رمزگشایی از ابهامات رستاخیز
نقدی بر دفاع درویش از رستاخیز
کارگردان این فیلم، در برنامه «چشم شب روشن» شبکه چهار در 17 آذر به چند نکته، یا بهتر بگوییم ویژگی برای آخرین ساخته خود اشاره نمود، که پرداختن به آنها در رمزگشایی وضعیت پیش آمده برای رستاخیز می تواند موثر باشد.
احمد امینی در دنیای سینما و تلویزیون، کارگردان شناخته‌شده ‌ای است و همه او را به عنوان یک منتقد و کارگردان خوب می ‌شناسند که یکطرفه به قاضی نمی ‌رود و همیشه مسیر اعتدال را انتخاب کرده است. فرقی نمی ‌کند برای کار خودش اظهار نظر کند یا کار دیگر کارگردانان. آنچه اهمیت دارد این است که نظرش را به دور از هیاهو و حاشیه بیان می ‌کند. همین ویژگی ‌ها او را جزو کارگردانان با اخلاق قرار داده که آثار سینمایی و تلویزیونی‌ اش همچون این زن حرف نمی ‌زند، چتری برای دو نفر، اولین شب آرامش، بی ‌گناهان، داوران و... نه‌ تنها توانسته نظر مخاطبان عام را جلب کند بلکه به چشم و دل منتقدان هم نشسته است.
کارگردان فیلم سینمایی«نفس» گفت: اصولاً با استفاده نریشن و انیمیشن در فیلم مخالف هستم و به هیچ عنوان فکر نمی‌ کردم در نفس از آنها استفاده کنم.
در زمان انتخابات، آمریکایی ‌ها در هنگام پخش سریال «مرده متحرک» با تبلیغات متعدد دونالد ترامپ مواجه شدند. این مسئله اصلاً اتفاقی نبوده است.
استقبال از نمايش خانگى فيلم سينمايى
"خاكستر و برف" قصه ى احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.
بازخوانی بزرگ ترین هولوکاست تاریخ در وسترن ایرانی
نگاهی به فیلم «یتیم خانه ایران»
«یتیم خانه ایران» نخستین أثر سینمایی مستقل است که به طور جدی و همه جانبه، قحطی بزرگ را به تصویر کشیده است و در این دوران که سینمای ایران محل جولان پر تعداد آثار صرفا تجارتی و جشنواره ای است، جدیدترین کار ابوالقاسم طالبی یک درخشش امید بخش محسوب می شود
دختر شینا در رسانه ملی
ساخت سریال های به یادماندنی چون «گل پامچال»، «نبردی دیگر»، «سفر به چزابه»، «بهترین تابستان من»، «بازگشت پرستوها»، «سیمرغ»، «رقص پرواز»، «خاک سرخ»، «در چشم باد»، «شوق پرواز» و «کیمیا» و اخیراً شروع ساخت سریالی بر اساس زندگی همسر شهید ستار ابراهیمی نشان می دهد گفتنی های جنگ همچنان باقیست و این هنر اهالی رسانه ملی است، که آن را در قالبی متفاوت برای مخاطبان نسل ها و دوره های بعد به نمایش درآورند.
سیانور، کشمکش گلوله و خرد
گلوله در این فیلم نماد «چریکیسم منفصل از اخلاق و مذهب» و خرد نیز سمبل «مبارزه با ظلم با محوریت اخلاق و مذهب» است. اوج این تقابل در فیلم، آن صحنه ایست که مجید شریف واقفی بعد از مخالفت صریح با مارکسیست شدن سازمان و اصرار بر هویت اسلامی، در خیابان توسط وحید افراخته (که تحت تاثیر القائات تقی شهرام قرار گرفته بود) به قتل رسید و جسدش سوزانده شد.
نگرانی صنف تهیه ‌کنندگان برای ورود پول ‌های مشکوک و برهم خوردن ضوابط حرفه ‌ای اقتصاد سینما به‌ حق است اما راهکار ارائه ‌شده به نظرم حلال تمامی مشکلات نیست.
هیهات: نمایش قصه عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)
فیلم سینمایی هیهات، روایتی است از چهار کارگردان جوان سینمای ایران که در قالبی اجتماعی و مذهبی از مهر ماه جاری اکران شده است. هیهات اولین فیلم چهار اپیزودی کشور نیز محسوب می ‌شود. با وجود اینکه هر اپیزوت داستان متفاوتی را دنبال می ‌کند؛ اما گسست معنایی در این فیلم وجود ندارد. چرا که با نگاهی به اعتقادات و باورهای مذهبی بویژه واقعه عاشورا ساخته شده است.
سینمای امروز: شتاب در کمیت، درنگ در کیفیت
سینمای هر کشور آیینه ی تمام نمای فرهنگ آن کشور محسوب می گردد. این صنعت با ادبیات گفتمانی انعکاس مفاهیم اجتماعی و سبک زندگی یک جامعه را بر عهده دارد، لذا با توجه به این رسالت الزام آور و آنچه این روزها در فضای سینما مشاهده می کنیم فاصله ی زیادی وجود دارد.
سینمای حماسی زیر ذره بین
مهدی شفیعی گفت: در جشنواره مقاومت نیز نقد به انتخاب داوران نیست، به هیأت اجرایی جشنواره است. خیلی عجیب است که فیلمی مثل «ایستاده در غبار» در بخش بین‌الملل قرار داده می‌شود اما فیلمی مثل «هیهات» از این بخش کنار گذاشته می‌شود.
قبلی۴بعدی