صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۸۵۲۲۲

حزب‌الله لبنان برنامه انتخاباتی خود را رسما اعلام کرد


بصیرت: حزب‌الله لبنان دیروز دیدگاه و برنامه انتخاباتی خود را برای انتخابات پارلمانی آتی این کشور اعلام کرد که در آن بر عزم خود برای آزاد سازی باقیمانده سرزمین اشغالی و اصلاحات در بخش های مختلف تاکید کرده است.
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "المنار " لبنان، "محمد رعد " رئیس فراکسیون مقاومت وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان(وفاء) در کنفرانس مطبوعاتی خود در منطقه جنوبی بیروت "ضاحیه " با عنوان "با رای خود مقاومت کن " دیدگاه حزب‌الله و برنامه انتخاباتی آن برای انتخابات پارلمانی لبنان را با حضور همه نامزدهای این حزب تشریح کرد.
در برنامه انتخاباتی حزب‌الله آماده است که مقاومت لبنان مصمم به تکمیل آزاد سازی باقیمانده سرزمین‌های اشغالی بوی‍ژه کشتزارهای شبعا و تپه‌های کفرشوباست.
این برنامه خطاب به مردم لبنان افزود: مقاومت همچنان در کنار شما خواهد بود و با جانشفانی‌های عظیم توانست بخش بزرگی از خاک لبنان را آزاد کند و مصمم به تکمیل آزادی سازی باقیمانده سرزمین‌های اشغالی است و همه امکانات و توانمندیهای خود را در راستای تقویت قدرت لبنان ارائه می‌کند.
در برنامه انتخاباتی حزب‌الله تاکید شده است: هرگونه راهبرد دفاعی که می‌توان درباره آن توافق کرد، باید از اصل مسلم استفاده از توانمندیهای کنونی مقاومت، ارتش و مردم همراه با تدوین طرح توسعه این توانمندیها و تقویت و تکمیل آن بویژه توانمندی ارتش لبنان نشات بگیرد تا بتواند به مقابله با اشغالگران صهیونیست و خطر و طمع ورزی‌های آنها به سرزمین و ثروت‌های آبی لبنان بپردازد.
حزب‌الله در این برنامه بر دیدگاه همیشگی خود در دعوت به وحدت اسلامی و تفاهم تاریخی میان حزب‌الله و جریان ملی آزاد لبنان تاکید کرد و گفت: این تفاهم اثری عمیق در تحکیم وحدت جبهه داخلی و پایداری عظیم آن در مقابله با تجاوزگری صهیونیست‌ها و تبعات آن در تابستان سال 2006 میلادی برجای گذاشت.
این برنامه هدف از تجاوزگری سال 2006 میلادی رژیم صهیونیستی به لبنان را شکستن اراده لبنانی‌ها در مقاومت و تسلیم کردن کامل لبنان درچارچوب طرح به اصطلاح خاورمیانه جدید دانست اما تاکید کرد: دستاورهای بزرگ و دلاوری‌های عظیم رزمندگان مقاومت اسلامی این تجاوزگری ظالمانه و مورد حمایت برخی نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای را به شکستی مفتضحانه تبدیل کرد که به متلاشی شدن ساختار سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و فروپاشی اوهام سیطره آمریکا بر منطقه منجر شد و پیروزی لبنان در این جنگ به اذعان همه جهان درخشان بوده است.
این برنامه پایبندی به لبنان به عنوان میهنی برای همه مردم آن، دشمنی با رژیم صهیونیستی، حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای آزاد سازی سرزمین و مقدسات خویش، مخالفت با هرگونه اسکان دائمی فلسطینیان در خارج از سرزمین فلسطین، تاکید بر ایجاد بهترین روابط برادری با سوریه، توسعه روابط همکاری با سایر برادران و دوستان را مجموعه‌ای از اصول ثابت و مسلم حزب‌الله توصیف کرد.
در بخش دیگری از این برنامه آمده است: توافقنامه دوحه میان گروههای لبنانی فرصتی واقعی برای خروج از بحران لبنان بود که به انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت وفاق ملی منجر شد و توافق درباره قانون انتخابات و برگزاری انتخابات در زمان خود صورت گرفت و معتقدیم روحیه وفاقی که در تدوین آن موثر بود و فضای وفاقی که ایجاد کرد، بستری به منظور تقویت شراکت ملی و فعالیت توافقی در راستای منافع لبنان و لبنانی‌ها به شمار می‌رود.
حزب‌الله لبنان انتخابات آتی را دارای اهمیت زیادی دانست و خواستار استفاده از آن برای تصحیح گزینه‌های سیاسی و رسیدگی به اختلال در قدرت شد که مجموعه‌ای از بحران را به همراه داشت و کشور را بی ثبات کرد.
در این برنامه جزئیات مربوط به اصلاحات سیاسی، اقتصادی، اداری، خدمات اجتماعی، قضایی، توسعه، محیط زیست و اطلاع رسانی تشریح و بر تدوین یک قانون انتخاباتی مدرن تاکید شده است.
برنامه انتخاباتی حزب الله لبنان در حالی اعلام می شود که قرار است انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن (17خرداد)در این کشور برگزار شود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات