تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶  ، 
کد خبر : ۸۴۷۹۰
تشریح دستاوردهای انقلاب توسط نماینده ولی فقیه در سپاه:

انقلاب اسلامی ایران هژمونی و سیطره آمریکا را به چالش کشاند

اشاره: نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این‌که "بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است" گفت: انقلاب اسلامی درطول سه دهه گذشته توانسته درحد گسترده‌ای هژمونی و سیطره آمریکا را به چالش کشیده و معادلات جهانی و منطقه‌ای را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی درآستانه فرارسیدن سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ معاصر جهانی بزرگترین حادثه هزاره دوم بنامیم حرفی به گزاف نگفته‌ایم. با قاطعیت می‌توان گفت ‌در بین ‌حوادثی‌ که در هزاره دوم در منطقه و جهان تاثیرگذار بود انقلاب ‌اسلامی ‌نقشی ‌کم‌نظیر در تحولات ایفا کرد.
وی توضیح داد: بشریت در قرون اخیر شاهد انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب الجزایر و در اوخر دهه هفتاد میلادی انقلاب اسلامی ایران بود. البته انقلاب اسلامی ایران ازنظر دید، گستره و تاثیرگذاری از سایر انقلاب‌های جهان فراتر حرکت کرد و منشا تحولات عظیم در ایران، خاورمیانه، جغرافیای جهان اسلام و جهان گردید و معادلات جهانی را تغییر داد.
وی افزود: تحلیل‌گران آمریکایی پس از سقوط شوروی به این نتیجه رسیدند که زمینه برای کدخدایی آمریکا در جهان فراهم شده است و به غیر از تهدید سرخ و تهدید سبز هیچ قدرت معارضی در برابر آن‌ها وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها تهدید سبز را حرکت جهانی اسلام به محوریت ایران و تهدید سرخ را هم احیای مجدد تفکر مارکسیستی در چین و شوروی می‌دانستند، اما قدرت جهانی اسلام را از تهدید شوروی بیشتر تلقی کردند.
وی با بیان این‌که " دستاوردهای انقلاب اسلامی در محدودیت‌های زمانی نمی‌گنجد" افزود: مهمترین تحولی که انقلاب اسلامی در بعد داخلی پدید آورد ایجاد حکومت الهی و اسلامی با تکیه بر مدل حکومت ولایی بعد از 15 قرن از تاریخ اسلام بود.
وی با اشاره به این‌گفته‌ هانتینگتون نظریه‌پرداز غربی که معتقد است تمدن اسلامی با محوریت ایران قدرت مقابله با تمدن غرب را دارد، تاکید کرد: بی‌تردید بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران تلقی می‌شود.
سعیدی گفت: سپاه پاسداران بزرگترین محصول و بزرگترین حافظ و پاسدار انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.
وی نقش سپاه و بسیج را درطول سی‌سال عمر انقلاب اسلامی بسیار برجسته ارزیابی کرد و گفت: بنیانگذاران نظام به خصوص قانونگذارانی که قانون اساسی را تدوین کردند به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی درآینده با تهدیدات سنگینی روبه‌رو خواهد بود؛ بنابراین درراستای منویات‌حضرت امام خمینی(ره) درصدد برآمدند نیرویی ‌شکل‌ دهند که فقط رسالتش پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن باشد. به همین دلیل تشکیل سپاه و بسیج از بزرگترین دستاوردهای انقلاب بود و این از معجزات الهی است که به فکر رهبران انقلاب اسلامی رسید که نهادی که رسالتش پاسداری از انقلاب باشد، تشکیل شود.
وی مهمترین تهدیدات پیش‌روی انقلاب اسلامی را چهار نوع تهدید نظامی امنیتی، فرهنگی و سیاسی برشمرد و خاطرنشان کرد: هر انقلابی با تهدیدات گوناگونی مواجه است. وقتی گستردگی آن زیاد باشد با تهدیدات بیشتری روبه‌رو می‌شود. انقلاب اسلامی ایران به خاطر عمق و گستره آن نیز معلوم بود که با تهدیدات و چالش‌های گوناگون و جدی مواجه شود.
وی جنگ تحمیلی هشت ساله با رژیم بعثی عراق، آشوب‌های اوایل انقلاب که در کشور توسط استکبار جهانی در کردستان، خوزستان، ترکمن‌صحرا و منافقین و ایادی دشمن در سایر نقاط کشور ایجاد ‌شد را نمونه‌ای از تهدیدات نظامی و امنیتی دانست و ادامه داد: به همان دلیل که انقلاب فرهنگی سخت‌ترین مرحله از مراحل انقلاب است و در فکر و رفتار مردم تغییر به وجود می‌آورد، تهدید فرهنگی نیز یکی از مهمترین حربه‌های استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وی در توضیح تهدید سیاسی گفت: اگر به مبانی انقلاب پایبند باشیم تهدیدات سیاسی هم توسط دشمنان بروز می‌کند. ما هم که اهل سازش و مماشات نیستیم و از مواضع اصولی انقلاب باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب دفاع می‌کنیم. انقلاب اسلامی تا زمانی که زنده و مستحکم باشد نیازمند پاسداری است.
نماینده ولی فقیه در سپاه حضور عنصری مانند بنی‌صدر یا عناصر افراطی در غالب جریان هنجارشکن که اصول و مبانی انقلاب را به چالش کشیدند را نمونه‌هایی از تهدید سیاسی قلمداد کرد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که " انقلاب اسلامی در خارج از مرزها و در عرصه بیداری جهانی و ملت‌های اسلامی چه تاثیری داشته است" گفت: مهمترین نقش انقلاب برداشتن غبار از چهره مکتب اسلام بود. انقلاب ایران ثابت کرد دین می‌تواند منشأ تحرک و احیای جوامع گوناگون شود.
وی با تاکید بر این‌که " انقلاب اسلامی موجب حرکت بیداری اسلامی و خیزش جهان اسلام شد" افزود: ما هم‌اکنون شاهد بیداری اسلامی و خیزش در دنیای اسلام هستیم و میوه‌های شیرین آن را در چندسال اخیر در تحولات خاورمیانه در عراق، افغانستان، فلسطین و لبنان مشاهده کرده‌ایم.
سعیدی افزود: مقاومت جانانه و پیروزی رزمندگان حماس در غزه در پرتو روحیه شهادت‌طلبی که انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر ایجاد کرد حاصل شد، ایران اسلامی امروز کانون بیداری اسلامی در خاورمیانه و جهان اسلام قرارگرفته است.
وی در تبیین تعامل و ارتباط متقابل سپاه و مردم تصریح کرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی مردمدار و به‌دلیل رسالت و ماموریتش باید ارتباط تنگاتنگی با مردم و جامعه داشته باشد و ازطریق بسیج پیوند محکم و ناگسستنی با اقشار مختلف جامعه دارد. اگر سپاه مردمی و مردمدار نباشد نمی‌توان ارتش 20 میلیونی را شکل دهد.
وی ادامه داد: سپاه پاسدار انقلاب است و باید تفکر انقلاب را نهادینه کند و این مهم با عمق‌بخشی داخلی و آماده‌سازی افکار عمومی مردم حاصل می‌شود. عمق‌بخشی داخلی مهمترین روش وشیوه برای ارتباط سپاه با مردم است تا کار فرهنگی به بهترین وجه انجام پذیرید.
سعیدی درپایان یادآور شد: سپاه پاسداران تنیده با مردم است و از درون مردم برخواسته و باید برای مردم و میان مردم باشد و بحمدالله روحیه پاسداران، حضور متواضعانه در کنار مردم در مساجد و دیگر محیط‌هاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات