صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۹۸۵۳۴

آرامش زیر چتر ولایت


بصیرت: «امروز مهمترین ابزار جنگ بین قدرتها در دنیا رسانه است و امروز حتی قدرتهای بزرگ هم با رسانه ها دارند کار می کنند. امروز تأثیر رسانه ها وتلویزیونها و هنرها و این شبکه های عظیم اطلاع رسانی اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است. روز به روز هم دارند این میدان را گسترش می دهند.... امروز آرایش رسانه ای و فرهنگی که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد، بسیار آرایش پیچیده، متنوع، متکثر، کارآمد و فنی و پیشرفته است. (بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان صدا و سیما 28/2/1383)
رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی 29خرداد سخنان مهمی را ایراد فرمودند. در قسمتهای گذشته به سه محور از بیانات ایشان شامل:
الف) تبیین حماسه 22خرداد، ب) جریان شناسی رقابت های انتخاباتی، ج) آگاهی بخشی به نخبگان، احزاب و جریانات سیاسی، پرداخته شد. اینک قسمت آخر از بیانات معظم له را بررسی می نمایم.
د) رفتار شناسی سران استکبار و رسانه های بیگانه
سران کشورهای استکباری از مدتها قبل در تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایران بوده اند واین برنامه را از طرق مختلف در دستور کار خود قرار داده بودند. بررسی رفتار آنها نشان می دهد آنها برای انجام اهداف خود چند گزینه را به اجرا درآورده اند.
1) رسانه های استکباری قبل از انتخابات با هدف تردید و تشکیک در اذهان مردم دست به کار شدند و از آنجا که در خصوص نتایج انتخابات، همین نتیجه پیش آمده را پیش بینی کرده بودند سعی نمودند تا با القاء نکاتی همچون: «انتخابات در ایران رقابتی نیست. تمام رقابتها صوری و مجازی است. این در حقیقت انتخابات نیست انتصاب است و...»
مردم را برای حضو در پای صندوق های رأی دلسرد و مردد سازند. البته با آگاهی و هوشیاری مردم این ترفند نتیجه نداد و آنها با حضور حداکثری مردم در روز انتخابات متعجب و متحیر شدند.
2) از آنجا که سران استکبار و ابزار رسانه ای آنها انتظار مشارکت گسترده و عظیم مردم را نداشتند سعی کردند تا خود را با شرایط جدید وفق دهند و با سیل خروشان ملت ایران هماهنگ گردند. آنها دریافتند که از این پس سر فصل جدیدی در مسائل مربوط به جمهوری اسلامی گشوده شده است و ایران با داشتن این پشتوانه عظیم مشروعیت می تواند در عرصه های بین المللی و مسائل خاورمیانه و انرژی هسته ای جایگاه خود را بیش از پیش ارتقاء بخشد و در جهان تأثیرگذار باشد.
3) از آنجا که رسانه های بیگانه همیشه به دنبال طعمه ای برای صید خود می گردند بلافاصله پس از اعتراض برخی از نامزدها به نتایج انتخابات، آنها دست به کار شدند و فاز جدیدی از برنامه های تخریبی خود را آغاز کردند. و به قول مقام معظم رهبری این فرصت را برای موج سواری غنیمت دانستند. آنها سعی کردند تا از حرکات خیابانی استفاده کرده و مردم را به مخالفت با قانون و اصل نظام تشویق نمایند.
4) رؤسای کشورهای اروپایی و آمریکایی نقاب دیپلماسی را کنار زده و چهره حقیقی خود را آشکار کردند. آنها پس از جریانات ناآرام و آشوب های خیابانی اعلام کردند که ما منتظر چنین روزی بوده ایم.
5) عوامل و عناصر استکباری در داخل نیز بیکار ننشستند و سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند. آنها خط تخریب خیابانی، آتش سوزی اموال عمومی و ایجاد التهاب و اغتشاش در سطح شهر را شروع کردند و امنیت مردم را مورد تطاول قراردادند.
6) سرویسهای جاسوسی غربی و صهیونیستی بدون شناخت از ملت ایران و مقایسه ایران با کشورهایی همچون گرجستان سعی داشتند با هزینه کردن چند میلیون دلار کودتای مخملی در ایران راه بیاندازند. اما بر خلاف تصور آنها هوشیاری و دشمن شناسی مردم ایران ثابت کرد که هرگز اجازه چنین عملکردهایی را به آنها نخواهد داد.
7) آنها در رسانه های خود مدام ایران را به نقض حقوق بشر متهم کردند. سران استکباری در حالی دم از حقوق بشر میزنند که خود همواره حقوق بسیاری از مردم و کشورها همچون عراق، افغانستان و فلسطین را زیر پا می گذارند. پرچم حقوق بشر به وسیله اعتقاد به اسلام در جمهوری اسلامی برافراشته شده است و دفاع ما از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و سایر مظلومان عالم این مدعا را اثبات می کند.
مطمئناً نظام جمهوری اسلامی می تواند روشنگریهای مقام معظم رهبری را همچون چراغی برای عبور از تاریکیها و موانع صعب العبور قرار دهد و از آن بهره گیرد. در پایان مطلب خود را با جمله ای دیگر از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری به پایان می برم:
«امروز دنیای استکباری روی نقاط قوت ملت ها متمرکز شده، تا آنها را از بین ببرد. البته یک جاهایی موفق می شوند، یک جاهایی هم موفق نمی شوند. از جمله جاهایی که به حول و قوه الهی موفق نشدند و موفق نخواهند شد، ملت ایران است.»1
1- 29/6/1384 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات