تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۹۵۲۵۲
جهان اسلام فردا به خروش می‌آید

پیش‌بینی پروفسور یهودی فروپاشی اسرائیل نزدیک است


به گزارش واحد مرکزی خبر، پروفسور «یسرائل اومان» که سال گذشته برنده جایزه نوبل اقتصاد شد، در پی شکست اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان و بروز اختلافات داخلی نسبت به دوام بلندمدت رژیم اسرائیل ابراز تردید کرد.
به نوشته روزنامه البیان، وی افزود، اغلب یهودیان نمی دانند چرا در اسرائیل زندگی می کنند چرا که اسرائیل مکانی مسکونی برای آنها نخواهد بود و آنان هرگز باقی نخواهند ماند.این پروفسور یهودی که در حال حاضر ساکن آمریکاست، از طرح های دولت اسرائیل به شدت انتقاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: که چون دولت اسرائیل از اوضاع داخلی به ستوه آمده بود، جنگ لبنان را آغاز کرد اما نتیجه عکس گرفت.
این پروفسور همچنین اوضاع داخلی را پس از شکست اسرائیل بسیار پیچیده توصیف کرد و در عین حال یادآور شد که این وضعیت دوام بلندمدت رژیم اسرائیل را زیر سؤال می‌برد.
تشدید عملیات نظامی اسرائیل
پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، تدابیر امنیتی همه جانبه ای را در بیت المقدس به اجرا درآوردند و حملات به نوارغزه و کرانه باختری را شدت بخشیدند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت، همزمان با فرا رسیدن آیین ویژه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (فردا)، هزاران نفر از نیروهای نظامی و پلیس رژیم اسرائیل تحت نظارت فرمانده پلیس شهر قدس، در اطراف مسجد الاقصی و سایر مناطق قدس مستقر شدند، به طوری که استقرار نیروها، چهره این شهر را کاملاً عوض کرده است. مقامات رژیم صهیونیستی ورود فلسطینیان به قدس را محدود کرده و تنها به مردان بالای 45 سال و زنان بالای 40 سال اجازه می دهند وارد مسجد الاقصی شوند.
پلیس راهنمایی و رانندگی رژیم صهیونیستی نیز، همه راه های منتهی به بخش قدیمی قدس را بسته است و تنها به اتوبوس ها اجازه می دهد برای جابه جایی مسافران، به این منطقه وارد شوند.
پلیس و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در آستانه روز قدس، از بیم تظاهرات، راهپیمایی ها و حرکت های مردمی، تمام توان خود را برای مقابله با فلسطینیان متمرکز می‌کنند.
در نوار غزه و کرانه غربی هم در حالی که فلسطینیان خود را برای تظاهرات روز قدس آماده می کنند، ارتش اشغالگر اسرائیل حملاتش را شدت بخشیده است. دو فلسطینی در حمله صهیونیست ها به شرق نوارغزه و دو عضو جنبش حماس هم در یورش اشغالگران به رفح در جنوب نوارغزه شهید شدند. از کرانه غربی نیز خبر رسید، تیراندازی صهیونیست ها به خودرو حامل فلسطینی ها در حومه نابلس، به شهادت آنها منجر شد. عصر دیروز هم اردوگاه جبالیه از شمال نوارغزه شاهد درگیری میان اعضای شاخه نظامی حماس و تانک های اسرائیلی بود.
براساس این گزارش، سربازان اسرائیلی ده ها منزل مسکونی در مناطق قدیمی «قباطیه» رااشغال کرده و در جستجوی خانه به خانه این منطقه، ده ها تن از مردم، از جمله سه کودک را اسیر و به مناطق ناشناخته منتقل کردند.
مبارزان عضو جنبش جهاداسلامی هم یک شهرک را در جنوب تل آویو هدف چند موشک قرار دادند.
آمادگی جهانی برای روز قدس
خبرها از کشورهای مختلف منطقه ای و جهانی حاکی است مسلمانان خود را برای شرکت هرچه باشکوهتر در روز جهانی قدس آماده می کنند. دامنه مشارکت در راهپیمایی فردا از کشورهای اروپایی تا کشور آفریقای جنوبی و منطقه آسیای جنوب شرقی را دربر می‌گیرد.
در همین رابطه، بسیاری از شخصیت ها و نهادهای دولتی و مدنی با صدور اطلاعیه هایی، مردم را به حضور گسترده در این مراسم فرا می‌خوانند.
ناظران پیش بینی می کنند برخی از کشورها، به ویژه ترکیه امسال شاهد حضور بسیار گسترده مردم در راهپیمایی خواهند بود.
«عبدالقادر اوزکان» محقق برجسته اسلامی ترکیه تاکید دارد مسلمانان جهان به دلیل رخدادهای فلسطین و لبنان در سال جاری، روز قدس را باید باشکوه‌تر از هر سال برگزار کنند.
تظاهرات مقابل دفتر اولمرت
ده‌ها تظاهرکننده، در حمایت از دو جوان یهود مشمول خدمت که مایل به انجام خدمت در ارتش اسرائیل نبودند، مقابل دفتر «ایهود اولمرت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کردند. تظاهرکنندگان شعار می دادند: «نه شلیک می کنیم، نه گریه»، «ما از اشغالگری رویگردانیم»، «در خدمت صهیونیسم، نه می میریم، نه می کشیم»، «اشغال، تروریسم است»، «وزیران اولمرت زندانی باید گردند.» تظاهرکنندگان همچنین همه وزیران اولمرت وشخص وی را جنایتکار جنگی خطاب کردند و گفتند که کار اولمرت هم به دادگاه لاهه می‌کشد.
«عبرون» دانشجوی دانشگاه تل آویو و یکی از دو نفری که از رفتن به خدمت امتناع کرد، به خبرنگاران گفت: من به خاطر اعتقاد به اصول اخلاقی، به سربازی نرفتم.
من از پیوستن به جنگ بیرحمانه برای انضمام اراضی اشغالی و محافظت از شهرک نشینان و دفاع از ایدئولوژی «اسرائیل بزرگ» خودداری کردم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات