صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۷۳۵۶۵

اخبار ویژه روزنامه های دهم بهمن 87


کیهان

استرس حاصل از استراگیجى "میاد، نمیاد" (خبر ویژه)

گروه های حامی نامزدی خاتمی پس از دست کم 10 ماه فعالیت و حرکت مداوم به نقطه صفر بازگشته اند و این در حالی است که استرس ناشی از سپری شدن شتابان زمان، صداهای اعتراض را بلند کرده است.

در این زمینه محمدعلی ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون حقوقی ریاست جمهوری در دولت سابق که طی چند ماه گذشته با آرامش سعی می کرد روند تاخیری و تعلیقی خاتمی را توجیه کند، درباره از دست دادن زمان  به سایت ضدانقلابی روز آن لاین گفت: تصور من هم این است که زمان زیادی برای اعلام موضع نمانده و آقای خاتمی باید  در این چند روز وضعیت خود را روشن کنند... من  تصورم این است که آقای خاتمی درباره اینکه فرصت کوتاهی باقی مانده توجیه هستند.

ابطحی سپس به مخالفت ضمنی با نامزدی میرحسین موسوی پرداخت و گفت: احتمالا اجماعی که در جبهه اصلاحات روی آقای خاتمی وجود دارد روی آقای موسوی وجود نداشته باشد یا میزان رأی آوری آقای خاتمی با دیگران و  آقای موسوی متفاوت باشد. در صورت عدم حضور خاتمی  امکان اجماع روی موسوی یا کروبی بسیار سخت است. استقبالی که از آقای خاتمی هست از هیچ کاندیدای دیگری وجود ندارد. به  همین دلیل خیلی  از  گروه های سیاسی فقط روی  حضور آقای خاتمی تاکید دارند از جمله مجمع روحانیون.

در همین حال سجاد سالک همکار روزنامه های زنجیره ای و عضو پویش دعوت از خاتمی با لحن صریح تری در وبلاگ خود نوشت: ماجرای شل کن، سفت  کن خاتمی برای آمدن یا نیامدن همچنان ادامه دارد. از قرار معلوم تصمیم او که قرار بود چهارشنبه ] دیروز[ اعلام شود باز هم به تعویق افتاده است. این چندمین بار است که گفته می شود ظرف  هفته آینده تصمیم خاتمی روشن می شود؛ یکی از دوستان می گفت  خاتمی در اواسط مهرماه هم طی دیداری گفته بود یک هفته دیگر تصمیم را اعلام می کنم و از آن موقع تا به حال هر بار می گوید یک هفته دیگر همه چیز روشن می شود؛  جالب است که هر بار هم به بهانه ای کار را عقب می اندازد.

اسباب کشى از کارگزاران به هم میهن (خبر ویژه)

حزب کارگزاران که پس از توقیف ارگان حزبی خود و به دلیل از دست دادن پایگاه رسانه ای اش به شدت مستأصل شده است تکاپوی جدی را برای احیای مجدد بازوی رسانه ای خود آغاز نموده است. بر همین اساس و به نقل منابع آگاه اعضای تحریریه روزنامه توقیف شده کارگزاران با تصمیم این حزب به روزنامه «هم میهن» منتقل شده اند. روزنامه هم میهن  به مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی که پیش از این به دلایل حقوقی توقیف شده بود اخیراً رفع توقیف شده و جایگزین روزنامه کارگزاران خواهد شد.

همچنین حزب کارگزاران در راستای سیاست گسترش ابزارهای تبلیغاتی و انتخاباتی خود با اختصاص مبالغی راه اندازی سایت اینترنتی «نخستین نیوز» را در دستور کار قرار داده است. این سایت با همکاری اعضای تحریریه هفته نامه توقیف شده «شهروند امروز» شروع به فعالیت خواهد نمود.

عبور از خاتمى با "نه" به میرحسین آغاز شد! (خبر ویژه)

تاخیر رئیس دولت سابق در اعلام انصراف از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، در پی جلسه یکشنبه شب مجمع روحانیون و درخواست مجمع از وی برای به عقب انداختن اعلام این تصمیم بوده است.

به گزارش سایت اصلاحات که به گروه های دوم خردادی نزدیک است، چنین تصمیمی پس از آن گرفته شد که محمد خاتمی با حضور در جلسه یکشنبه شب مجمع روحانیون، خطاب به حاضران اعلام کرد قصد دارد روز آینده در گفتگو با خبرنگاران، انصراف خود از کاندیداتوری در انتخابات را اعلام  کند و به تردیدها درخصوص کاندیداتوری اش پایان دهد . محمد خاتمی در این جلسه با اشاره به شرایط کشور و مخالفت های جدی اعلام کرده بود که آمدن خود به عرصه  انتخابات را چندان مفید نمی بیند. اما گویا این اظهارات او با مخالفت حاضران مواجه شده و پس از آن بود که مجمع روحانیون در بیانیه اخیر خود اعلام کرد خاتمی در دهه فجر تصمیم نهایی خود را اعلام می کند.

براساس این گزارش پس از آن که خاتمی در جلسه مجمع گفت «می توانید سراغ مهندس موسوی بروید»، برخی از حاضران به وی  به خاطر طرح نام موسوی بدون  هماهنگی با گروه های اصلاح طلب اعتراض  کرده و گفته اند  «ممکن است گزینه ما پس از شما موسوی نباشد و نباید عدم نامزدی شما به یک بحران جدید در میان اصلاح طلبان دامن بزند». به همین دلیل خاتمی مجبور شده  یک هفته  اعلام تصمیم خود را به تعویق اندازد.

اخیراً مجید انصاری عضو مجمع روحانیون با انتقاد از حزب اعتمادملی و تکذیب این گزارش که «برخی اعضای مجمع در جلسه اخیر دنبال نامزدی کروبی بوده اند»، گفت: «برخی رسانه ها با شنود جلسات سعی در جعل خبر دارند».

گفته می شود حزب مشارکت نیز موضع مخالف مشابهی نسبت به نامزدی  میرحسین موسوی دارد.

شایان ذکر است خاتمی دیروز در دیدار مدیرمسئول و اعضای تحریریه یک روزنامه همسو احتمال انصراف خود را تقویت کرد و گفت: دلیل اینکه مهندس موسوی را مطرح کردم این بود که احساس کردم ایشان احساس خطر کرده و انسان نجیب، شریف، با تدبیر، با ظرفیت و اهل کار جمعی است. ترجیح من این است که نیایم. فکر می کنم آمدن  ما برای کشور هزینه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم حضور در انتخابات قضاوت تاریخ و آیندگان را چگونه توجیه خواهد کرد؟ گفت: «اگر بنده نیایم و این وضع ادامه پیدا کند، بار سنگین آن را بنده باید بکشم،  ولی از آن طرف دیگر هم باید دید آیا اینکه بنده بیایم و هزینه مملکت افزایش یابد درست است؟ بنابراین هر دو طرف قضیه مشکل است و الا تصمیم گیری بسیار راحت بود. اگر بنده نیایم و روند فعلی ادامه پیدا نکند برد بزرگی است»!!

گاردین:خطا در قبال ایران یعنى بسته شدن پرونده اوباما (خبر ویژه)

روزنامه گاردین رویکرد غیر مسالمت آمیز دولت اوباما را در تناقض با نیاز استراتژیک این دولت به ایران ارزیابی کرد.

گاردین انتصاب نماینده ویژه آمریکا برای ایران را مهم تر از فرستاده ویژه برای بحران «پاکستان- افغانستان» و «اعراب- اسرائیل» دانسته و می نویسد: جورج میچل در مناقشه اعراب و اسرائیل با چالشی تقریباً غیرقابل تفوق مواجه است. مأموریت ریچارد هالبروک هم برای باز گرداندن اوضاع در افغانستان و آرام سازی پاکستان به همان اندازه دشوار است ولی اگر به نقشه نگاه کنید ایران در مرکز این کمان بحران قرار دارد و اگر بتوان ایران را به عنوان یک شریک کامل به جامعه جهانی بازگرداند(!) می توان به حماس و حزب الله فشار آورد. ایران همچنین نفوذ عمیقی در عراق- و در حقیقت بیش از آمریکا و هر کشور دیگری -  دارد و تنها کشوری است که می تواند ثبات در این کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی را تضمین کند. همچنین می تواند نقش قاطعی در آرام کردن بحران وحشتناک افغانستان ایفا کند.

این روزنامه انگلیسی آنگاه تأکید می کند: همه اینها به معنای آن است که تعامل با ایران احتمالاً مهم ترین کمکی است که آمریکا با آن می تواند این بحران های به هم پیوسته را مهار و آرام کند. فرستاده آمریکا درباره ایران می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد و به همین دلیل انتصاب مذکور مهم ترین انتصاب در  تمامی دولت اوباما خواهد بود. اما یکی از نام های جدی مطرح دنیس راس این است، کسی که به عنوان مدافع سرسخت اسرائیل به خوبی شناخته شده است. تهران و دیگر پایتخت های مسلمان  به راس اعتماد ندارند و حتی از او متنفرند. سران همه گروه ها در این کشور به راس  به چشم معامله گری که صداقت ندارد نگاه می کنند و بعید است که حتی به تعامل جدی با وی بپردازند. دنیس راس  اعتقاد شدیدی به کارآمدی تحریم ها دارد، تحریم هایی که تاکنون در تغییر رفتار ایران با شکست مواجه بوده و برای همیشه شکست خواهند خورد. اظهارات راس که می تواند مشی ایالات متحده در برابر ایران باشد، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران را بر آن داشت که پاسخی بدهد که از رهبر مردمی چنین سربلند انتظار می رفت. لاریجانی گفت «زبان استفاده از هویج و چماق در رابطه با کشوری باستانی چون ایران، منسوخ و وحشیانه است.» اگر رهبری تیم مذاکره کننده آمریکایی را راس یا هر سیاستمدار دیگری که با عقاید تعصب آمیز گذشته پیوستگی دارد به عهده داشته باشد، کاری غیر ممکن خواهد بود. کسی می تواند گزینه مطلوب باشد که فکری باز  داشته و منافع مشروع امنیتی ایران را به رسمیت بشناسد و به منطقه از پشت عینک دودی اسرائیل نگاه نکند... باور کردنی است اگر بگوییم سرنوشت ریاست جمهوری اوباما و جایگاه  وی در تاریخ می تواند به همین گزینه مربوط به نماینده ویژه در امور ایران بستگی داشته باشد.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

****بودجه سال آینده کشور در بخش اعتبارات اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی جز 4 ردیف شماره 540000 جدول شماره 9 حاوی اطلاعات جالب و درعین حال عجیبی است . در این بخش فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که ردیفی در بودجه به آنها اختصاص داده شده ذکر شده است . در میان این فهرست نام « بنیاد فرهنگی مولانا » به چشم می خورد که متعلق به مشاور آمریکایی ایرانی تبار رئیس جمهور حمید مولانا است . بنابر پیشنهاد دولت قرار است در سال آینده مبلغ 337 میلیون تومان از محل بودجه کشور به این بنیاد تعلق گیرد! موضوع فعالیت این بنیاد و سوابق آن روشن نیست و برای نخستین بار در بودجه کشور اعتباری برای آن تعیین شده است .

****اظهارات سرلشگر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی در تمجید از آقای احمدی نژاد و انتقاد از رقبای انتخابات ریاست جمهوری اسلامی آینده موجب اعتراض آقای کروبی شد. البته آقای فیروزآبادی نیز به این اعتراض پاسخ داده است . متن این اعتراض و پاسخ آنرا در ستون احزاب و جمعیت های روزنامه امروز بخوانید.

****در پی اظهارات وزیر کشور درخصوص بازنگری در طرح امنیت اجتماعی ـ که توسط نیروی انتظامی درحال اجراست ـ ارگان مطبوعاتی حزب الله از صادق محصولی انتقاد کرد که چرا علیه این طرح سخن گفته است . به گزارش عصر ایران « یالثارات » در ستون « یادداشت هفته » خود با تاکید بر اینکه اجرای طرح این امنیت اجتماعی از آرزوهای مردم بود و نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که حتی خانواده هایی که در سطح معمولی اعتقادات مذهبی هستند از اقدام نیروی انتظامی در تذکر و تنبیه جوانان اظهار رضایت می کنند از وزیر کشور پرسیده است که با وجود این اقبال عمومی نسبت به طرح امنیت اجتماعی به نمایندگی از کدام اقشار از بازنگری در این طرح سخن گفته است ! ارگان انصار حزب الله طرح امنیت اجتماعی را « کار زمین مانده نظام » و « پاک سازی نمای بیرونی جامعه » دانسته و از وزیر کشور و مسئولان دیگر که « با حرف ها و نقدهای غیرمنصفانه وارد این موضوع می شوند » خواسته است که اگر گرهی باز نمی کنند خود گرهی نباشند.

 

 

 

قدس

اخبار ویژه 

هشدار لاریجانی به دولت امارات

قدس - گروه سیاسی: رئیس مجلس گفت: دولت امارات باید بداند مطالبه مجلس درباره رفتار آنها با ایرانیانی که وارد این کشور می شوند و مطالب ایذایی آنها جدی است.لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مردم بابلسر این مطلب را بیان کرد.

سایت همایش عملیات روانی راه اندازی شد

فارس- سایت اطلاع رسانی همایش عملیات روانی مهندسی و آینده پژوهی به نشانی ir.psyop. wwwراه اندازی شد.

مدیر باشگاه «العهد» لبنان: سربازان آیةا... خامنه ای هستیم

ایرنا- مدیرعامل باشگاه «العهد» لبنان گفت: قهرمانی و جامهای خود را به شهدا و سید حسن نصرا... تقدیم می کنیم و خود را سربازان آیةا... خامنه ای می دانیم.

«عاصی» به دعوت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و به منظور انعقاد عقد خواهرخواندگی با این باشگاه به اصفهان سفر کرده است.

اعتراض آیةا... سبحانی به دخالت مجلس در مسائل فقهی

رجانیوز- آیةا... سبحانی از مراجع تقلید قم در نامه ای به رئیس مجلس، نسبت به ورود مجلس به حوزه مسائل فقهی اعتراض و تأکید کرد: نباید چنین مسائلی در نهاد قانونگذاری تکرار شود.

آیةا... سبحانی در این نامه کوتاه، به جزئیات مصوبه مجلس در خصوص ارث بردن زن از اموال غیرمنقول مرد نپرداخته و اساس استدلال خود را بر این موضوع استوار کرده است که در موضوعات فقهی این گونه نیست که جمعی بنشینند و رأی بدهند و اگر نظر اکثریت بر آن بود، شکل اسلامی بگیرد.

اظهارات جالب همسر تاج زاده درباره خاتمی و خودش

رجانیوز- همسر مصطفی تاج زاده، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب در نوشته ای غلوآمیز که به روایت وی از جلسه مجمع زنان اصلاح طلب با خاتمی اختصاص دارد، خطاب به وی نوشت: حسین زمانه !برای احیای دین جدت قیام کن... تو نشستن را مپسند. ما هم زینب وار پشتیبانیت می کنیم.

روزه دانشجویان آمریکایی برای مردم غزه

شبکه خبر دانشجو- دانشجویان مسلمان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا برای همبستگی با مردم غزه، روزه گرفتند.دانشجویان با برپایی مراسم دعا برای مردم غزه، روزه خود را افطار کردند.

نشست غیرعلنی برای توصیه های حفاظتی

مهر- در جلسه غیرعلنی صبح دیروز مجلس، یکی از کارشناسان در مورد مسائل حفاظتی توصیه هایی به نمایندگان ارائه کرد.

در این جلسه که حدود یک ساعت طول کشید، در مورد روش حفاظت نمایندگان از خود و نیز حفظ اطلاعات توضیحاتی ارائه شده و جزوه ای نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

نامه بی سابقه کروبی به سرلشگر فیروزآبادی

شهاب نیوز- حجة  الاسلام و المسلمین مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه  ای بی سابقه به سردار سرلشگر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از سخنان اخیر وی به شدت انتقاد کرد.

در بخشی از این نامه بر اساس آنچه که در برخی خبرگزاریها منتشر شده، آمده است: در ماه های گذشته که سخنان برخی فرماندهان نظامی و موضع  گیری صریح بعضی از آنان نسبت به جریانهای سیاسی کشور را می  شنیدم و می  خواندم، با خود فکر می  کردم که اگر این روند متوقف نشود، شکایت از این قانون شکنان را نزد جنابعالی بیاورم که امین رهبری معظم و فرماندهی کل قوا هستید. اما امروز که شما «ریاست ستاد نظامیان دخالت کننده در انتخابات» را به عهده گرفته  اید، شکایت به کجا برم؟

پاسخ فیروزآبادی به کروبی

ایلنا- در پی انتقادات مهدی کروبی از سخنان اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر فیروزآبادی در جوابیه  ای اعلام کرد: برابر قانون، زمان انتخابات از طریق شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام می شود. مطمئن باشید بنده در انتخابات دخالت نخواهم کرد.

یک کتاب جدید درباره احمدی نژاد

ایسنا- کتاب رسانه ای به نام «احمدی نژاد؛ گزارش سفر نیویورک» به قلم ساسان والی زاده، از همراهان رئیس جمهور در چهارمین سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شد.

این کتاب که در 128 صفحه از سوی خانه  کتاب منتشر شده، به دیپلماسی رسانه ای رئیسجمهور در این سفر پرداخته است.

استفاده صهیونیستها از حیوانات برای جنگ با حزب ا...

فارس- منابع آگاه از سرزمینهای اشغالی اعلام کردند، ارتش صهیونیستی در نظر دارد با هدف مقابله با حزب ا... لبنان،  در اقدامی عجیب، تعدادی حیوان عظیمالجثه را برای خوردن درختان شمال سرزمینهای اشغالی، در آن منطقه رها کند.این منابع خبری افزودند: تعداد این حیوانات، 6 عدد است و قادر به خوردن درختان و نباتات آن منطقه هستند و با این کار رژیم صهیونیستی در نظر دارد منطقه را پاکسازی کند.این منابع همچنین گفتند: این حیوانات عظیم الجثه شبیه به گوزن هستند که وزن هر کدام از آنها بیش از نیم تن است.این منابع آگاه افزودند: صهیونیستها این حیوانات را حدود 30 سال پیش با هدف استفاده از آنان در جنگل و مرتب کردن فضای سبز خود از اروپا خریداری کردند، اما اکنون در نظر دارند از این حیوانات، استفاده نظامی کنند.

خاتمی تصمیم به آمدن گرفت

باشگاه خبرنگاران- یکی از نزدیکان خاتمی از اعلام قطعی خاتمی برای نامزدی، در جلسه اخیر مجمع روحانیون خبر داد و گفت: در جلسه اخیر مجمع روحانیون، خاتمی نامزدی را پذیرفت.

عضو پویش: انگار دعوت و التماس به مذاق خاتمی خوش آمده

باشگاه خبرنگاران - سجاد سالک، روزنامه نگار دوم خردادی و عضو پویش دعوت ازخاتمی در وبلاگش با انتقاد از تردیدهای خاتمی نوشت: انگار این شیوه پویش و دعوت و التماس به مذاق خاتمی خوش آمده و قصد دارد همچنان آن را ادامه دهد؛ نمی دانم خاتمی می داند این بلاتکلیفی و تردید چه اوضاع آشفته ای در میان اصلاح طلبان ایجاد کرده یا نه؟

افزایش نفرت از اسرائیل در جمهوری آذربایجان

واحد مرکزی خبر- نظرسنجیهای چند مؤسسه تحقیقاتی جمهوری آذربایجان نشان می دهد، تنفر و انزجار مردم این کشور از رژیم صهیونیستی به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات