تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۹۶۶۰۵

سومین مرحله پروسه تخریب انتخاباتی حزب‌الله با فضاسازی اشپیگل

اشاره: در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، سومین مرحله از پروسه هدفمند داخلی و فرامرزی تخریب حزب الله لبنان با انتشار خبر ساختگی و جعلی در مجله آلمانی اشپیگل و اتهامات آن بر ضد این جنبش آغاز شد.

"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه
مجله اشپیگل که با لابی یهودی آلمان روابط صمیمانه ای دارد؛ در گزارشی ساختگی و به دور از واقعیت مدعی شد که حزب الله عامل اصلی ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان بوده است.
این گزارش نشان می دهد که قدرتهای منطقه ای و فرا منطقه ای در یک سناریوی از پیش تعیین شده تلاش می کنند تا جریان هشتم مارس به رهبری حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان که در هفتم ژوئن( 17 خرداد) برگزار می شود کرسی های کمتری در پارلمان به دست آورد.
نخستین مرحله از پروسه تخریب حزب الله از مصر آغاز شد و آن زمانی بود که رژیم حاکم بر مصر پس از دستگیری سامی شهاب یکی از رزمندگان حزب الله مدعی شد که این حزب قصد ایجاد خرابکاری در مصر را دارد.
تحقیقات بعدی نشان داد که سامی شهاب قصد داشت تا کمکهای انساندوستانه ای را برای محاصره شدگان فلسطینی در نوار غزه ارسال کند، اما رژیم مصر در یک برنامه سازماندهی شده مدعی شد که این رزمنده لبنانی قصد ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این کشور را داشته است.
برخی رسانه های عربی در یک اقدام هماهنگ با رسانه های آمریکایی و صهیونیستی، تبلیغات وسیعی را علیه حزب الله آغاز کردند تا به زعم خود، مقاومت اسلامی را در انزوای سیاسی قرار دهند، اما با موضع گیری و شفاف سازی به موقع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، توطئه مشترک مصر و رژیم اسرائیل خنثی شد.
پس از شکست این طرح، مرحله دوم پروسه تخریب حزب الله با سفر جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا به لبنان آغاز شد.
جوزف بایدن که یکی از طراحان اصلی براندازی نرم و انقلابهای مخملی به شمار می آید در سفر به لبنان صریحا اعلام کرد که اگر حزب الله در انتخابات پارلمانی پیروز شود، آمریکا کمکهای اقتصادی و مالی خود را به لبنان قطع خواهد کرد و حتی تجهیز ارتش این کشور را نیز مشروط به پیروز نشدن جریان حامی مقاومت (8 مارس)اعلام کرد.
معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با سران جریان 14 مارس وابسته به سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان پشتیبانی همه جانبه آمریکا را از این جریان مورد تاکید قرار داد.
این پشتیبانی نشان داد که آمریکا عملا برای تاثیرگذاری بر انتخابات لبنان و تغییر روند انتخابات وارد صحنه شده و تلاش دارد تا رای دهندگان لبنانی را به حمایت از جریان 14 مارس مجبور کند.
این جریان تلاش می کند تا ضمن پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی، قدرت را به انحصار خود درآورد، زیرا رهبران این جریان معتقد به مشارکت جریان 8 مارس در عرصه سیاسی لبنان نیستند.
بر خلاف آن، جریان 8 مارس به رهبری حزب الله که همپیمانان مهمی مانند میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان از رهبران برجسته مسیحی در آن حضور دارند، اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات با شرکت همه احزاب سیاسی، دولت ائتلافی تشکیل خواهد داد.
مرحله سوم پروسه تخریب انتخاباتی حزب الله، انتشار گزارش ساختگی و جعلی مجله آلمانی اشپیگل بود که تمام ناظران سیاسی و مقامات لبنانی را شگفت زده کرد، زیرا اساسا همه شواهد نشان می دهد که حزب الله کوچکترین دخالتی در ترور رفیق حریری ندارد.
مهمترین دلیل دخالت نداشتن حزب الله در ترور رفیق حریری، رابطه نزدیک وی با حزب الله بود که همین امر سبب شد تا رژیم صهیونیستی بارها حریری را به تقویت مقاومت اسلامی متهم کند.
طبیعی است که این حملات تبلیغاتی حتی تا پس از مشخص شدن نتایج انتخابات لبنان ادامه خواهد داشت، زیرا غرب و در راس آن آمریکا و همچنین برخی کشورهای عرب منطقه درصدد مصادره قدرت سیاسی لبنان به سود جریان 14 مارس هستند و در این راه همانگونه که منابع صهیونیستی هم به آن اذعان داشته اند پولهای زیادی برای خرید آرا به نفع این جریان خرج می کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات