «حزب الله» لبنان روز چهارشنبه دو سرباز رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفت و هشت نظامی این رژیم را به هلاکت رساند ، اسرائیل به بهانه آزادی نظامیان خود ، لبنان را هدف حملات هوایی ، زمینی و دریایی قرار داده است که بر اثر آن ، دهها غیرنظامی کشته شده اند.
چاوز همچنین اسرائیل را به خاطر استفاده بیش از حد از زور سرزنش کرد.
چاوز ادامه داد : « آیا باید شهرها را بمباران کرد و به ساکنان این شهرها گفت که بمباران را تا بازگشت سربازان خود متوقف نمی کنیم؟ این دیوانگی است » . چاوز گفت: «بدتر آن که این یک دیوانگی با بمب های اتمی است.
(اسرائیلی ها) سلاح کشتار جمعی دارند ولی هیچ کس از آنها انتقاد نمی کند ، هیچکس چیزی نمی گوید زیرا امپریالیسم پشت سر آنهاست».
رئیس جمهوری ونزوئلا که از سرسخت ترین منتقدان سیاست خارجی آمریکاست ، افزود : « سلطه طلبی امپریالیسم آمریکا حد و مرزی ندارد و می تواند جهان را به سمت یک هولوکاست واقعی پیش ببرد. خدا ما را نجات دهد ».

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات