صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۵  ، 
کد خبر : ۷۸۳۴۸

اخبار ویژه روزنامه های‌ دهم اسفند 87


کیهان

اعتراف گارگزاران به پیگیرى طرح دولت وحدت ملى (خبر ویژه)

عضو مرکزیت کارگزاران می گوید چندپارگی در جبهه اصلاحات برای حمایت از نامزدها، به این حزب هم سرایت کرده است.

هدایت آقایی که برخلاف غلامحسین کرباسچی و محمد هاشمی (دبیرکل و دبیر کمیته سیاسی حزب) موافق نامزدی خاتمی است، با وجود ادعای حمایت کارگزاران از رئیس دولت اصلاحات گفت: البته در حزب 2 یا 3 نفری موضعی مخالف دارند. آنها می گویند آمدن خاتمی  موجب انسجام جناح مقابل می شود یا آقای خاتمی اقتدار  و ریسک پذیری رئیس جمهور شدن را ندارد.

وی با بیان اینکه «کف خواسته های ما آقای خاتمی بود که به آن رسیده ایم» درباره این پرسش « روز آن لاین» که «اختلاف در حزب کارگزاران بر سر حمایت یا مخالفت با نامزدی خاتمی  صورت خوشی ندارد»  گفت:  این مسئله حتماً صورت  خوشی نخواهد داشت. ولی وضعیت  جبهه اصلاحات هم وضعیت خوبی نیست. وقتی چند شخصیت تاثیرگذار  رو به روی هم قرار دارند، طبیعتاً  در بدنه هم این اتفاق می افتد. یعنی وقتی چندپارگی در راس وجود دارد، این اتفاق  در بدنه هم می افتد ما کارهای زیادی برای تفاهم  انجام دادیم و جلسات متعددی تشکیل دادیم اما هیچ کدام به نتیجه  نرسید.

آقایی درباره طرح دولت وحدت ملی هم که هاشمی رفسنجانی آن را پیشنهاد اصولگرایان خوانده بود، تصریح کرد: طرح دولت وحدت ملی را ما پیگیری کردیم که به نتیجه نرسید. طرح شورای حکمیت را هم ما پیشنهاد داده بودید که عملی نشد.

وی درباره این موضع خبرنگار روز آن لاین که «به نظر می رسد این بار کوزه گر (کارگزاران) در کوزه افتاده» گفت: ما متاسفانه هم در داخل خودمان و هم در جبهه اصلاحات این مشکل را داریم که فکر می کنم به دلیل توسعه نیافتگی  و نداشتن تجربه دموکراسی است.

آقایی همچنین درباره کارگزارانی های مخالف نامزدی خاتمی گفت: جای تاسف است که بعضی از  افراد ما که  نفوذ رأی دارند و تاثیرگذار هم هستند جمع بندی دیگری داشته باشند.

گیج مثل کاخ سفید (خبر ویژه)

محافل رسانه ای از قفل شدگی و سردرگمی تیم باراک اوباما در قبال «سیاست کارآمد معطوف به ایران» خبر می دهند. یکی از علایم این سردرگمی، عقب نشینی از معرفی دنیس راس به عنوان «فرستاده و نماینده ویژه امور ایران» است. اخبار منتشره حاکی از آن است که دنیس راس به عنوان مشاور- و نه فرستاده - وزیر خارجه در امور «خاورمیانه و جنوب آسیا» انتخاب شده است و در واقع این انتخاب در تزاحم با حوزه فعالیت ریچارد هالبروک و جورج میچل، فرستادگان آمریکا در حوزه «پاکستان- افغانستان» و «خاورمیانه و چالش اعراب و اسرائیل» خواهد بود، اگرچه راس بیشتر نقش مشورتی پشت پرده را خواهد داشت.

در همین حال نشریه آمریکایی نیویورک پست از فقدان سیاست نسبت به ایران در دولت جدید اوباما انتقاد کرد و نوشت: هنوز مشخص نیست چه کسی مسئول پرونده ایران خواهد بود. ماه گذشته درگیری هایی بین سوزان رایس نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل و هیلاری کلینتون وزیر خارجه در این باره رخ داد. اوباما وعده گفت وگوی بدون پیش شرط با ایران داد اما اکنون با فهرست طویل شرط های سوزان رایس، هیلاری کلینتون و دیگرانی از این دست، گفت  وگوی بدون پیش شرط کنار گذاشته شده است. اوباما همچنین نمی تواند 3 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را نادیده بگیرد. در عین حال نتیجه همه این اتفاقات، متوقف کردن اوضاع و ارائه خواسته ایران به این کشور است، یعنی گرفتن زمان و سرعت دادن به فعالیت های هسته ای است.

انفعال و سردرگمی دولت اوباما در قبال ایران اعتراض صهیونیست ها را در بر داشته است به نحوی که سایت «اخبار ملی اسرائیل» از عدم ذکر نام ایران و سیاست های کاخ سفید در این باره در سخنرانی اخیر اوباما انتقاد کرد و نوشت: اوباما در سخنرانی خود در کنگره از سیاست های جدید آمریکا در خاورمیانه خبر داده بی آنکه نامی از ایران ببرد و از خطر ایران و برنامه هایش برای مقابله با این خطر بگوید.

انفعال کاخ سفید درباره ایران در حالی است که محافل آمریکایی بالاتفاق ایران را در کانون اغلب چالش های آمریکا در خاورمیانه می دانند.

برخی محافل رسانه ای آمریکا معتقدند مسئولیت امور ایران در وزارت خارجه آمریکا همچنان برعهده ویلیام برنز که در مذاکرات گروه 1+5 با ایران در ژنو حضور داشت، خواهد بود.

 نگرانى کروبى از خانه هاى تیمى اصلاح طلبان (خبر ویژه)

دبیرکل اعتماد ملی در ملاقات فراکسیون اقلیت مجلس از برخی تصمیم سازی ها در خانه های تیمی اصلاح طلبان انتقاد کرد.

کروبی در این دیدار با انتقاد از برخی نظرسازی ها گفت: براساس بخشنامه و دستور العمل یا خانه های تیمی بی خاصیت نمی توان به کاندیدای واحد رسید بلکه در دو هفته آخر همه چیز مشخص می شود.

وی اضافه کرد: من گاهی نسبت به این روندی که طی می شود و تصمیماتی که گرفته می شود دچار وحشت می شوم.

کروبی نظرسنجی های واقعی را مربوط «به روزهای آخر قبل از انتخابات» و «سفرهای استانی» دانست. کروبی بنا دارد به چند استان سفر کند.

گفته می شود کرباسچی رئیس ستاد انتخاباتی کروبی شده است.

 باخت که شاخ و دم ندارد (خبر ویژه)

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل می گوید «ما مسابقه با ایران را در جبهه هسته ای باخته ایم».

به گزارش منابع خبری، جان بولتون تاکید کرد: ما مسابقه با ایران را در چالش هسته ای باختیم و اکنون آنها کاملاً توان هدایت چرخه پایان یافته سوخت هسته ای را دارند.

وی مدعی شد اکنون تنها چیزی که می تواند مقابله را به نفع آمریکا برگرداند، تغییر نظام سیاسی در ایران است.

گفتنی است بولتون در زمان تصدی مسئولیت در وزارت خارجه و نیز نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تلاش گسترده ای را برای توقف فعالیت های هسته ای ایران انجام داده بود.

ایرانى ها نمى توانند 200 سال اخاذى ما را فراموش کنند (خبر ویژه)

وزیر خارجه سابق انگلیس می گوید هر چند ما نسبت به تاریخ فراموشکار هستیم اما ایرانی ها فراموشکار نیستند.

جک استراو در مراسم افتتاح نمایشگاه تاریخی ایران در دوره شاه عباس تاکید کرد: در قرن نوزدهم قرارداد انحصار تنباکوی ایران بسیار خنده دار و نامعقول بود که باعث شد همه در ایران آن را تحریم کنند. قرارداد نفتی ما با ایران در آغاز قرن 20 هم اخاذی آشکار بود.

وی با اشاره به رفتار تقلیدی رضاخان از غرب، اشغال ایران از سوی متفقین در جنگ جهانی دوم، روی کار آوردن محمدرضا پهلوی از سوی آمریکا و انگلیس، و نیز سرنگونی دولت مصدق در سال 1953 میلادی که همگی حاوی مداخلات لندن در امور ایران بود، گفت: به نظر من این ما هستیم که در درک ایران دچار مشکل هستیم و ایران مشکلی در درک ما ندارد. بسیاری از انگلیسی ها از یاد برده اند که در قرون 19 و 20، ما بر زندگی سیاسی ایران سلطه داشتیم و بسیاری از اتفاقات در آن کشور حاوی مداخلات انگلیس بود. ایرانی ها حتی طبقات پایین آنها نیز از این مسائل باخبرند حال آن که ما انگلیسی ها حافظه و تاریخ را فراموش کرده ایم. وی خواستار درک ایران از سوی غرب شد.

گفتنی است جک استراو در زمره 3 وزیر خارجه اروپایی بودند که با سفر به تهران، تعلیق فعالیت های اتمی ایران را عملی ساختند و اظهارات وی پس از کنار رفتن از منصب رسمی قابل تامل است. اغلب دولتمردان غربی پس از کناره گیری از منصب رسمی اعتراف می کنند سیاست های خصمانه غرب اشتباه بوده است.

 قدس

اخبار ویژه 

یورش FBIبه دفتر استاد ایرانی با اتهام کلاهبرداری از ناسا

عصر ایران- دفتر تحقیقاتی یک استاد برجسته ایرانی در دانشگاه فلوریدای آمریکا مورد حمله مأموران پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس آمریکا ادعا می کند: این استاد علوم مهندسی پرتوشناسی (رادیولوژی) از طریق عقد قراردادهایی با سازمان فضایی ناسا، میلیونها دلار به منظور فعالیتهای تحقیقاتی دریافت کرده اما این مبالغ را به جای امور تحقیقاتی به حسابهای بانکی خود منتقل و صرف خرید خودرو و املاک کرده است.گفته می شود شرکت «فناوری عصر نوین» متعلق به «صمیم.آ»، از سال 1999 حدود سیزده قرارداد برای همکاری تحقیقاتی با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) منعقد کرده است. دکتر «صمیم.آ» در سال 1980 به هیأت علمی دانشگاه فلوریدا پیوست و تاکنون بیش از 500 مقاله از این دانشمند ایرانی در نشریات معتبر علمی دنیا چاپ شده است.

ناپدید شدن نوجوان شیعه در عربستان

شیعه آنلاین- منابع آگاه از شهر مدینه منوره در عربستان سعودی اعلام کردند که «قاسم عدنان قاسم» نوجوان 13 ساله عصر روز پنجشنبه در زمان چهارمین روز درگیری میان زائران شیعه با نیروهای امنیتی ناگهان ناپدید شد.

حادثه مرموز دیپلمات سعودی در مشهد؟!

آینده- در حالی که منابع غیر رسمی از بازداشت و سپس آزادی یک دیپلمات سعودی در مشهد خبر می دهند، کنسولگری عربستان در مشهد بشدت این خبر را انکار می کند.برخی منابع غیر رسمی خبر داده اند که یکی از دیپلماتهای سعودی چندی پیش در مشهد دستگیر و سپس با تلاش وزارت خارجه آزاد شده است.این منابع با خودداری از اظهار اینکه علت دستگیری دیپلمات مذکور چه بوده است، تنها به بیان این نکته بسنده کرده اند که وی به دلیل انجام اعمالی خارج از شؤون دیپلماتیک بازداشت و سپس با پیگیری وزارت خارجه آزاد شد.

هتل جاسوسان؛ جاذبه جدید گردشگری

ایسنا- در شرایطی که تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری لندن در ماههای اخیر کاهش یافته است، انتظار می رود «هتل جاسوسان» بتواند به گردشگری لندن رونق دهد.به گزارش گاردین، هتلی 125 ساله در لندن که در سالهای جنگ جهانی اول به عنوان مکان اسکان و آموزش جاسوسان استفاده می شده، با هزینه ای حدود 16 میلیون پوند به طور اساسی بازسازی شده است و به عنوان هتل جاسوسان، پذیرای گردشگران خواهد بود.

انتشار رمانی درباره «احمدی نژاد» در جهان عرب

فارس- برای نخستین بار، یک نویسنده خارجی رمانی درباره رئیس جمهور ایران نوشته که همزمان در چند کشور جهان توزیع شده است.این رمان که «اهلاً.. سیادَ الرئیس» (خوش آمدید.. جناب رئیس جمهور) نام دارد، به قلم «خوله القزوینی» نویسنده کویتی به زبان عربی نوشته شده است.نویسنده در این رمان 335 صفحه ای، زندگی رئیس جمهور ایران را در 30 فصل به صورت داستان روایت کرده است.این رمان نویس زن عرب در این رمان از «احمدی نژاد» به عنوان قهرمان انقلابی و رئیس جمهوری مصلح نام می برد که اندیشه ها و تفکرات وی از امام خمینی (ره) الهام گرفته شده است.«خوله القزوینی» می نویسد که قهرمان داستان در میان اقشار مستضعف جامعه چشم به جهان گشوده و پس از دنبال کردن مراحل علمی و دانشگاهی با انتخاب مردم به قدرت رسیده است.رمان «اهلا.. سیادَ الرئیس» را انتشارات مؤسسة البلاغ در بیروت منتشر کرده است.

واکنش کروبی به سخنان مجتهد شبستری و آغاجری

فارس- مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی پنج شنبه شب در حاشیه نشست حزب اعتماد ملی در قم با اشاره به تشکیل جلسه ای در خانه آغاجری و مسائل بیان شده در این نشست گفت: به طور مستقیم صحبتهای مطرح شده در آن جلسه را نشنیده ام و بنابر این نمی توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.وی درباره مسائل مطرح شده از سوی مجتهد شبستری در دانشگاه اصفهان هم گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم، ولی به هر حال پیامبر اکرم (ص) به تعبیر قرآن دارای عصمت بوده اند.

صدور حکمغرامت 750 میلیونی ایران به ترکیه!

عصر ایران- رسانه های ترکیه ادعا کردند: کمیسیون اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC ) در جریان مناقشه تهران و آنکارا برسر قیمت گاز صادراتی، رأی خود را به نفع ترکیه صادر کرده است که براساس آن ایران باید « 750 میلیون دلار» غرامت بابت خودداری از کاهش بهای گاز صادراتی به شرکت خطوط لوله گاز ترکیه (بوتاش) پرداخت کند.

«یوزارسیف» در تاجیکستان خوب می فروشد

عصرایران - سریال یوسف پیامبر (ع)، پرفروش ترین فیلم چند ماه اخیر در تاجیکستان شده است. هر بخش این سریال که در یکی از شبکه های تلویزیونی ایران نمایش داده می شود، ضبط و فردای آن روز به بازار فیلم تاجیکستان وارد می شود و هر سی دی از 3 تا 10 سامانی (واحد پول تاجیکستان) به فروش می رسد.

بازداشت شدگان حوادث مدینه آزاد شدند

شیعه آنلاین- پایگاه خبری الراصد وابسته به شیعیان عربستان عصر روز پنج شنبه با انتشار خبری از آزادی تمامی بازداشت شدگان درگیری های اخیر میان شیعیان با نیروهای امنیتی و نیروهای وابسته به هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی خبر داد.الراصد در ادامه نوشت: آزادی بازداشت شدگان پس از آن صورت گرفت که تماسهای گسترده ای از سوی چهره های سرشناس دینی و حقوقی و دیگر بزرگان شیعه از شهرهای أحساء، قطیف و مدینه منوره با مقامات گرفته شد.

سخنگوی ستاد خاتمی منصوب شد

عصرایران - قرار است عبدا... ناصری به عنوان سخنگوی ستاد انتخاباتی خاتمی معرفی شود. ناصری عضو شورای عالی باران است.

مطهری: مسأله هسته ای در دولت قبل تعطیل شده بود

برنا- علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص برچیده شدن سایه تهدید از کشورمان در دولت نهم گفت: تاکنون چندین بار غربیها تصمیم داشته اند به ایران حمله کنند، اما مقاومت دولت و مردم ایران سبب شد منصرف شوند.وی ادامه داد: در دولت هشتم کار پیگیری مسأله هسته ای تعطیل شده بود، اما دولت نهم این طرح را به حرکت درآورد.

انتشار فایل صوتی هتاکی شبستری به ساحت پیامبر

رجانیوز- درحالی مجتهد شبستری خبر هتاکیهای خود به ساحت پیامبر اعظم(ص) را کذب محض خوانده است که فایل صوتی سخنرانی وی در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر شده است.

دعوت از قالیباف برای نامزدی در انتخابات

فردا- منابع خبری از دیدارهای برخی شخصیتهای جریان اصولگرا و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس با محمد باقر قالیباف خبر می دهند که در این دیدارها از وی دعوت شده است تا در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.گفته می شود، شهردار تهران مشغول بررسی نامزدی خود در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری است.

سایت حامی خاتمی: کرباسچی و عبدی کشتی اصلاحات را سوراخ می کنند

فارس- پس از پیشنهاد ریاست ستاد کروبی به کرباسچی سایت حامیان خاتمی با نام «پویش دعوت از خاتمی» با انتشار نامه ای آورده است: غلامحسین کرباسچی و عباس عبدی مشکلات شخصی را بر منافع ملی مقدم می دارند و به سوراخ کردن کشتی اصلاحات مشغولند. این سایت حامی خاتمی در نامه خود به کرباسچی آورده است: غلامحسین کرباسچی، مدیری که می توانست با بهره جستن از توانایی فراوان خود به مهره ای برجسته در حاکمیت معاصر ایران تبدیل شود، هم اکنون عنوان عنصری پرتناقض را یدک می کشد.

یک گام تا ساخت موشک قاره پیما در ایران

فارس- موفقیت ایران در کسب فناوریهای موشکی برای متخصصین غیر منتظره بود. اگر تا کنون تصور می شود که ایران تا ساخت موشکهای قاره پیما راه زیادی دارد، اکنون می توان گفت که یک گام بیشتر تا رسیدن بدان نمانده است.

قطر نام بوئینگش را غزه گذاشت

واحد مرکزی خبر- قطر دومین هواپیمای جدید بوئینگ 200 - 777 خود را غزه نامگذاری کرد.

کرباسچی رئیس ستاد انتخابات کروبی شد

مهر- غلامحسین کرباسچی به عنوان رئیس ستاد انتخابات و مشاور عالی مهدی کروبی انتخاب شد.حزب اعتماد ملی این خبر را اعلام کرده است.

کرباسچی: بی اطلاعم

جمهوریت- غلامحسین کرباسچی، نسبت به انتخابات خود به عنوان رئیس ستاد انتخابات مهدی کروبی اظهار بی اطلاعی کرد.

داماد شاه مخلوع: به «ماهواره امید» افتخار می کنم

شبکه خبر دانشجو - پایگاه اینترنتی «سوئیس انفو» نوشت: اردشیر زاهدی، داماد شاه مخلوع ایران هم به ماهواره امید افتخار می کند.این پایگاه اینترنتی در مقاله ای درباره اردشیر زاهدی داماد شاه ایران نوشت: اردشیر زاهدی داماد شاه سابق ایران با اعتراف به پیشرفت تکنولوژیکی و علمی ایران در جمهوری اسلامی گفته است: هر چند که از جمهوری اسلامی دل خوشی ندارم و هنوز خود را پایبند به نظام سلطنتی می دانم ولی باید اعتراف کنم که از دور اتفاقات کشورم از جمله پرتاب ماهواره ایرانی امید را پیگیری می کنم.گفتنی است اردشیر زاهدی، داماد شاه مخلوع ایران که در زمان حکومت پهلوی جنایات بیشماری را علیه مردم ایران انجام داده بود، هم اکنون در سوئیس در یک ویلای مجلل زندگی می کند.

طرح «عبور از شرایط فعلی» در دستور کار طیف محسن رضایی

تابناک- به دنبال توافق صورت گرفته در جلسه پیش از ظهر روز جمعه، ورود کاندیدای واحدی از سوی جبهه اصولگرایان قطعی شد.پس از جلسه مشترکی که در خصوص تعیین کاندیدای نهایی جبهه اصولگرایان تشکیل شد، یکی از نزدیکان محسن رضایی اعلام کرد: طرح «عبور از شرایط فعلی» در جبهه اصولگرا تحقق پیدا کرده و به زودی اخبار مهمی از این ائتلاف به اطلاع مردم خواهد رسید.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

****آیت الله خزعلی که در مهدیه بوشهر به مناسبت سالگرد شهادت امام رضا(ع ) سخن می گفت : در بخشی از سخنان خود گفت : بحمدالله عملکرد دولت طی چند سال گذشته بسیار رضایت بخش بوده است . وی در ادامه خطاب به روسای جمهور سابق کشورمان گفت : باید از آقایان پرسید چرا طی این مدت کار نکرده اند. وی افزود : آقای احمدی نژاد در یک دوره ریاست جمهوری دوبار به استان های سراسر کشور مسافرت کرده شما آقایان که ادعای قویتر بودن می کنید در دو دوره ریاست جمهوری حتی یک بار هم به استان ها سفر نکردید . آیت الله خزعلی اضافه کرد : من 80 و چند سال عمر دارم و رگهای سیاست را به خوبی می دانم طی این مدت مردی به عظمت و با صلابت تر از شهید رجایی و آقای احمدی نژاد را ندیده ام و سراغ ندارم .

****فرمانده پاسگاه انتظامی امامزاده عبدالله واقع در محور هندیجان به بندر دیلم توسط افراد ناشناس به ضرب گلوله کشته شد. به قرار اطلاع ماموران این پاسگاه طی هفته های اخیر مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف کرده بودند. اهالی منطقه معتقدند به احتمال زیاد قاچاقچیان در به شهادت رساندن این فرمانده نقش داشته اند. این پاسگاه که در محور مهم هندیجان به دیلم قرار گرفته معروف به « گلوگاه » است . با وجود تلاش های موثر نیروی انتظامی خوزستان در برقراری امنیت مسئولین کشور باید حمایت های بیشتری از دستگاههای ذیربط در برقراری امنیت در این استان به عمل آورند.

****اخیرا پیامک هایی تحت عنوان سامانه « پاد » برای تلفن های همراه عده زیادی از افراد ارسال می شود. این پیامک ها که اکثرا در حمایت از دولت است خبرهای مربوط به رئیس جمهور و دولت و مطالبی که به نوعی علیه شهرداری تهران و مترو باشد را پوشش می دهند. پاد حروف اول « پایگاه اطلاع رسانی دولت » است .

****به دنبال توافق صورت گرفته در جلسه پیش ازظهر دیروز راه اندازی ستادهای دولت ائتلافی نهایی شد. به گزارش خبرنگار « تابناک » لحظاتی پیش و پس از جلسه مهم و مشترکی که در خصوص شروع فعالیت ستادهای معتقدین به دولت ائتلافی تشکیل شد اعلان گردید تصمیم نهایی برای توافق روی کاندید مشترک ازبین نامزدهایی که دولت ائتلافی راقبول دارندگرفته شد و کاندیدای منتخب این ائتلاف نیز به مردم معرفی می گردد ضمن آنکه برنامه و تیم های اداره کننده نیز به مردم معرفی می شوند. بر اساس همین خبر تابناک با توافق صورت گرفته طرح « عبور از شرایط فعلی » در جبهه اصولگرا تحقق پیدا کرده و به زودی اخبار مهمی از این ائتلاف به اطلاع مردم خواهد رسید. نظریه دولت ائتلافی کارامد و متعهد که چندی پیش مطرح گردید با واکنش های مثبت و منفی مواجه شد. طراحان آن معتقد بودند که هیچ فردی به تنهایی قادر به اداره کشور نیست . قوه مجریه که بیشترین بخش اداره کشور را بر عهده دارد باید توسط یک مجموعه کارامد و هماهنگ اداره شود. تابناک می افزاید : ستادهای این ائتلاف از روز شنبه دهم اسفند ماه شروع به راه اندازی خواهد شد. سایت تابناک به محسن رضائی وابسته است و محسن رضائی یکی از مطرح کنندگان اصلی نظریه دولت ائتلافی است .

****دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از موضع ایران در قبال برخی همسایه های عربی اش به خصوص بحرین انتقاد کرد و علاوه بر آن خواستار گفت وگوی جدی ایران و امارات درباره مساله جزایر سه گانه ایران شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه العطیه با ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عربی همسایه اش گفت « در صورتی که ایران خواستار بهبود روابطش با کشورهای حاشیه خلیج فارس است نباید در مسائل داخلی آنها دخالت کند و علاوه بر آن باید درباره جزایر سه گانه با امارات گفت وگوی جدی داشته باشد » . زیاده روی های مسئولان ایرانی در استمالت از شیوخ عرب آنهارا به طمع انداخته است و اظهارات العطیه نیز چنین خاستگاهی دارد . خبر برخورد نامتعارف کشورهای عربی با این مساله را در صفحه 2 امروز بخوانید.

****تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه سلسله اهانت های خود به پیامبران الهی به رسول گرامی اسلام هم اهانت کرد. به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه خبری المحیط کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی که پیش از این به حضرت مسیح و مریم علیهما السلام توهین کرده بود این بار صحنه توهین آمیزی را درباره پیامبر اسلام (ص ) پخش کرد. در برنامه این کانال یکی از افراد با اشاره به کفش خود گفت این پیامبر است و سایر افراد حاضر با خنده او را تایید کردند. اقدام تلویزیون اسرائیل تا کنون واکنش های زیادی در کشورهای مختلف عربی و اسلامی در پی داشته است و بسیاری از نهادها آن را محکوم کرده اند.

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 پیشنهادى براى اجبار فروشندگان به کاهش قیمت ها

خبر اول این که ۴۲/۶۸ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجى روز دوشنبه «ایران» پیشنهاد داده اند که با توجه به کاهش قیمت کارخانه اى محصولات غذایى و مصرفى، این محصولات به صورت انبوه با قیمت مصوب در فروشگاه هاى زنجیر ه اى عرضه شود تا سایر فروشندگان نیز کاهش قیمت صورت گرفته را در فاکتور خود اعمال نمایند. 81۲۱/ درصد جامعه آمارى نیز اعمال مجازات هاى سنگین براى متخلفین را خواستار شده اند و ۱۹ درصد از مخاطبان هم انجام بازرسى هاى قوى و مکرر را خواستار شده اند. همچنین ۱۶/۵۱ درصد شرکت کنندگان گفته اند که دولت قیمت خرده فروشى محصولات را از طریق جراید اعلام کند تا مردم محصولات غذایى را با نرخ بالاتر خریدارى نکنند.

فایننشیال تایمز: جهان مجبور به پذیرش ایران هسته اى مى شود

خبر دیگر این که روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشى نوشته: اگر شرایط به شکل فعلى ادامه پیدا کند جهان مجبور خواهد شد ایران هسته اى را بپذیرد. این روزنامه چاپ انگلیس در مقاله اى تحت عنوان «ایران هسته اى الآن زمان تصمیم گیرى است» افزوده: جهان اکنون زندگى با پاکستان هسته اى و کره شمالى هسته اى را پذیرفته است و اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد ما مجبور به پذیرش ایران هسته اى نیز خواهیم شد. این روزنامه تصریح کرده: تیم سیاست خارجى «باراک اوباما»، رئیس جمهور امریکا مى داند که دیر یا زود باید با مسئله هسته اى ایران روبه رو شود.

توطئه وهابیت براى آشوبگرى در ایران

شنیدیم که یک منبع آگاه در عربستان سعودى اعلام کرده تعدادى از شاهزادگان سعودى که کینه و نفرت شدیدى از جمهورى اسلامى ایران دارند، قصد دارند براى سرپوش گذاشتن بر رفتار وحشیانه مأموران خود علیه زائران شیعه، در برخى مناطق سنى نشین کشورمان آشوب بر پا کنند. وى افزوده: هدف این شاهزادگان این است که در صورت مقابله و برخورد مأموران امنیتى و پلیس کشورمان با آشوبگران، اهل سنت ایران را مظلوم نشان بدهند و به اصطلاح رفتار خود با زائران شیعه را توجیه کنند. این منبع آگاه گفته: در همین راستا یکى از شاهزادگان عربستانى که رابطه بسیار خوبى هم با مقامات امریکایى دارد دیدارى محرمانه با یکى از مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت امریکا (CIA) داشته و در این باره با وى مشورت کرده است. این منبع آگاه هیچ نامى از این شاهزاده عربستانى نبرده اما پیش بینى مى شود منظور وى «شاهزاده بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود»، سفیر سابق عربستان در امریکا باشد. شایان ذکر است، پیشتر برخى پایگاه هاى خبرى به نقل از برخى منابع آگاه لبنانى اعلام کرده بودند که تحقیقات انجام شده در مورد ترور شهید عماد مغنیه، فرمانده نظامى حزب الله لبنان نشان مى دهد که شاهزاده بندر بن سلطان نیز در آن دست داشته است.

دفاع محسن آرمین از اظهارات اخیر آغاجرى

با خبر شدیم کهدر جلسه اى در دفتر سازمان مجاهدین انقلاب، یکى از افراد حاضر در این جلسه که از سخنان اخیر آغاجرى در منزل عبدالله نورى دفاع مى کرد، در عین حال از آرمین خواسته تا به آغاجرى توصیه کند تا زمان انتخابات در هیچ مراسمى سخنرانى نکند. محسن آرمین سخنگوى سازمان مجاهدین در پاسخ به وى گفته: بنده نیز معتقدم که سخنان آغاجرى بسیار درست بوده است و جامعه بر روى او حساس شده است.

تکمیل پازل هنرى مخالفان دولت

خبر رسیده که پس از افشاى نقش منیژه حکمت و رضا کیانیان در ستادهاى تبلیغاتى یکى از کاندیداهاى ریاست جمهورى، کمال تبریزى نیز با پیوستن خود به این جمع پازل هنرى مخالفان دولت را تکمیل کرده. طبق برنامه هاى مقرر شده در ستادهاى انتخاباتى این کاندیدا کمال تبریزى مسئولیت ساخت نزدیک به ۱۵ فیلم در موضوعات مختلف و با محوریت سیاه نمایى علیه دولت نهم را بر عهده گرفته است. این گزارش مى افزاید: هدف گیرى اصلى این فیلم ها، برنامه هاى دولت مانند سفرهاى استانى، امنیت اخلاقى و اجتماعى و مسائلى چون ماجراى مشائى و کردان است که صرفاً انعکاسى تیره و تاریک خواهند داشت. گفتنى است در زمان انتخابات نهم نیز تبریزى ساخت فیلم تبلیغاتى یکى از کاندیداهاى مطرح در دوران سازندگى را برعهده داشت.

افزایش مبادلات تجارى آلمان و فرانسه با ایران

دست آخر این که خبرگزارى رویترز از برلین گزارش داده: براساس آمار جدید، علیرغم تحریم هاى تجارى غرب، میزان صادرات کشورهاى آلمان و فرانسه به جمهورى اسلامى در سال گذشته افزایش یافته است. این گزارش مى افزاید: سال گذشته میلادى میزان صادرات کشور آلمان به ایران به ۳/۹۲ میلیارد یورو - در قیاس با ۳/۶ میلیارد یورو در سال ۲۰۰۷ - افزایش یافته که این امر حکایت از آن دارد که شرکتها براى قبول خطر معامله با ایران حتى بدون ایمنى محض ناشى از دریافت تضمین هاى صادراتى دولتى آمادگى دارند. رویترز افزوده: داده هاى به دست آمده در مورد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، نشان مى دهد که صادرات فرانسه به ایران نیز سال گذشته افزایش یافته و به ۱/۸ میلیارد یورو در قیاس با ۱/۵ میلیارد یورو سال قبل از آن رسیده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات