فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: ایران اجازه نمیدهد آمریکا با یک اقدام نمایشی از منطقه فرار کند.
نیروی دریایی ارتش ضمن شناسایی ناوشکنهای آمریکایی در تنگه هرمز، با شلیک تیر اخطار به دشمن متخاصم هشدار داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیهای محدوده جدید کنترل دریایی در تنگه هرمز را اعلام کرد.
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا تأکید کرد: مکرر اعلام کردهایم امنیت تنگه هرمز در اختیار نیروهای مسلح ایران است و در هر شرایطی هرگونه عبور و مرور امن، با هماهنگی نیروهای مسلح صورت میگیرد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نوشت: خود را برای مواجهه با گورستانی از ناوها و نیروهایتان آماده کنید، همانطور که لاشه هواپیمایتان در اصفهان به جا ماند.
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: فضای تصمیم گیری برای آمریکا محدود شده است.
فرماندهی نیروی دریایی سپاه نوشت: مسافران ناوگان دریایی صمود، جهان را در مقابل جبهه اپستین بیدار خواهند کرد.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نوشت: وزیر جنگ بیتجربه و بیسواد آمریکا اگر درسش را خوب میخواند، جغرافیا بلد بود و از ایران و پیچیدگیهای تنگه هرمز و خلیجفارس اطلاعات کافی داشت، امروز ارتش آمریکا را در باتلاقی که نه راه پیش دارد و نه راه پس، گرفتار نمیکرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر ارتقای توان رزمی کشور گفت: انشاءالله در همین روزهای بسیار نزدیک، توانمندیهایی در عرصه دریا به نمایش گذاشته خواهد شد و دشمنان همانجا «آن سلاحی را که خیلی از آن وحشت دارند» در بیخ گوش خود مشاهده خواهند کرد.
امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: دشمن فکر میکرد درکوتاهترین زمان ممکن،مثلاً ۳ روز تا یک هفته، در جنگ علیه ایران به نتیجه میرسد و همین تصور آنها به یک جوک در دانشگاههای نظامی تبدیل شده است.
سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: دولت ترامپ از راهبرد «مدیریت انرژی جهان» به «اختلال» چرخید و محاصره دریایی به عنوان بخشی از کلان پروژه اختلال برای مهار چین، روسیه و اروپا شروع شد؛ اما با گذشت ۲۰ روز، این ارزیابی در کاخ سفید در حال تعمیق است که پروژه شکست خورده و تهران به کانون "ائتلاف علیه اختلال" تبدیل شده است.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هشت ساله با بیان اینکه آیتالله سید مجتبی خامنهای، در سلامت مشغول فرماندهی و تدبیر امور هستند، گفت: تنگه هرمز را به هیچ وجه رها نخواهیم کرد و اگر غلطی از دشمن سر بزند ناوهایشان را در دریای عمان غرق و سربازانشان را اسیر خواهیم کرد.