تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۸۱۴۲۸
گاردین فاش کرد

قتل عام زنان و کودکان عراقی به دست تفنگداران آمریکایی


روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد تفنگداران آمریکایی 24 غیرنظامی، از جمله 11 زن و کودک عراقی را در شمال غربی بغداد قتل عام کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، روزنامه گاردین دیروز فاش کرد نظامیان آمریکایی روز 19 نوامبر گذشته (28 آبان 1384) پس از ورود به روستای حدیثه، روستائیان را به رگبار مسلسل بستند و 24 روستایی بی گناه، از جمله 11 زن و کودک را به طرز فجیعی کشتند. به نوشته این روزنامه، تفنگداران آمریکایی پنج مرد غیرمسلح را داخل یک دستگاه تاکسی و یک زن خانه دار را به همراه کودکانش در داخل خانه به رگبار گلوله بستند و همه آنها را کشتند و ظاهرا بقیه روستائیان نیز به همین شیوه و در داخل منازل خود هدف قرار گرفتند و کشته شدند.
مقامات نظامی آمریکا تاکنون به دروغ گفته بودند، این روستاییان در جریان بمب گذاری جاده ای و به هنگام عبور اتوبوس حامل آنها کشته شده اند و کمی بعد گفتند آنها در تبادل آتش میان تفنگداران آمریکایی و شورشیان عراقی کشته شدند. ولی بعداً فاش شد که این روستائیان مظلوم طی سه تا پنج ساعت توسط تفنگداران آمریکا کشته شدند.
در پی این افشاگری که احتمالا توسط سربازان آمریکایی شریک در جنایت فوق صورت گرفت، اداره موسوم به «سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا» بر آن شد تا برای آرام کردن افکار عمومی وارد عمل شود و اعلام کند تحقیقات نظامی بر سر این قتل عام آغاز شده است.
این در حالی است که به گفته ناظران، به محض فراموش شدن قضیه از جانب مردم، اداره مذکور هم بی سروصدا پرونده جنایت ضدانسانی فوق را مختومه می کند. در واکنش به این فاجعه، سناتور آمریکایی «مک کین» تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: این حادثه بسیار غم انگیز بوده و نشان دهنده نیاز مبرم به وجود نظم و مقررات در ارتش است!
از شهر غربی رمادی نیز گزارش رسید، در پی بازداشت یک زن عراقی توسط آمریکایی ها، اوضاع در این شهر بسیار بحرانی شد. شهر ضلوعیه در شمال بغداد نیز دیروز شاهد هجوم آمریکایی ها به این شهر بود، که از تلفات احتمالی آن گزارشی نرسیده است.
انفجار دو بمب با بیش از 70 کشته و زخمی
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، انفجار دو خوردو بمب گذاری شده در مناطق «العامل» و «النهضه» بغداد بیش از 19 کشته و 53 زخمی بر جای گذاشت، که در میان قربانیان چندین زن نیز دیده می شود. علاوه بر این دو انفجار پرتلفات، غرب و جنوب بغداد دیروز همچنین شاهد انفجار و اصابت گلوله های خمپاره بود، که به کشته شدن سه تن و جراحت چهار نفر دیگر انجامید. کشف اجساد چهار نظامی عراقی در بعقوبه، ترور یک مقام نظامی عراقی در کرکوک و مرگ دو عراقی دیگر بر اثر آتش سوزی در لوله های گاز بندر نفتی «الامیه» از دیگر وقایع دیروز عراق بود.
سایر رویدادها:
¤ سازمان اوقاف سنی های عراق در جنوب عراق اعلام کرد، 170 مسجد متعلق به سنی ها در شهر بصره، 540 کیلومتری جنوب بغداد، در اعتراض به ادامه حملات و ترور علما، امامان جمعه و شخصیت های سنی این شهر بسته شدند.
¤ «مقتدا صدر»، روحانی برجسته عراق، خواستار برنامه زمان بندی شده برای خروج اشغالگران از عراق شد.
¤ شبکه خبری «بلومبرگ» آمریکا نوشت: دولت واشنگتن با نوعی سردرگمی حقوقی و نظامی درباره زندان گوانتانامو روبه رو شده است.
¤ «جرج گالوی» عضو پارلمان انگلیس و از منتقدان جنگ عراق روز جمعه در مصاحبه با تلویزیون کوبا گفت، «جرج بوش» و تونی بلر در اقیانوس دروغ هایشان در حال غرق شدن هستند.
¤ واشنگتن پست نوشت: محبوبیت «جرج بوش» و «تونی بلر» به دلیل ماجراجویی آنها درعراق، به پایین ترین سطح خود رسیده است.
¤ یک فرمانده اشغالگران آمریکایی دیروز اعلام کرد که استانداران عراقی تا پایان فصل تابستان کنترل امنیت دو استان جنوبی این کشور را به دست خواهند گرفت.
¤ «جلال طالبانی» رئیس جمهور عراق، گفت: تجمع نیروهای ارتش ترکیه در نزدیک مناطق مرزی عراق، موجب نگرانی مردم این مناطق شده است.
¤ «رومانو پرودی»، نخست وزیر جدید ایتالیا، عقب نشینی نیروهای این کشور از خاک عراق را در نخستین اولویت برنامه دولت قرار داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات