اختتامیه چهلودومین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که سیمرغ بهترین کارگردانی اول به جواد عزتی، سیمرغ بهترین کارگردانی به بهروز افخمی و سیمرغ بهترین فیلم به مجنون رسید.
آقای وزیر مهربان بود و دوست داشت همه در سودای سیمرغ رقابت کنند اما آقای دبیر اهل قانون بود . ۲ مهران سینمای ایران درس مهربانی را تمرین کردند.
محمدرضا شریفینیا درباره یک مقایسه عجیب و غریب در فضای مجازی حرف زد و آزیتا حاجیان برای او شهادت داد.
۵ روز از آغاز جشنواره گذشته و بحث بر سر ناقص بودن دو فیلم همچنان ادامه دارد؛ تهیه کننده «مجنون» راز انتخاب سجاد بابایی را فاش کرد.
روز چهارم جشنواره روز تنوع ژانر بود؛ میرو تنوع اقلیم ایران را به رخ کشید، آغوش باز یک ملودرام عاشقانه بود و دست ناپیدا قهرمانان جنگ را معرفی کرد.
پنالتی علیرضا جهانبخش ایرانیها را در آغوش هم فرستاد؛ گاهی اوقات تب فوتبال از سینما داغتر است، حتی در مهمترین فستیوال سینمای ایران!
÷÷÷+
روز جمعه ۱۳ بهمن، اکرانهای چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در برج میلاد بهنام زندهیاد فریماه فرجامی نمایش داده شدند.
نشست خبری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با حضور مجتبی امینی دبیر این رویداد سینمایی در موزه سینما برگزار شد. دبیر جشنواره از استفاده سامانه شناسا برای اولین بار در اکران فیلمهای فجر خبر داد.
شب گذشته در میانه برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت خبری تلخ همه حاضران را در شوک فرو برد؛ خاموشی یک صدای ماندگار. اما صاحب صدای ماندگار سینمای مستند در سالهای اخیر در شب اعلام خبر درگذشتش هم صاحب جایزه شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آمار فروش سینماها خاطرنشان کرد: ما در حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه میکنیم و پیشبینی میشود تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش ۳۰ میلیون نفر و میزان فروش به بیش از هزار میلیارد تومان برسد.
یکی از مهمترین رسالتهای مغفولمانده در سینمای ایران بهویژه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ساخت آثاری با محوریت حضرت زهرا (س) بوده است.
محمدمهدی اسماعیلی به آن دسته از فیلمهایی که تیزرهایشان را برای تبلیغ در اختیار شبکههای ماهوارهای قرار میدهند، هشدار داد؛ و درباره جشنواره فیلم فجر و ماجرای کاغذ سبز نیز نکتهای مطرح کرد که قابل توجه است.