دفاع مقدس پایان ندارد... / رسول شادمانی

دفاع براى این ملت انقلابى، پایان نیافت و تنها شکل آن تغییر کرد، از دفاع در حوزه جنگ گرم و سخت به دفاع در حوزه جنگ سرد و نرم.

ویژه نامه هفته دفاع مقدس

برخورداری از چنین سرمایه عظیم و بی‌بدیلی که کمتر کشوری در دنیا آن را دارد و با مقاومت جانانه ملت ایران و حماسه‌آفرینی و سلحشوری و فداکاری جوانان و تن سپردن به جراحت، اسارت و شهادت، حاصل آمده، بسیار مسئولیت‌آور است.

گفت‌وگو با کسی که6ماه در20کشورتبلیغ می کند

دركشور پرو يكي از رهبران سرخپوست‌ به من گفت مي‌خواهم درباره امام خميني بيشتر بدانم در يكي از صحبت‌هايم به او گفتم امام خميني بزرگترين مرد اين انقلاب است اما...

نگاهی گذرا به چند عملیات سرنوشت‌ساز/ محمد علی موذن

دفاع مقدس، یکی از سخت‌ترین آزمون‌های ملت ایران بود که میانگین مقاومت ملت ایران را در یک جنگ بزرگ که ظاهراً منطقه‌ای ولی واقعیت آن بین‌المللی است، نشان می‌دهد. در آینه کوچک این نوشتار چند عملیات سرنوشت‌ساز آن دوران پر افتخار بازتاب یافته است.

ارزش‌شناسی دفاع مقدس/ رضا گرمابدری

پس از پایان دوران دفاع مقدس در برخی حوزه‌ها و به‌ویژه بخش‌های هنری تکاپوهایی انجام گرفت و بعضاً به نتایج رضایت‌بخشی نیز منجر شد مانند کتاب و برخی فیلم‌ها اما با قاطعیت نمی‌توان گفت راه‌هایی طی شد، بلکه باید گفت گام‌هایی برداشته شد.
پیشنهادی برای تامین بودجه صدا و سیما

تحقق رسانه دینی با حضور مستقیم متدینین در نظام اقتصادی صداوسیما/ابراهیم میرعزیزی

چند دهه است که هیأت های مذهبی ما با اتکاء به مردم در حال حیات است. بخش اعظمی از پیروزی انقلاب مرهون حمایتهای مردمی از این حرکت است. اما پس از انقلاب به یک باره ساختار روشمند و دقیق شیعی خود را در طراحی نهادهای فرهنگی فراموش کردیم.

سیاست مرجعیت علمی ایران و لزوم حفظ زبان فارسی به عنوان یک راهبرد مهم/محمد رستگارفر

بعضی ازمدیران درخارج ازکشور تحصیل کرده‌اندویابرای مدتی زندگی کرده‌اند وبازبان وادبیات خارجی یابه طوردقیق‌ترزبان انگلیسی آشنایی کامل دارند،هیچ دلیلی وجودنداردتادرحوزه ماموریتهای کاری جمهوری اسلامی ازآموخته‌های زبانهای خارجه استفاده نمایند.

«قیاس» غیر قابل «اعتماد» در بررسی مساله حجاب

نویسنده ­ای که به نگارش این یادداشت پرداخته در مرجع تشخیص بیماری نیست؛ و از صلاحیت لازم برای اظهار نظر در این خصوص برخوردار نیست. دیگر اینکه بهره­ گیری از روش قیاس در فهم مسائل شرعی و حل مساله حجاب شیوه باطل و غیرقابل اعتناست.
۶۷