تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۷۸۱۷۹

سعید قاسمی: مسئولان باید تابع تفکر امام و رهبر باشند


یک تحلیل‌گر مسائل منطقه اظهار کرد: راهی جز راه امام نیست و این راه باید احیا شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، «سعید قاسمی» با حضور در نشستی که با عنوان "قبلتین در زنجیر" که از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، سخن می‌گفت، درباره فاجعه خونین مکه در سال 66 گفت: تاریخ فراموشی گرفته و عده‌ای دوست می‌دارند که در این فراموشی بماند؛ چون اگر تاریخ دوباره هر چه بوده را بازگو کند، حق دارید بپرسید چرا مردم را در کنار حرم امن الهی کشتند؟ علت آن چه بود؟ دانشجوی کنونی حق دارد بپرسد چرا در طول 20 سال نمی‌دانسته چگونه این اتفاق رخ داده است؟
وی با اشاره به راهپیمایی روز جمعه مردم ایران در اعتراض به کشتار مردم غزه افزود: خوشحالم که بعد از راهپیمایی این مراسم را گرفتید؛ چون این طور است که بعد از دیدن فجایع غزه و ... در تلویزیون، ممکن است تنها به برگزاری راهپیمایی اکتفا و پس از تخلیه انرژی چند ماه استراحت ‌کنند، یکی از بدی‌های تظاهرات جمعی آن است که جماعت احساس می‌کنند تکلیف خود را انجام داده است.
وی با اشاره به سالگرد کشتار خونین مکه در سال 66 ، با طرح این پرسش که کشتار مردم در مکه با غزه چه ارتباطی دارد؟ گفت: شما بایکوت خبری کردید، اما بعد از 21 سال و آن هم در سال جاری شبکه العربیه سه شب پی در پی اسنادی را ارائه کرد که طی آن ادعا می‌کند ما می‌خواستیم در سال 66 مکه را فتح کنیم، به همین دلیل آن‌ها باید ما را به رگبار می‌بستند و حق داشتند در کنار حرم امن الهی این فجایع را انجام دهند.
قاسمی در ادامه به سخنان امام (ره) در رابطه با حج پرداخت و گفت: امام می‌فرماید « اعلان برائت از مشرکان از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است». از این جا اختلاف امام با خیلی از هم‌لباس‌هایش شروع می‌شود.
وی افزود: حضرت امام در ادامه این سخنانشان می‌فرماید «چه بسا جاهلان متنسک بگویند که قداست خانه حج و کعبه‌ معظم را به شعار و تظاهرات و راهپیمایی و اعلان برائت نباید شکست و حج جای عبادت و ذکر است نه میدان صف‌آرایی و رزم» جالب اینجاست که امسال سعودی‌ها در همه جا تبلیغ کردند و اطلاعیه زدند "حج‌ الا سیاست" .
این تحلیل‌گر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: امام در ادامه این سخنانشان می‌فرمایند« اعلان برائت در حج تجدید میثاق مبارزه و تمرین تشکل مجاهدان برای ادامه‌ نبرد با کفر، شرک و بت‌پرستی‌هاست و به شعار خلاصه نمی‌شود، بلکه سرآغاز علنی ساختن منشور مبارزه و سازمان‌دهی جنود خدا در برابر جنود ابلیس و ابلیس صفتان است. اگر مسلمانان در خانه‌ خدا از دشمنان خدا اعلان برائت نکنند پس از کجا می‌دانند که مسلمانند و ... اعلان برائت مرحله‌ اول مبارزه و ادامه‌ آن و مراحل دیگر وظیفه‌ ماست و ...»
قاسمی با بیان این که در صورت مشخص شدن دیدگاه امام (ره) نسبت به حج به خوبی می‌توان فهمید حاجی واقعی و غیرواقعی کیست و چه کسی حج را تشخیص داده و عمل کرده، اظهار کرد: امام می‌فرماید «هیهات که خمینی در برابر تجاوز، مشرکان و کافران محلی به قرآن کریم، عزت رسول خدا و پیروان الهی ساکت و آرام بماند و نظاره‌گر صحنه‌های حقارت مسلمانان باشد" و در جای دیگر می‌فرمایند "مسلمانان عزم خود را جزم کنند تا دندان‌های آمریکا را در دهانش خرد کنند".
وی با توصیه به دانشجویان برای بازخوانی تفکر و اندیشه امام (ره) خاطرنشان کرد: باید هر جایی تکلیف خود را با امام مشخص کنیم و پیوسته خود را با این معیار بسنجیم که آیا راه را درست می‌رویم؟ و این دور از تفکر مقام معظم رهبری نیست.
قاسمی با بیان اینکه سفر حج به تعبیر امام (ره) شرکت در یک مانور رزمی است که برای استکبار پیام دارد، افزود: از 9 ذی‌الحجه به مدت 3 تا 4 روز، روزهای اصلی حج برای مانور مشترک است.
وی به تشریح مراحل این مانور پرداخت و با بیان اینکه حج چیزی غیر از این مراحل مانور نیست، شبا‌هت‌های اعمال حج را با مانور توصیف کرد.
قاسمی تصریح کرد: اگر این یک مانور اصلی باشد، چه طور می‌شود که در عین رخ‌دادن این مانور، غزه محاصره شود و برای کسی تفاوتی نکند؟ در این صورت خطر چنین مانوری برای اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها‌ به اندازه پشمکی هم نیست؛ از این رو در حالی که شما این گونه در حج مانور خود را اعلان می‌کنید محاصره غزه کامل‌تر می‌شود؛ چرا که می‌دانند آن‌ حرف‌ها و شعار‌ها چیز بی‌روحی است که اتفاق می‌افتد.
وی هم‌چنین با اشاره به تشکیل وهابیت گفت: وهابیت در مرحله اول مکه و حجاز را در اختیار خود قرار داد و اکنون گستره‌ عربستان فعلی را در اختیار دارد. آل سعود داستان تشکل دروغینی است که به دست امپریالیسم انگلیس و آمریکا ساخته و پرداخته شده است.
قاسمی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از کنفرانس طائف تصمیم می‌گیرند با فرقه‌گرایی مشکل ایجاد کنند و سعی کردند با فتنه در برخی شهرها همچون سیستان و بلوچستان، کردستان و جنوب فعالیت کنند که با هوشیاری افرادی همچون همت، حسین خرازی، احمد متوسلیان و ... نگذاشتند مردم را از حکومت جدا کنند. سپس فهد اولین چک سفید امضا را به صدام داد تا با ایران بجنگند. مصری‌ها، عربستانی‌ها، اردن و کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس کمک‌هایی را کردند اما بعد از جنگ به دلیل اختلافات، صدام در عرض شش ساعت به کویت حمله و آن‌جا را فتح کرد.
وی ادامه داد: در طول این مدت به موازات سعودی‌ها و مصری‌ها هم فعالیت می‌کنند. قالب میلیون‌ها مین که به عنوان مانع جلو پای بسیجی‌ها گذاشتند ساخت کشور مصر بود؛ این در حالی است که از 18 ملیت اسرای جنگی ما، بخشی مصری‌ها بودند.
قاسمی هم‌چنین اظهار کرد: از سویی منافقین نه تنها در جنگ بلکه در کشتار خونین 66 نیز حضور داشتند. منافقین به فرماندهی فردی یهودی آلمانی در یک مجموعه گروهی فعالیت می‌کردند. این فرد زمانی که دانشجویان در لانه جاسوسی حضور داشتند، فرمانده اطلاعات امنیت کسی که قرار بود کارهای آزاد شدن جاسوسان آمریکایی را انجام دهد، بود؛ این فرد کسی بود که کل مسیر طبس را شناسایی کرد. این فرد ماموریت و در آن ماموریت به عنوان فرمانده سعودی‌ها هدایت عملیات را در دست می‌گیرد و به کشتار خونین مردم می‌پردازد.
وی افزود: از آنجا که در جنگ ما را محاصره کرده بودند مراسم حج فرصتی بود تا همه دنیا بهفمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و همه دنیا پیام مظلومیت ما را بداند؛ بنابراین آن‌ها باید در آنجا جلو ما را می‌گرفتند. پیام ما به همه مستضعفین، پاپتی‌ها و گرسنه‌ها دلگرمی می‌داد؛ بنابراین آن‌ها باید برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حرکت ما انجام می‌دادند. بر این اساس در مکه کشتار بیش از 500 نفر با فجیع‌ترین وضع انجام شد.
این تحلیل‌گر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: این فجایع را به خوبی مطالعه کنید برای این که عقده و کینه را نگه دارید برای روزی که بناست واقعا فریاد بزنید.
وی افزود: امروز با گذشت 21 سال از این قضیه وارد صحنه‌ جدیدی شده‌ایم. ما را جمع و جور کردند تا خیلی از این شعارها را ندهیم به حساب این که روزی دومرتبه انرژی‌مان را جمع کنیم تا انتقام بگیریم، نه مثل خیلی از تفکرات رییس‌جمهور قبلی که بگوییم این تفکرات و انتقام چیست و ما اهل تعاملیم. باید روزی از ایشان سوال شود و کلمات ایشان در مقابل آن اسلام، خداشناسی و شیعه‌شناسی‌ای که امام به ما یاد داده، گذاشته شود . بالاخره آن تفکرات چیست و تفکرات شما چیست؟
وی ادامه داد: البته این تفکرات دیگر رنگی ندارد و مردم حاضر نیستند پشت دیوار پوسیده آن‌ها یادگاری بنویسند؛ این‌ها می‌گویند که دوباره می‌خواهند رییس‌جمهور شوند. شما تمام شده‌اید، حرف جدیدی ندارید، حرف‌های شما بوی سازش می‌دهد، ‌حرف جهان امروز ایستادگی، مقاومت و مبارزه است نه تسلیم و سازش و تعامل و رافت با گرگ.
قاسمی هم‌چنین گفت: افرادی که در مقابل دفتر حفاظت مصر تجمع کردید و برای قصه غزه ناراحت هستید! پس چرا هنگامی که می‌شنوید در جبهه داخلی پس از رخ دادن این جنایات در خبرها می‌آید رییس مجلس آذوقه‌رسانی را با همتای مصری‌اش بررسی می‌کند، رگ شما بیرون نمی‌زند.
قاسمی گفت: به درخواست مصر، عربستان و کویت اولین بار پای ناوهای آمریکایی را به خلیج فارس کشاندند، که تا الان مصیبتش گریبان مسلمانان را گرفته و خدا می‌داند چه خیمه‌ای می‌خواهند در عراق بزنند. قصدشان تاسیس سفارتخانه‌ی آمریکا در عراق با 5 هزار نفر پرسنل است. در این شرایط نیز فرمانده نظامیان آمریکا گفته با وجود تعیین تاریخی برای عقب‌نشینی ما خودمان زمان عقب‌رفتن را مشخص می‌کنیم.
وی هم‌چنین با طرح این پرسش که چه کسانی چراغ سبز به آنها برای تنگ‌کردن حلقه‌ محاصره می‌دهند، گفت: کسانی از مانور سه میلیون میلیون نفری حج احساس خطر نمی‌کنند و این امر یک بازی است، خائنان داخل را بررسی کنید.
قاسمی ادامه داد: راهکار امروز این نیست که مسوولان توپ را به سمت اسراییل و آمریکا بیندازند و بعد با خود بگویند شعارشان را گفتند؛ یعنی بعد از گذشت 20 سال جرأت بیان صریح هم‌چون امام را ندارید؟
قاسمی گفت: دانشجوی محترمی که جلو سفارت مصر و عربستان تظاهرات کردی، چرا در واکنش به این خبر که بوش اعلام رسیدن نامه‌ای به دستش کرده که در آخر دوران دولت خاتمی نوشته و در آن عنوان شده حاضریم بر سر مسائل استراتژیک لبنان، فلسطین و هسته‌یی کوتاه بیاییم، به شرطی که شما هم با ما کنار بیایید، و پشت‌بند آن صادق خرازی گفت که او نامه را نوشته است سخنی نمی‌گویی؟
وی ادامه داد: بی‌خود نیست بوش خطاب به اوباما می‌گوید اشتباه نکنید، تجربه ثابت کرده اگر فشار بگذارید حاضرند پای معامله بیایند! ای کاش برای این موارد همین امروز و در اماکن مختلف می‌رفتید.
این تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ای گفت: این افراد در مراکز استراتژیک درس می‌دهند. اساس تفکر آنها در وزارت امور خارجه نهادینه شده است و برایشان حکومت فرق نمی‌کند. فردی که می‌آید باید عبدالله اردنی را بغل کند و بگوید «عبدالله برادر».
وی ادامه داد: ما ضمن حمایت از دولت و این‌که عاشق آقای احمدی‌نژاد و خیلی مواضعشان هستیم که خیلی چیزها را زنده کردند، نسبت به خیلی از اتفاقات که همان بوهای کثیف گذشته را می‌دهد نیز معترضیم.
به گزارش ایسنا، قاسمی در اشاره‌ای مجدد به راهپیمایی روز جمعه مردم در حمایت از مردم غزه گفت: راهپیمایی مردم هیچ بازتابی نداشت؛ چون رسانه‌ها در اختیار آن‌ها {غربی‌ها} است و به دلیل بلوک رسانه‌ای، تنها انرژی خود را خارج کردیم. الان هم می‌توانید استراحت کنید و بگویید وقت امتحانات است و به ما دیگر ارتباطی ندارد. این در حالی است که اگر یک حادثه در بمبئی رخ دهد بارها تکرار می‌کنند، اما اگر میلیون‌ها نفر در داخل ایران به جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کنند هیچ چیز منعکس نمی‌شود.
وی در ادامه در بیان راهکارهای آزادی و نجات کشورهای اسلامی گفت: مسوولان باید تابع تفکر امام و رهبر باشند. هم‌چنین فشارهای شما دانشجویان باید روی مسوولان به گونه‌ای باشد که وقتی به سفرهای خارجی رفتند و لابی کردند ادبیاتشان تغییر نکند.
قاسمی به مساله دبیر کمیته‌ ملی پارالمپیک اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی خط می‌شکند این‌گونه اتفاقات رخ می‌دهد. وقتی حرف‌های استراتژیک و خط قرمزها را برمی‌دارید، این شرایط رخ می‌دهد.
وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند خطوط سیاسی عقیدتی ما مثل خطوط جغرافیایی ماست که میله مرزی و شاخصه دارد، اگر کسانی این شاخصه‌ها را در اثر بی‌تجربگی بردارند، باعث اشتباه نیروهای خودی می‌شود که به سمت دشمن می‌روند و به دلیل نداشتن شاخصه، دشمن تحریک به اشغال زمین شما می‌شود.
قاسمی ادامه داد: مشکل جبهه‌ ما در جبهه‌ خودی و جبهه اسلام غضنفرها هستند، این مساله که با همتای مصری تماس گرفته شود تا راهکار پیدا شود یا این‌که هلال احمر کشتی پر کند که 45 روز بعد به دروازه غزه برسد، قابل تامل است. این موارد برای کارهای تبلیغاتی خوب است.
وی با بیان این‌که راهکار تنها تظاهرات صرف نیست، از بازخوانی‌نشدن پیام‌های امام (ره) همچون پیام ایشان در اولین سالگرد فاجعه‌ی کشتار خونین مردم در مکه اظهار تاسف کرد.
قاسمی در پایان با گرامی‌داشت یاد حاج احمد متوسلیان اظهار کرد: فشار را باید بر روی خطوط تفکرات جامعه و خاصه مسوولان گذاشت. راهی جز راه امام نیست. اگر به این راه و راه رهبر اعتقاد دارید هیچ‌کس نباید حق داشته باشد برای ما راه و مسیری غیر از این دو بزرگوار ترسیم کند؛ بنابراین باید این راه را احیا کنید و هرجا که مخالف این عزیزان حرف زده شد، توی دهن آنها بزنید تا دشمن احساس نکند که در این خط شائبه‌ای وجود دارد و کسانی می‌توانند تفکرات و اعتقادات ما را به بازی بگیرند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات