تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۹۸۹۱۹

تلاش گسترده آمریکا برای ساخت نسل جدید بمب‌های اتمی


آزمایشگاه ملی « لارنس لیورمور » آمریکا در منطقه خلیج سانفرانسیسکو و نیز آزمایشگاه ملی « لس آلاموس » واقع در خلیج نیومکزیکو برای طراحی اولین بمب هسته ای جدید این کشور رقابت می کنند.
به گزارش آسوشیتدپرس ، دانشمندان این دو مرکز ، شبانه روزی بر روی طرح هایی کار می کنند که قرار است بزودی به شورای تسلیحات هسته ای آمریکا ارائه داده شود.
این شورا که نهادی فدرال است و بر برنامه تسلیحات هسته ای آمریکا نظارت می کند ، اواخر امسال طرح برنده را انتخاب و معرفی خواهد کرد.
جوزف مارتز رئیس گروه طراحی بمب هسته ای جدید آزمایشگاه لس آلاموس گفت : من همکارانی دارم که هفته هاست شبانه روزی مشغول کار هستند. به طوری که من باید به آنها بگویم به خانه بروند ولی نمی توانم آنها را از اداره بیرون کنم .
گفتنی است کنگره آمریکا در سال گذشته میلادی و با حمایت دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و در قالب بودجه دفاعی این کشور با ساخت بمب جدید موسوم به « کلاهک جایگزین » موافقت کرد. قدرت تخریبی این سلاح به اندازه کلاهکهای موجود آمریکاست .
طرفداران این طرح می گویند در صورتی که آمریکا زرادخانه هسته ای فرسوده فعلی خود را که حدود شش هزار بمب اتمی دارد عوض نکند بازدارندگی راهبردی خود را از دست خواهد داد.
فراهانی: بانک مرکزی عملا از کنترل دولت خارج شده است
معاون سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی که هم اکنون رئیس کمیته تشکیلات و عضو کمیسیون برنامه و بودجه جبهه مشارکت است , با اشاره به استقلال بانک مرکزی در ایران گفت : در حال حاضر این بانک عملا از کنترل دولت خارج شده است .
صفایی فراهانی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه طبق قانون بانک مرکزی مستقل است , افزود : با توجه به اصلاحیه ای در برنامه چهارم توسعه , عملا رئیس مجمع بانک مرکزی از وزارت امور اقتصادی و دارایی به رئیس جمهور منتقل شده و ریاست شورای پول و اعتبار نیز از وزارت اموراقتصادی و دارایی به رئیس کل بانک مرکزی اعطا شده است .
وی با بیان اینکه موارد مذکور نشان از انتزاع شورای پول و اعتبار وبانک مرکزی از دولت دارد , تصریح کرد : با توجه به اصلاحیه برنامه چهارم , عملا بانک مرکزی از کنترل دولت خارج شده است .
به عبارت دیگر , دخالت بخش های اقتصادی دولت همچون وزارت اموراقتصاد ودارائی در بانک مرکزی و توقع از بانک مرکزی برای کمک به رفع مشکلات ساختاری اقتصادی دولت از بین رفته است .
توضیح رئیس کل بانک مرکزی به مجلس
رئیس بانک مرکزی در نامه ای به رئیس مجلس اعلام کرد : توضیحات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با کاهش سود بانکی قبل ازتایید طرح مجلس در این مورد توسط شورای نگهبان و تبدیل طرح به قانون بوده است .
در پاسخ ابراهیم شیبانی رئیس بانک مرکزی آمده است : به استحضارمی رساند که توضیحات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رابطه باکاهش سود بانکی قبل از تایید طرح مجلس در این مورد توسط شورای نگهبان و تبدیل طرح به قانون بوده است . لذا بانک مرکزی هیچگاه مخالفتی با قانون نداشته و نخواهد داشت .لطفا به نحو مقتضی به استحضار ریاست مجلس و نمایندگان محترم مجلس برسد.
گفتنی است چندی پیش , بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دلایل 11 گانه ای مبنی برمخالفت این بانک با طرح مجلس برای منطقی کردن نرخ سودتسهیلات بانکی منتشر کرد.
سفارت ایران خبر صادرات تخم مرغ فاسد به عراق را رد کرد
سفارت ایران خبر مبنی بر صادرات تخم مرغ فاسد از طریق مرز مهران به عراق را تکذیب کرد.
برخی رسانه های عربی منطقه از جمله , « الزمان » در چند روز گذشته مدعی صادرات تخم مرغ فاسد از مرز « مهران » به کشور عراق شدند که با بزرگنمایی برخی شبکه های تلویزیونی دیگر همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن ارسال جوابیه برای « الزمان » که تاکنون منتشر نشده , در یک بیانیه خبری این موضوع را مردودشمرد.
در این بیانیه که در برخی مطبوعات عراق از جمله « الصباح » درج شد آمده است , براساس اطلاعات دریافتی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایلام کلیه مواد غذایی فاسد شدنی از جمله تخم مرغ که از ایران و از جمله مرز مهران به عراق صادر می شود دارای گواهی استاندارد بهداشتی هستند.
بیانیه سفارت افزوده است : اتاق بازرگانی بر اینکه محموله تخم مرغ تا بازارچه مرزی و تحویل به بازرگانان همکار عراقی با خودروهای دارای سردخانه حمل و منتقل می شود , تاکید دارد.
این منبع افزوده است : ممکن است با توجه به گرمای هوا و نبود امکان حمل و نگهداری این کالا در یخچال و سردخانه باعث فاسد شدن این کالا شده باشد.
برخی محافل رسانه ای مخالف تعمیق ارتباط دو ملت ایران و عراق درقالب سناریوهای رسانه ای از هر دستاویزی ساختگی برای مشوش کردن اذهان عمومی عراق بهره می گیرند که موضوع فاسد بودن تخم مرغ وارداتی از ایران از جمله آنها است .
ژنرال آمریکایی جانشین رئیس دفتر سازمان ملل در کوزوو شد
یک ژنرال آمریکایی جانشین رئیس دفتر سازمان ملل متحد در کوزوو خواهد شد
به گزارش روزنامه « دنونی اواز » چاپ سارایوو , ژنرال « آستیون شوک » تا انتخاب رئیس دفتر جدید سازمان ملل متحد در کوزوو ریاست دفتر واداره امور در کوزوو را به عهده خواهد گرفت .
ژنرال شوک پیش از این در بوسنی و هرزگوین فرمانده نیروهای ناتومستقر در این کشور بود و در حال حاضر معاون اول رئیس دفتر سازمان ملل متحد در کوزوو است .
« سورن یسن پترسن » رئیس دفتر سازمان ملل متحد در کوزوو روز گذشته از سمت خود استعفا کرد و گفت که در اواخر ماه ژوئن کوزوو را ترک خواهد کرد.
باکو درصدد خرید هواپیماهای جاسوسی از اسراییل است
روزنامه « ینی مساوات » چاپ باکو نوشت : باکو در صدد خرید هواپیماهای جاسوسی از اسراییل است .
این روزنامه به نقل از سایت « میگ نیوز کوم » وابسته به سرویسهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی افزود : توافق در این خصوص بین باکو و تل آویودر سفر اخیر وزیر امور زیربنایی اسراییل به جمهوری آذربایجان حاصل شده است .
این نشریه در ادامه نوشت : به تازگی ترکیه نیز برای خرید هواپیماهای جاسوسی از اسراییل با تل آویو مذاکره کرده است .
انتقاد از برگزاری عزاداری برای زرقاوی در اردن
دبیرکل تجمع علمای شیعه کویت , برگزاری مراسم عزاداری برای زرقاوی در اردن را مایه شرمساری دانست .
« سیدمحمد باقر مهری » با صدور بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد : حضور چهار نماینده مجلس اردن در مراسم عزاداری و تسلیت آنان به خانواده زرقاوی بیانگر بی حرمتی آنان به خون کسانی است که در نتیجه جنایات وحشیانه وی در عراق و اردن شهید شده اند.
وی گفت : زرقاوی حتی یک روز برای مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست گام برنداشت بلکه تلاش خود را برای کشتن کارگران , عزاداران حسینی , دانشجویان , کودکان و زنان بی گناه بکار گرفت .
این روحانی شیعه کویت در بیانیه خود هر نوع همدردی با خانواده این جنایتگار را حمایت از تروریسم قلمداد کرد.
یک سیاستمدار ترک: اسراییلیها به خاک ترکیه چشم دوخته‌اند
یک سیاستمدار ترک هشدار داد که صهیونیستها و عناصر وابسته به آنان با خرید ملک در مناطق جنوب شرق ترکیه , در صدد تکرار توطئه اشغال فلسطین هستند.
به گزارش شبکه اینترنتی « ملیت » خانم « رخشان اجویت » همسر « بلنداجویت » نخست وزیر سابق ترکیه این مطلب را در یک کنفرانس خبری درآنکارا عنوان کرد.
وی گفت : اسراییلیها از طریق شرکتهای تجاری , یهودیان تبعه ترکیه یاشخصا در مناطق جنوب شرق ترکیه (کردنشین ) زمین و ملک خریداری می کنند.
وی با عنوان این که در یک سال گذشته 52 هزار و 818 تبعه خارجی حدود 272 میلیون و 511 هزار و 493 متر مربع زمین یا ملک در ترکیه خریده اند افزود : « همزمان با همگرایی ترکیه با اتحادیه اروپا و مصوبه مجلس در مورد آزادی فروش ملک به خارجیان , نقش اسراییلیها در خرید ملک وفعالیتهای میسیونری در ترکیه افزایش یافته است » .
وی با عنوان این که اسراییلیها اشغال سرزمینهای فلسطین را نیز با بازی سیاسی خرید ملک آغاز کردند » , هشدار داد « ادامه روند فروش ملک به اسراییلیها , موجب تکرار این توطئه در خاک ترکیه خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات