صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۹۳۵۳۲

انتخابات لبنان و اتهام زنی جدید به حزب ا.../حسن هانی زاده


بصیرت: در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان سومین مرحله از روند تخریب حزب ا... لبنان با انتشار خبری جعلی در روزنامه آلمانی اشپیگل آغاز شد.
روزنامه اشپیگل که با لابی یهودی آلمان روابط صمیمانه ای دارد، در گزارشی به دور از واقعیت اعلام کرد که حزب ا... عامل اصلی ترور رفیق الحریری نخست وزیر سابق لبنان بوده است.
این گزارش نشان می دهد که قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای در یک سناریوی از پیش تعیین شده تلاش می کنند جریان 8 مارس در انتخابات پارلمانی لبنان که در 17 خرداد ماه برگزار می شود کرسی های کمتری در پارلمان به دست آورد.
نخستین مرحله از روند تخریب حزب ا... از مصر آغاز شد و آن زمانی بود که رژیم مصر پس از دستگیری سامی شهاب از رزمندگان حزب ا... مدعی شد که این حزب قصد ایجاد خرابکاری در مصر را دارد.
تحقیقات بعدی نشان داد که سامی شهاب قصد داشت تا کمکهای انسان دوستانه ای را برای محاصره شدگان فلسطینی شهرغزه بفرستد، اما رژیم مصر در یک برنامه سازماندهی شده مدعی شد که این رزمنده لبنانی قصد ایجاد ناامنی در مصر را داشته است.
رسانه های عربی و صهیونیستی در یک اقدام هماهنگ، تبلیغات گسترده ای را علیه حزب ا... آغاز کردند تا مقاومت اسلامی را در انزوای سیاسی قرار دهند.
اما با شفاف سازی سید حسن نصرا... توطئه مشترک مصر و اسرائیل خنثی شد.
پس از شکست این طرح مرحله دوم پروسه تخریب حزب ا... با سفر جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به لبنان آغاز شد.
جوزف بایدن که از طراحان اصلی براندازی نرم و انقلابهای مخملی است در سفر به لبنان آشکارا اعلام کرد که اگر حزب ا... در انتخابات پارلمانی پیروز شود آمریکا کمکهای اقتصادی و مالی خود را به لبنان قطع می کند.
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با سران جریان 14 مارس وابسته به سعد الحریری رئیس حزب المستقبل لبنان پشتیبانی آمریکا را از این جریان اعلام کرد.
این پشتیبانی نشان داد که آمریکا برای تأثیرگذاری بر انتخابات لبنان و تغییر روند انتخابات وارد صحنه شده و تلاش دارد رأی دهندگان لبنانی را به حمایت از جریان 14 مارس مجبور کند.
اما مرحله سوم پروسه تخریب حزب ا... انتشار گزارش اخیر روزنامه اشپیگل بود که ناظران سیاسی و مقامهای لبنانی را شگفت زده کرد، زیرا همه شواهد نشان می دهد که حزب ا... کوچکترین دخالتی در ترور رفیق الحریری ندارد.
مهمترین دلیل دخالت نداشتن حزب ا... در ترور الحریری، رابطه نزدیک وی با حزب ا... بود که همین امر سبب شد تا رژیم صهیونیستی بارها رفیق الحریری را به تقویت مقاومت اسلامی متهم کند.
طبیعی است این حملات تبلیغاتی حتی تا بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات لبنان ادامه می یابد، زیرا آمریکا و غرب و برخی کشورهای عرب منطقه درصدد مصادره قدرت سیاسی لبنان به سود جریان غربگرای 14 مارس هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات