تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۹۴۶۷۱

هاشمی رفسنجانی: مبانی پدافند غیرعامل کشور باید بر اساس اسلام باشد


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای دبیرخانه اولین جشنواره پدافند غیرعامل کشور مبانی دفاع در مکتب اسلام را متفاوت با مکاتب غربی بیان کرد و افزود: اسلام و قرآن به دعوت به سوی حق بر مبنای استدلال عقلانی توجه ویژه‌ای دارد و پیشرفت اسلام را در سایه منطق و عقل و استدلال و پذیرش مخاطب و تحصیل و ایمان خواسته است و در تعریف زیربنای پدافند غیرعامل باید به مکتب اسلام توجه ویژه شود.
وی گفت: ساخت کشور و جامعه به گونه‌ای که دشمنان در مقابل عظمت آن سر تسلیم فرود آوردند؛ بهترین نوع پدافند غیرعامل است.
وی افزود: دشمنان با درک قدرت و توانایی مسلمانان در همه ابعاد، جسارت حمله نخواهند داشت ولی در عین حال باید انواع وسایل دفاعی عامل و غیرعامل در جامعه وجود داشته باشد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر استفاده از نیروهای دانشگاهی در مباحث پدافند غیرعامل تاکید کرد: تکیه بر نیروهای بومی و خودباوری می‌تواند در رسیدن به اهداف در این بخش موثر باشد.
در ابتدای این دیدار سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به نهضت فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و علمی پدافند غیرعامل را در همین راستا عنوان کرد و گفت: مبانی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف بر اساس فرهنگ بومی و مکتبی کشور در حال تعریف است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات