تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۷  ، 
کد خبر : ۷۴۹۷۵

اظهار نظر دو مرجع درباره تخریب حسینیه شریعت


گروه سیاسی: روز گذشته و در ادامه واکنش‌ها به تخریب حسینیه شریعت قم که متعلق به دراویش نعمت‌اللهی گنابادی بود دو تن از مراجع در این باره اقدام به اظهارنظر کردند.
آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید مقیم قم: روز شنبه در دیدار گروهی از محققان مؤسسه فرهنگی پژوهشی انتظار نور قم، دراین باره گفت: در گذشته، برای تضعیف اسلام، هوشمندانه اقدام به فرقه‌سازی کردند. شیخیه، اخباریه، صوفیه، بابیه و مانند آن از این دست هستند. وی افزود: از گرفتاری‌های علمای ما همین مساله صوفیه است. اگر در حوزه علمیه، دیدگاه‌های منحرف و خطر اینها با دلیل و منطق ذکر شود، بسیار مؤثر خواهد بود. استاد دروس خارج حوزه علمیه قم عرفان را از مقامات برجسته علمای اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: خیانت صوفی‌گری این بود که تصوف و عرفان را با هم یکی کرد. آیت‌الله نوری همدانی اسلام را همراه با جهاد و مبارزه‌طلبی معرفی کرد و یادآور شد: صوفی‌ها آن قسمتی از اسلام را که دارای جهاد و مبارزه است کنار گذاشتند. در طول هشت سال دفاع مقدس ایشان حضور موثری در حد خودشان نداشتند. وی پیشینه جریان صوفی‌گری را مدنظر قرار داد و آن را موجب تضعیف اسلام دانست و گفت: این‌گونه فرقه‌ها با هدف تضعیف اسلام توسط سیاست‌مداران و بیگانگان ایجاد شدند. تفکر جدایی دین از سیاست، پدیدآورنده این‌گونه فرقه‌هاست. دشمنان اسلام به‌دنبال همین تفکرند.
از سوی دیگر روز گذشته آیت‌الله منتظری در پاسخ به سوالی درباره صحت یا عدم‌صحت این اقدام عنوان شده آمده است: نسبت دادن این قبیل اعمال به مردم از مسؤلین مربوطه رفع مسؤلیت نمی‌کند. و با کمال تاسف همه این فجایع به اسلام و مذهب و روحانیت انجام می‌شود و قهراً نسل جوان را به اسلام و روحانیت بدبین می‌نمایند. اسلام دین رحمت است و در آن حقوق همه مردم حتی اقلیت‌های دینی و اهل‌ذمه محترم است چه رسد به حقوق مسلمانان و شیعیان. تخریب منزل شخصی افراد و حسینیه و ضرب و شتم بندگان خدا به‌ویژه خواهران هیچ توجیه شرعی ندارد و باطل دانستن برخی افکار و نظریات آنان مجوز هتک و ضرب آنان و تخریب و تصرف غاصبانه در اموال آنان نمی‌باشد. اگر این کارها به دستور بالاترها انجام شده که وامصیبتا، و اگر خودسرانه انجام گرفته وااسفا، سوءاستفاده از قدرت و ابزار قدرت موجب سخط الهی می‌باشد. این‌جانب ضمن محکوم نمودن اعمال انجام‌شده از مسؤلان محترم شهر مقدس قم مصرانه می‌خواهم که نسبت به ظلم‌هایی که در این روزها انجام شد تجدیدنظر جدی نمایند، و بدانند که اعتراف به اشتباه و جبران آن شایسته هر مسلمان معتقد به خدا و قیامت می‌باشد، و اصرار بر اشتباه در شأن جمهوری اسلامی نیست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات