صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۷۶۷۰۴

اخبار ویژه روزنامه های بیست وششم بهمن 87


جمهوری

جهت اطلاع 

****حضور متکدیان از برخی کشورهای همسایه در شهرهای استان خوزستان این استان را از حالت عادی خارج کرده و باعث مشکلاتی شده است . بعضی از مسئولین شهری و بهداشتی استان از این وضعیت اظهار نگرانی می کنند. یک مقام مسئول در خوزستان گفت : این افراد برخی بیماری های خطرناک در کشورهای همسایه را می توانند انتقال دهند. فقدان مدیریت قدرتمند و یکپارچه برای برخورد جدی با این مشکل یکی از دلایل افزایش متکدیان می باشد . شهردار اهواز اخیرا گفت : وضعیت شهر و مشکلات آن همانند سال های 65 و 66 می باشد.

****اوباما هم راوی حدیث شد! رئیس جمهور جدید آمریکا در مراسم دعای ملی صبحگاهی آمریکائی ها گفت : در اسلام حدیثی هست که می گوید : « هیچ کدام از شما یک مومن حقیقی نیست مگر آنکه آنچه بر خود آرزو می کند برای برادر خود نیز آرزو کند. » براساس گزارش وبلاگ کاخ سفید باراک اوباما در این مراسم که هر سال در اولین پنجشنبه ماه فوریه برگزار می شود در اجتماع مردم در شهر واشنگتن گفت : « ایمان های متفاوت و گوناگون ما به جای آنکه هر کدام از ما را از یکدیگر جدا سازد می تواند ما را به سوی تغذیه انسان های گرسنه دلداری و تسکین انسان های دردمند و مصیبت زده برای برقراری صلح در هر سرزمینی که نزاع در آن در گرفته و برای دوباره ساختن هر آنچه که از هم فروپاشیده است و برای بلند کردن هر آنکه در لحظات سخت و دشوار زمین خورده است متحد سازد. » اوباما علیرغم چنین سخنان بظاهر انسان دوستانه ای تصمیم دارد به اشغال افغانستان ادامه دهد و در 22 روز جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز سکوت کرد و بعد از جنگ غزه نیز حمایت خود از صهیونیست ها را مورد تاکید قرار داد.

قدس

اخبار ویژه 

آشتی2 طایفه پس از سال ها در نیکشهر

فارس- رئیس دادگستری نیکشهر گفت: دو طایفه کدخدایی و بارانی پس از شش سال اختلاف با هم صلح کردند.

عضو جدید ستاد انتخاباتی میرحسین

پلاک نیوز- علی منتظری رئیس سابق جهاد دانشگاهی به عنوان رئیس کمیته نخبگان و دانشگاهیان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی انتخاب شد.

ایران در حال ساخت 7 ماهواره دیگر

باشگاه خبرنگاران - محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاههای دستاورد سی ساله انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: دانشمندان کشورمان در حال ساخت 7 ماهواره دیگر هستند.

مرعشی: کروبی و خاتمی ائتلاف کنند

باشگاه خبرنگاران - حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفت: کروبی و خاتمی باید با هم توافق کنند و راهی را پیش گیرند که به ائتلاف برسند.

توتال مذاکرات خود با ایران را از سر گرفت

باشگاه خبرنگاران - شرکت توتال فرانسه از ازسرگیری مذاکرات خود با ایران بر سر پروژه «ال ان جی» پارس خبر داد.به گزارش رویترز، این در حالی است که سال گذشته شرکت توتال اعلام کرده بود به دلیل فشارهای سیاسی در ایران سرمایه گذاری نمی کند.

برخورد با سوءاستفاده کنندگان از تصاویر تلویزیونی

فارس- رئیس سازمان صدا و سیما گفت: با تصویربرداران و گزارشگران داخلی صدا و سیما که از تصاویر و گزارشهایی که برای سازمان صدا و سیما تهیه کرده اند، در خارج از سازمان سوء استفاده کنند، برخورد می کنیم.مدتی است گزارشهای مردمی و تصاویری که از سوی برخی از گزارشگران تلویزیون تهیه شده و به هر علتی قابل پخش از تلویزیون نبوده، از گوشیهای تلفن همراه و سایتهای اینترنتی سر درآورده و در برخی موارد نیز دست مایه سوءاستفاده و مضحکه شده است.

جوانفکر: گداپروری، تهمت به دولت است

تابناک- «علی اکبر جوانفکر» مشاور مطبوعاتی رئیس  جمهور در نوشتاری در وبلاگ خود از آن چه آن را ایراد اتهام بی اساس صدقه خوارکردن مردم توسط دولت، نامیده انتقاد کرده است.در این مطلب آمده است: حمایت مالی از افراد نیازمند جامعه، یک وظیفه حکومتی است و برعهده دولت است و نباید از آن به گداپروری تعبیر کرد.

اظهارات مقام ارشد عراقی خشم منافقین را برانگیخت

آریا- به دنبال اظهارات موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی عراق در خصوص لزوم اخراج فوری اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) از عراق و محاکمه تعدادی از سران این فرقه در دادگاههای عراقی، علیرضا جعفرزاده، نماینده این سازمان تروریستی در واشنگتن به این اظهارات واکنش نشان داد.جعفرزاده که از اعضای شورای رهبری سازمان منافقین است با عنوان «کارشناس مستقل مسائل ایران» در برنامه شبکه «فاکس نیوز» معرفی شد.

عارف: اجماع باید طبیعی باشد، نه به زور

باشگاه خبرنگاران- محمدرضا عارف رئیس هیأت مدیره بنیاد باران با اشاره به اعلام کاندیداتوری خاتمی و همچنین کروبی و کاندیداتوری احتمالی موسوی، تکثر کاندیدا را مفید خواند و افزود: زمان تحقق اجماع در میان اصلاح طلبان مشخص نیست، اما باید به طور طبیعی اتفاق بیفتد بنابراین اجماع اصلاح طلبان امری فرمایشی نیست که چند نفر دور هم بنشینند و روی شخصی به اتفاق نظر برسند.

جمیله کدیور: شاید میرحسین بیاید

باشگاه خبرنگاران- جمیله کدیور، مسؤول کمیته بانوان ستاد انتخاباتی کروبی از احتمال کاندیدا شدن میرحسین موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری خبر داد.

کروبی: شنیده ام که میر حسین هم می آید

مهر-مهدی کروبی در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم آیة ا... توسلی با اشاره به این که «شنیده ام آقای مهندس موسوی نیز قصد کاندیداتوری و حضور در صحنه را دارد» تصریح کرد: من حتی حضور ایشان را نیز منفی نمی دانم. این تکثر خوب است و شاید در مرحله اول کار تمام  شود، یا این که دو نفر به مرحله  دوم بروند.

میانجیگری نورمفیدی میان خاتمی و کروبی

آریا- در نشست  پنجشنبه شب حزب اعتماد ملی در استان گلستان از آیة ا... نورمفیدی خواسته شد میان خاتمی و کروبی میانجیگری کند.در این نشست استانی، جواد اطاعت سخنرانی کرده و خواستار میانجیگری آیة ا... نورمفیدی میان خاتمی و کروبی شده است.

نمی توان با خاتمی به فینال رسید

باشگاه خبرنگاران- سایت «هواداران اصلاحات ساختاری» که کاندیدای مورد نظر خود برای انتخابات عبدا... نوری می داند، نوشته است: محمدخاتمی مرد بردن بازی سیاست نیست، با او تنها می شود تمرین کرد و تمرین کرد و هرگز به روز فینال نرسید.

رپرتاژ انتخاباتی شبکه ضدایرانی العربیه

رجانیوز- شبکه خبری العربیه که هزینه های مالی آن را دولت سعودی تأمین می کند، پس از اعلام کاندیداتوری خاتمی برای نامزدی دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات برای وی را به  طور رسمی آغاز کرد.العربیه با دعوت از این کارشناسان تلاش می کند به افکار عمومی جهان عرب القا کند که پیروزی خاتمی به نفع کشورهای عربی منطقه است.

پورمحمدی: نستله قانونی است

مهر- پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسشی خصوص فعالیت شرکت نستله در ایران هم گفت: فعالیت شرکت نستله در ایران قانونی است و هیچ منعی ندارد.

وی افزود: اگر مستندات و مدارکی مبنی بر فعالیتهای غیرقانونی یا وابستگی شرکتی به صهیونیستها ثابت شود بلافاصله از فعالیت آن جلوگیری می شود، در غیر این صورت قرار نیست با هر حرف بدون پایه و اساسی یک کارخانه را ببندیم و صدها نفر کارگر را بیکار کنیم.

5 سایت دولتی رژیم صهیونیستی هک شد

فارس- گروه ایرانی «حاج رضوان» در اعتراض به ادامه جنایات رژیم صهیونستی در خاک فلسطین و درآستانه سالگرد شهادت عماد مغنیه اقدام به هک پنج سایت دولتی رژیم اشغالگر قدس کرد.

شاکری: خاتمی کریه المنظران دوم خردادی را معرفی کند

شبکه خبر دانشجو- عضو شورای مرکزی جمعیت ایثاگران گفت: خاتمی باید فهرست «کریه المنظران» دوم خرداد را که به گفته خود گرفتار آنان است، به مردم معرفی کند.مجتبی شاکری با اشاره به سخنان خاتمی مبنی بر اینکه نسبت من با دوم خردادی ها مانند کودکی در آغوش فرد کریه المنظر است، بیان داشت: خاتمی باید فهرست کریه المنظران دوم خرداد را به مردم معرفی کند.

تجمع هشت نفره در اعتراض به حضور فیلمهای ایرانی در برلین

ایرنا- هشت نفر ازاعضای منافقین و لابیهای صهیونیستی پنجشنبه شب در اعتراض به شرکت 4 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم برلین روبروی یکی از سینماهای محل نمایش این فیلمها تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.حضور خبرنگاران رژیم صهیونیستی و رسانه های آلمان برای پوشش این تجمع قابل توجه بود.درحاشیه این مراسم نیز برنامه اعضای منافقین برای «گدایی» با توجه به اینکه این مکان از محلهای گردشگری است، داغ بود.

سازنده فیلم «فتنه» از لندن دیپورت شد

واحد مرکزی خبر- مقامات فرودگاه هیتروی لندن مانع از آن شدند تا گیرت ویلدرس نماینده پارلمان هلند سازنده فیلم توهین آمیز ضد اسلامی(فتنه) وارد این شهر شود.نماینده پارلمان هلند که در فرودگاه لندن بازداشت شده بود به کشورش بازگردانده شد.

سرانجام ماجرای جنجالی دیپلمات سوئیسی در ایران

عصر ایران- در حالی که بازداشت یک دیپلمات سوئیسی بخش حافظ منافع آمریکا در تهران به دلیل ارتباط نامشروع با یک دختر ایرانی از سوی پلیس ایران تکذیب شده بود وزارت امور خارجه سوئیس نه تنها این موضوع را تکذیب نکرد که از عذرخواهی کشورش از ایران به این خاطر خبر داد.

دویچه وله در این باره به نقل از خبرگزاری سوئیس (SDA) نوشت: وزارت خارجه  سوئیس هم در این زمینه موضع  گرفته و مارکو کمپف، دیپلمات سوئیسی و دبیر اول بخش حافظ منافع آمریکا در سفارت سوئیس در تهران را به  علت رسوایی جنسی در ایران از این کشور فرا خوانده است.

دانشگاه ماساچوست شرکت های حامی اسرائیل را تحریم کرد

خبرگزاری قدس- دانشگاه همشایر در ماساچوست آمریکا شرکتهای حامی اسرائیل را تحریم کرد.

بیش از 800 دانشجو، استاد و فارغ التحصیل دانشگاه همشایر، بیانیه این گروه (SJP) را امضا کرده اند.

گفتنی است، در میان امضاکنندگان این بیانیه نام نوام چامسکی، هاوارد زین و لویزا مورگانیتینی به چشم می خورد.

در این بیانیه نام شرکتهای تحریم شده حامی اسرائیل به شرح زیر آمده است:

کاترپیلار، یونایتد تکنولوژیز، ژنرال الکتریک، شرکت ITT ، موتورولا و ترکس.

دیدگاه جنجال برانگیز واتیکان درباره نظریه داروین

مهر- تلگراف نوشت: واتیکان مدعی شده است نظریه چارلز داروین درباره تکامل را نباید رد کرد چرا که این نظریه با دیدگاه مسیحیت درباره خلقت تطابق دارد.

سفر محرمانه سیدحسن  نصرا... به دمشق

شیعه آنلاین- یک منبع آگاه فلسطینی صبح دیروز اعلام کرد که سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان هفته گذشته در سفری محرمانه به دمشق رفت و با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس و «رمضان عبدا... شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

گزارش شبکه تلویزیونی «آرته» درباره ایران

ایرنا- شبکه فرهنگی مشترک فرانسه و آلمان موسوم به «آرته»، روز چهارشنبه در حدود ده ساعت از برنامه های خود را به ایران اختصاص داد.این برنامه همچنین به ایرانیان ساکن آلمان پرداخت.

سفر سیاسی- زیارتی آیةا... هاشمی رفسنجانی به عراق

شیعه آنلاین- هاشمی رفسنجانی در هفته اول اسفندماه به عراق می رود و علاوه بر دیدار با مقامات عالیرتبه عراقی، در سفر به عتبات عالیات با مرجعیت و شخصیتهای دینی عراقی هم ملاقات می کند.

واکنش 6 تشکل دانشجویی به بیانیه منتسب به دانشگاه آزاد

شبکه خبر دانشجو- شش تشکل دانشجویی دانشگاههای خوزستان با صدور بیانیه ای نسبت به انتشار بیانیه منتسب به دانشگاه آزاد اعلام کردند: هیچکدام از تشکلهای فعال دانشجویی، از وجود چنین بیانیه ای خبر نداشته و جزو امضاکنندگان آن نبوده اند.

مفتی سعودی: سوار شدن زن در خودروی مرد غریبه حرام  است

شیعه آنلاین- شیخ «سلیمان ماجد» از مفتیان عربستان سعودی با صدور فتوایی جدید اعلام کرد که سوار شدن زن در خودروی مرد غریبه ای که پنجره آن خودرو دودی باشد، حرام است.

زیان 500 میلیون پوندی شرکت صهیونیستی

شبکه اسکای نیوز- شرکت صهیونیستی پپسی آمریکا از ضرر مالی پانصد میلیون پوندی در سه ماهه چهارم سال 2008 خبر داد.

سانسور مطالب ضدصهیونیستی در یاهو

برنا- موتور جستجوی اینترنتی یاهو به کمک سیستمی اتوماتیک مطالب ضد صهیونیستی و پرسشهای مربوط به واقعیات این رژیم را سانسور می کند.

سایت یاهو انسورز(Yahoo! Answers) سایتی است که کاربران این موتور جستجو برای یافتن سؤالات خود با بهره گیری از دیگر کاربران وارد اتاقهای گفتگوی آن می شوند.

این سؤال و جوابها در اتاقهای گفتگو در تمام حوزه ها و بدون محدودیت انجام می گیرند.

ولی وقتی قرار باشد سؤال یا انتقادی درباره دین یهود یا یهودیان پرسیده شود سیستم اتوماتیکی وجود دارد که بدون درنگ این سؤال را پاک می کند. به نوشته سایت تحلیلی camera این سیاست از سال 1946 (سال اشغال فلسطین) به بعد تشدید نیز شده است.

وقتی سؤالی درباره یهودیان سؤال می شود تنها جوابی که ارایه می دهند همان کشتار میلیونی یهودیان در جنگ جهانی دوم است و هر گفتگویی که در اتاقهای مجازی این سایت علیه یهودیان صورت گیرد به شدت محدود و فیلتر می شود.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 پیشرفت هاى ایران در همه عرصه ها عامل از بین رفتن تهدیدات دشمنان است

خبر اول این که ۴۶/۱۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روزنامه ایران بر این باورند که پیشرفت هاى ایران در عرصه هاى مختلف اقتصادى، فرهنگى، فناورى، نظامى و.// از دلایل برداشته شدن سایه تهدیدات از کشورمان است. 99۲۸/ درصد از خوانندگان هم مى گویند مقاومت و ایستادگى پیروزمندانه ملت در برابر قدرت هاى زورگو عامل اصلى آن است. ۱۶/۵۷ درصد از افراد معتقدند احیاى آرمان ها و اهداف بنیادین انقلاب اسلامى سایه تهدیدات را از کشورمان برداشته است. ۸/۲۸ درصد مخاطبان نیز تأکید دارند تداوم وحدت و همدلى مردم و مسئولان در منتفى کردن تهدیدات علیه کشورمان نقش اساسى داشته است.

اخراج استاد مسلمان دانشگاه اتریش

خبر دیگر این که وزارت آموزش عالى اتریش، در حکمى یک مدرس مسلمان دانشگاه را که تحریم چند شرکت صهیونیستى را خواستار شده بود، اخراج کرد. این استاد دانشگاه در هنگام حملات ۲۲ روزه رژیم صهیونیستى به غزه در یکى از دانشگاه هاى شهر وین در کلاس درس علوم دینى، اعلامیه هایى توزیع کرد که در آنها با اعلام نام چند شرکت یهودى خواستار تحریم این شرکت ها شده بود. وزارت آموزش عالى اتریش با اعلام اینکه وى خطرى بالقوه براى جامعه محسوب مى شود، او را از کار برکنار کرد.

اصلاح طلبان: میرحسین مى آید

شنیدیم که چند سایت اصلاح طلب گزارش دادند، میرحسین موسوى رسماً کاندیداتورى خود براى انتخابات سال ۸۸ را اعلام خواهد کرد. در همین زمینه، پایگاه هاى اطلاع رسانى نزدیک به اصلاح طلبان عملگرا، اصلاح طلبان نزدیک به اعتمادملى، اصلاح طلبان نزدیک به کارگزاران و چندین سایت دیگر در اخبارى مشابه اعلام کردند موسوى تردیدى براى شرکت در انتخابات ندارد و حتى نامزدى خود را نیز به زودى اعلام خواهد کرد.

رپرتاژ ویژه شبکه العربیه براى یک کاندیدا

با خبر شدیم که شبکه خبرى ضد ایرانى العربیه که هزینه هاى مالى آن را دولت عربستان سعودى تأمین مى کند، پس از اعلام کاندیداتورى یکى از مسئولان سابق براى نامزدى دوره دهم انتخابات ریاست جمهورى، تبلیغات براى وى را به طور رسمى و علنى آغاز کرده است. شبکه خبرى العربیه پس از اعلام رسمى نامزدى این مسئول، بارها این خبر را در بخش هاى مختلف خبرى خود اعلام کرده و هر بار با دعوت از کارشناسان مختلف ایرانى و عربى به ویژه از مصر، این خبر را مورد تحلیل و بررسى قرار داده است. العربیه از سال ۲۰۰۱ که راه اندازى شد تاکنون همواره سیاست هاى ضد ایرانى را در منطقه دنبال کرده و در قبال موضوعات روز نیز در خدمت سیاست هاى ایالات متحده و رژیم صهیونیستى بوده است. گفتنى است در برنامه العربیه «ماشاء الله شمس الواعظین» سردبیر روزنامه هاى زنجیره اى و «سیدمحمد على ابطحى» رئیس دفتر رئیس جمهور سابق حضور یافتند.

بلوف هاى رئیس سابق موساد

خبر رسیده که با شکست ارتش اسرائیل در جنگ ۲۲ روزه، دستگاه سیاسى و تبلیغاتى اسرائیل «پیروزنمایى» در جنگ رسانه اى را در دستور کار خود قرار داده، به گونه اى که به رسانه هاى دولتى و مقامات امنیتى - نظامى اسرائیل ابلاغ شده است به هیچ وجه از ناکامى در غزه سخن نگویند و اگر هم در این باره مطلبى مى گویند یا منتشر مى کنند ، حتماً تاکید کنند که اسرائیل پیروز شده است. در همین راستا «اپریم هالوى» رئیس سابق موساد در سخنانى عجیب ادعا کرده که اسرائیل در جنگ غزه به تمامى اهداف خود رسید و توانست حماس را منزوى ساخته و شکست دهد.

غذا و دارو نه، گل روز ولنتاین آرى!

دست آخر این که دولت اسرائیل که در طول سال هاى اخیر غزه را به محاصره کامل خود درآورده است، به کشاورزان فلسطینى اجازه داد در آستانه روز ولنتاین موقتاً محصولات گل را به اروپا صادر کنند. خبرگزارى آسوشیتدپرس، گزارش داده ژنرال پیتر لرنر سخنگوى ارتش اسرائیل اعلام کرده: «اسرائیل بنا به درخواست دولت هلند و کشاورزان غزه اى موقتاً به تولیدکنندگان گل در فلسطین اجازه مى دهد ۲۵ هزار شاخه گل را به نقاط مختلف اروپا صادر کنند.» هم اکنون، مردم غزه براى واردات غذا و دارو به شدت در مضیقه هستند.

 کیهان

اصلاح طلبان پروژه تخریب میر حسین را لو دادند (خبر ویژه)

ابعاد تازه ای از انحصارطلبی افراطیون در دولت سابق و همچنین تندروهای آنها در قبال نامزدهای دیگری غیر از خاتمی فاش شد.

سایت اصلاحات در این باره با اشاره به منش احزابی چون مشارکت و سازمان مجاهدین می نویسد: وزارت علوم در آن سالها توسط افرادی مانند دکتر «خ» و «ظ» ]خانیکی و ظریفیان[ اداره می شد و همین ها با تغییر آیین نامه تشکل ها، آزادی تشکل های سیاسی را سلب کردند... همان زمان متوجه شدیم منفعت طلب ها را باید از اصلاح طلب ها جدا کرد. روی دوش ما سوار شدند و همه نیروهای اصلاح طلب را خانه نشین کردند و منفعت طلب ها را بر آنان سوار کردند. الان هم همان ها دوباره اطراف خاتمی را گرفته اند. بی معرفت هایی که جواب سلام اعضای ستادهای انتخاباتی را بعد از سوارشدن بر اسب قدرت نخواهند داد. باز هم اگر حرف آنها را مو به مو گوش ندهیم، می شویم ضد اصلاحات. بروید ببینید بعد از دوم خرداد چه گروه هایی روی کار آمدند، اصلاح طلبان اصیل یا منفعت طلب های بی ریشه؟ با صراحت عرض می کنم وضع الان اصلاح طلبان بدتر از دوم خرداد است. برخی اطرافیان آقای خاتمی، نماینده میرحسین موسوی را 4ساعت پشت در نگه می دارند. وقتی با میرحسین و کروبی و نوری و کرباسچی  این گونه رفتار می شود، وای به حال دیگران.

سایت مذکور اضافه می کند: اگر می گویید می خواهید درون قدرت باشید و با تعامل کارهایتان را گام به گام پیش ببرید، بروید سراغ میرحسین و کروبی. هیچ  یک از نهادهای نظام نسبت به میرحسین حساس نیست و نمی تواند باشد. کروبی هم همینطور. اما اینکه چرا رفته اید سراغ کسی که می گوید «وقتی به این فکر می کنم که دوباره رئیس جمهور این مملکت  شوم تمام دست و بدنم می لرزد» باید واقعا پاسخگو باشید. بالاخره ما هم پای حرف های خاتمی نشسته ایم. دقیقا به همان دلیل که خاتمی قانع نمی شد بیاید ما هم معتقدیم نباید می آمد. حتی الان هم می گوید که «علی رغم میل باطنی آمده ام.» ما هم به او حق می دهیم و از شما می پرسیم چرا مجبورش کردید؟ لااقل به ما نگویید که میرحسین خودش نیامد که ما می دانیم شما چه بازی هایی راه انداختید که میرحسین نیاید. خوب می دانیم از وقتی خاتمی گفت « یا من یا میرحسین»، شما افتادید به جان میرحسین که خرابش کنید و نیاید. چه نامه هایی که نوشتید به خاتمی و تهدیدش کردید زودتر بیاید تا میرحسین نیاید. شاید اعضای شما در شهرستان ها باخبر نباشند. لازم باشد کد می دهیم که چه کارهایی کردید تا میرحسین موسوی نیاید. اکنون که خاتمی را مجبور کرده اید بیاید، برنامه تان چیست؟ آمده اید برای تعامل یا دعوا؟ اگر می خواهید تعامل کنید آیا حاکمیت به شما اطمینان دارد؟ اگر می خواهید دعوا کنید آیا خاتمی اهل دعواست؟ شما و خاتمی با هم جور درنمی آیید.

اصلاحات می نویسد: چطور آن زمان که شعار عبور از خاتمی را مطرح کردید، از اصلاح طلبی خارج نشدید اما امروز که با نامزدی خاتمی مخالفیم، خروج کرده ایم؟ مگر اولین بار عبور از خاتمی را نشریه عصر ما]سازمان مجاهدین[ مطرح نکرد؟ چه انتقاداتی از خاتمی کردید تا حمایت از معین را توجیه کنید. چه کسی گفته یک ملت باید جلوی شما تعظیم کند تا روی دوشش به قدرت برسید؟ چه کسی به فلان آدم خوش احوال اجازه داده که زنگ بزند مدیرعامل خبرگزاری... را تهدید کند که چرا از میرحسین حمایت می کنید؟ مگر شما پدرخوانده اصلاحات هستید؟ چه گلی به سر این مردم و اصلاح طلبی زده اید که این قدر طلبکارید؟

این سایت اصلاح طلب در پایان می نویسد: استراتژیست بودن شما را هم دیده ایم، مگر شما نبودید که دوره قبل به کروبی گفتید بیا وزن کشی و وقتی آمد، همه با هم شکست خوردید؟ بعد می نشینید یک عده ساده لوح و جوان  احساسی پیدا می کنید و می گویید انتخابات دوره نهم مهندسی شده  بود!؟ کدام مهندسی؟!... البته شما یک راهبرد اساسی دارید و آن هم این است؛ «دیگی که برای من نمی جوشد، می خواهم سر سگ بجوشد.» شما وقتی حساب و کتاب می کنید و می بینید اگر میرحسین موسوی یا کروبی بیایند چیزی به شما نمی رسد، به این نتیجه می رسید حالا که چیزی به ما نمی رسد بگذاریم که ببازند... اگر به دنبال پست و مقام هستید، عیبی ندارد، اما چرا سرمایه های جریان اصلاح طلبی را می سوزانید. 10 سال از عبداله نوری خواهش کردید سکوتش را بشکند و از او استفاده کردید اما وقتی سکوتش را شکست، سانسورش کردید. 20 سال خواهش کردید موسوی سکوتش را بشکند  اما وقتی این اتفاق مهم افتاد، به او تاختید و زیرسوالش بردید. فقط در این چند روز به این پرسش فکر کنید که چرا خیلی از اصلاح طلبان نظیر مهاجرانی، کدیور، باقی، سروش، نوری، عبدی، کرباسچی، کروبی، منتجب نیا، هادی خامنه ای و... از خاتمی دور شدند؟ چرا همه ساکتند و فقط مشارکت و مجاهدین در این روزها فعال هستند؟

 دولت اوباما، همچنان در تعلیق! (خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی پیش بینی کرد دولت اوباما به سیاست تشدید تحریم ها علیه ایران که در دولت بوش دنبال می شد، ادامه دهد. هرالد تریبیون در عین حال خبر داد که چین، روسیه و برخی کشورهای اروپایی طبق معمول، جزو دردسرهای تصمیم سازی  کاخ سفید هستند.

هرالد تریبیون می نویسد: اگرچه دولت اوباما کمرنگ کردن خط قرمز دولت  بوش مبنی بر پرهیز از مذاکره با تهران را دنبال می کند، اما  یکی از مشاوران اوباما می گوید «کاخ سفید احتمالا تحریم ها علیه تهران را سنگین تر کند. این توصیه برخی مشاوران رئیس جمهور  است». دنیس راس دیپلمات و مذاکره کننده با سابقه در امور خاورمیانه که انتظار می رود پستی مهم را در رابطه با نحوه روبرو شدن با ایران برعهده بگیرد، بارها توصیه کرده فشارهای اقتصادی علیه ایران افزایش یابد.

این روزنامه در عین حال از  قول مقامات کاخ سفید اضافه می کند: بخشی از  مشکل افزایش فشار به ایران،  روسیه و چین و برخی کشورهای اروپایی هستند که از سنگین کردن فشار اقتصادی بر تهران حمایت نمی کنند. مشاوران اوباما امید دارند از طریق مذاکره با این کشورها، آنها را به کاری راضی کنند که برای بوش نکردند. آنها می گویند هنوز هیچ تصمیمی درباره اینکه سیاست در رابطه با ایران چگونه پیگیری شود، گرفته نشده است.

 

حداکثر، یک تدارکاتچى شرمگین (خبر ویژه)

کاتب ویژه رئیس دولت اصلاحات می گوید: خاتمی با وجود شعار «من وامدار کسی نیستم» نتوانست وامدارکسانی مثل اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب نباشد.

بابک داد (نویسنده کتاب 100 روز با خاتمی) می نویسد: خاتمی با شعار من وامدار کسی نیستم، از خیلی از شعارهایش و پاسخگویی به مردم دست کشید اما او در عمل نتوانست وامدار مشارکت و مجاهدین نباشد و به رغم اشتباهات فراوانی که این دو گروه کردند، خاتمی با اغماض از خطاهایشان گذشت و عملاً وامدارشان باقی ماند! اما حربه مذکور برای رد کردن دسته زیادی از انتظارات و توقعات مردمی خیلی مفید! واقع شد.

وی اضافه می کند: حالا البته خاتمی سال 87 دارای کاریزمای سال 76 نیست و طبق اصول سیاست ورزی لاجرم به حمایت احزاب و اشخاص و مردم نیاز دارد پس نمی تواند بگوید وامدار کسی نمی شود... برای علاج این نقیصه ظاهراً آقای خاتمی چون می داند در صورت پیروزی، باز نهایتاً یک تدارکاتچی ناتوان و شرمسار باقی خواهد ماند، تلاش دارد از حالا سطح توقعات و انتظارات از خود را محدود کند. او به طرز واضحی تلاش می کند تا سقف انتظارات و توقعات از خود را کاهش دهد. اما آن قدر در این کار افراط می کند که عملاً اصلاح طلبی را به محافظه کاری تبدیل کرده است. این عقب نشینی پیام خوبی  ندارد. شیوه «می آیم- نمی آیم» و «نامزدی علی رغم میل شخصی» و نوع حرف های اخیر خاتمی اصلاً رقابتی و امیدآفرین نبودند، تو گویی هیچ انگیزه ای برای رقابت و پیروزی ندارد و گویا جام زهر سر می کشد آن چنان که جامعه لاجرم نباید انتظاری از او داشته باشد. همین اظهار بی میلی ها و کاهش توقعات و  گام های لرزان، علت اصلی شکست او در انتخابات خواهد بود، شکستی که در جریان انتخابات مجلس هشتم شروع شد و ای بسا با باختن در انتخابات آینده تکمیل شود.

 همکار سیا:

ایران پس از انقلاب خیلى پیشرفت کرده است (خبر ویژه)

رامین جهانبگلو از روشنفکران لائیک اذعان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی خیلی پیشرفت کرده است.

وی در گفت وگو با رادیو زمانه اظهار داشت: در این 30 سال ایران از خیلی نظرها پیشرفت کرده است. البته ما به مراتب جمعیت بزرگ تر و جوانتری داریم. ایران یک قدرت عظیمی در منطقه است.به دلیل اینکه ایران حکومت ایدئولوژیکی دارد، بر عکس زمان شاه، طرفداران زیادی در میان مردم خاورمیانه دارد. آن زمان ممکن بود فردی مثل سادات و بگین یا جیمی کارتر از شاه ایران دفاع بکنند. اما امروزه بلکه مردم خاورمیانه هستند که طرفدار دولت ایران و یا انقلاب ایران  هستند. چون انقلاب ایران برایشان یک  انقلاب سمبلیک بوده است و خیلی مهم است. به نظر من نکته دیگری که خیلی مهم است این که در ایران نوعی جامعه مدنی ایجاد شده است که ما در زمان شاه به آن صورت نداشتیم. انقلاب ایران مردم را وارد حیطه و گستره همگانی کرد. به ویژه زنان و جوانان را وارد گستره همگانی کرد. امروزه زنان و جوانان نقش بسیار مهمی را در جامعه ایران ایفا می کنند که در زمان شاه اصلاً  نمی کردند. همه این ها فاکتورهای خیلی مهمی است.

جهانبگلو همچنین گفت: باید قبول کرد دولت ایران برخلاف تصور کسانی  که هنوز طرفدار سلطنت  هستند به هر حال جامعه ای است که از استقلال بیشتری برخوردار است و سیاست خارجی ایران با قدرت بیشتری نسبت به گذشته عمل کرده است. به طور کلی ایران در خاورمیانه و جهان یکی از کشورهایی است که اگر آمریکا و روسیه و چین در آسیای میانه و خاورمیانه می خواهند، نقشی را بازی کنند، باید خیلی روی آن حساب کنند. ایران پلی است که به مراتب رابطه اش با کشورهای هند و چین در دوره بعد از انقلاب بهتر شده است، و آن کشورها بیشتر به ایران توجه می کنند. می دانید که زمان شاه مساله مهم این بود که تمام سیاست داخلی و خارجی بر مبنای  یک فرد قرار داشت. اما امروز ایران فقط یک فرد نیست چون قدرت های مختلف و مراکز مختلف قدرت داریم. این یک نقطه قدرت است.

گفتنی است جهانبگلو چند سال پیش به  خاطر همکاری با سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی در برخی  پروژه های ضد ایرانی  برای مدتی در بازداشت بود و پس از آزادی مجدداً  به خارج از کشور رفت. وی طی مصاحبه ای اذعان کرد در جلسات مشترک با ماموران سیا و موساد شرکت می کرد.

 گرفتارى 1+5 در بحران اقتصادى بى سابقه (خبر ویژه)

همزمان با انتشار ارزیابی های اقتصادی در اروپا و آمریکا مبنی بر استمرار وخامت اوضاع اقتصادی، رشد منفی اقتصادی در آلمان (قهرمان صادرات در دنیا) رکورد شکست.

به گزارش دویچه وله و بی بی سی، رشد اقتصادی آلمان در 3 ماه اخیر 2 درصد کاهش یافت که از زمان اتحاد مجدد آلمان در سال 1990 بی سابقه است.

براساس این گزارش ها، اوضاع اقتصادی آلمان از سال 1990 تاکنون به این وخامت نبوده و دلیل آن هم ادامه کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای ساخت آلمان به ویژه خودرو، مواد شیمیایی و ابزارآلات است. تعداد سفارش به کارخانه های آلمانی به حدی پایین آمده و تولید و سرمایه گذاری را کاهش داده که آلمان با خطر دچار شدن به بدترین رکود اقتصادی در 60 سال گذشته روبروست.

دویچه وله در گزارش خود می نویسد: مقایسه نشان می دهد که اثرات منفی بحران مالی جهانی، حتی در آلمان، که همچنان قهرمان صادرات جهان محسوب می شود، عمیق تر از پیش بینی های تحلیلگران بوده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند رشد منفی اقتصاد آلمان در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد یافت. هانس ورنر زین، رئیس انستیتوی اطلاعات آلمان، پیش بینی کرد که در ماه سپتامبر امسال، 500  تا 700 هزار نفر بر تعداد بیکاران آلمان افزوده خواهد شد.

در همین حال کمیسیون اروپا در تازه ترین گزارش هشدارآمیز خود تأکید کرد: بحران اقتصادی کنونی دارای ابعادی جدید و بی سابقه است که ابعاد و شتاب آن، بی نظیر است. این بحران گسترده تر و پردامنه تر از همه بحران های گذشته جهان سرمایه داری خواهد بود.

گفتنی است این آشفتگی بی سابقه اقتصادی در حالی است که آمریکا به گروه 1+5 برای تحریم اقتصادی بیشتر علیه ایران فشار می آورد و اکثر کشورها به خاطر وخامت شدید اوضاع اقتصادی خود حاضر نیستند به فشارهای آمریکا تن بدهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات