صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۸۶۲۹۵

پروژه "حزب الله هراسی" مصر ؛ ادامه خدمت به صهیونیستها/ حسن هانی زاده*


بصیرت : اقدام اخیر قاهره در دستگیری 50 نفر به اتهام همکاری با حزب الله که به یکی از جنجالی ترین پروسه های تبلیغاتی رسانه های هتاک مصری علیه مقاومت اسلامی لبنان مبدل شد در چارچوب توطئه مصری- صهیونیستی قابل بررسی است.
به گزارش خبرگزاری مهر، هدف دستگاه های امنیتی مصر که دستگیرشدگان را به همراهی با حزب الله لبنان متهم کرد به انزوا کشیدن مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین است که این اقدام توطئه آمیز در چارچوب یک طرح مشترک مصری -صهیونیستی قابل ارزیابی است.
دولت مصر مدعی است که این 50 نفر قصد داشتند دست به اعمال تخریبی در مصر بزنند؛ در حالی که متهمان ضمن رد این اتهامات حوزه همکاری خود را با حزب الله تنها در چارچوب ارسال کمک لجستیکی به مردم غزه می دانند.
رسانه های مصری و رژیم صهیونیستی در یک اقدام هماهنگ به جریان سازی خبری علیه حزب الله به ویژه سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب پرداختند و تلاش کردند تا حزب الله را به تلاش برای تغییر رژیم مصر متهم کنند.
رسانه های مصری همچنین حزب الله، حماس و جریانهای وابسته به اخوان المسلمین را به سازماندهی یک توطئه مشترک برای سرنگونی رژیم حسنی مبارک متهم کردند.
هر چند اتهام سرنگونی رژیم مصر به یک مجموعه 50 نفره از ضعف امنیتی و سیاسی رژیم حسنی مبارک سرچشمه می گیرد اما به نظر می رسد که دولت مصر برای فرار از مشکلات داخلی ناشی از عملکرد ضعیف و سازشکارانه خود در برابر رژیم صهیونیستی دست به فرافکنی زده است.
طبق گزارش رسانه های مستقل عربی، سازمان امنیت مصر تمام اطلاعات مربوط به افراد دستگیر شده را در اختیار دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی و از جمله موساد قرار داده است.
اقدام دولت مصر در متهم کردن حزب الله به تلاش برای سرنگونی رژیم مصر صرفا برای بد نام کردن جریانهای سیاسی مبارز مصر و فلسطین صورت می گیرد.
حزب الله که در طول 26 سال گذشته هرگز از دایره مبارزه با رژیم صهیونیستی آن هم در محدوده اراضی لبنان، خارج نشده اتهامات دولت مصر نسبت به هواداران این حزب را بی پایه و اساس دانسته است.
حزب الله لبنان تاکید کرده که این حزب هرگز درصدد سرنگونی هیچ رژیم عربی نبوده و نیست و بنابراین دستگیری 50 تن از اتباع مصری توطئه ای بیش نیست.
آنچه در فرایند پروسه "حزب الله هراسی" قابل تامل است؛ همکاری امنیتی مصر، اردن و رژیم صهیونیستی برای تحت تعقیب قرار دادن شخصیتهای اسلامی ضد صهیونیستی و هدف از آن ایجاد یک کمربند امنیتی برای رژیم اسرائیل است.
حزب الله پس از جنگ 33 روزه و پیروزی بر ارتش رژیم صهیونیستی محبوبیت فوق العاده ای در میان جوانان مسلمان عرب پیدا کرد.
این محبوبیت به ویژه در میان جوانان مصری، اردنی و فلسطینی پر رنگ تر است و به همین دلیل مقامهای مصر و اردن برای مقابله با گرایش جوانان به حزب الله، پروسه حزب الله هراسی را با کمک رژیم صهیونیستی طرح ریزی کردند.
اگرچه ممکن است اینگونه طرح ها در کوتاه مدت بازخورد قابل قبولی درافکارعمومی و رسانه های عربی داشته باشد، اما در نهایت پروسه حزب الله هراسی با شکست روبرو خواهد شد و رژیمهای مصر و اردن در میان ملتهای خود بیش از پیش منزوی تر خواهند شد.
از سوی دیگر عملکرد حکومت مصر در جریان جنگ 22 روزه غزه و بستن گذرگاه رفح، تاثیرمنفی بر افکار عمومی مصر باقی گذاشت و سبب شد تا شکاف میان دولت و مردم مصر افزایش یابد.
به همین علت، دولت حسنی مبارک پس از پایان جنگ 22 روزه ابتدا تلاش کرد تا انگشت اتهام را به سوی برخی کشورهای تاثیرگذار منطقه دراز کند، اما سرانجام تبلیغات رسانه های مصر و رژیم اسرائیل با شکست روبرو شد و اینک حکومت مصر مرحله حزب الله هراسی را با دستگیری تعدادی از جوانان مسلمان مصری آغاز کرده که این پروسه نیز در آینده با شکست روبرو خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات