تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۳۰۴۵۵۲

(روزنامه همدلي – 1396/05/10 – شماره 658 – صفحه 2)

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مسئولان نظام باید پاسخ محکمی به تهدیدات و اقدامات اخیر آمریکا بدهند، بر لزوم توجه به توان داخلی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در جلسه سران قوا تهیه و اجرای بسته‌های حمایتی ـ تشویقی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحریک اشتغال و تولید پیشنهاد شد که امیدواریم با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگانی از قوای مختلف، این موضوع به نتیجه برسد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به ادامه رفتار خصومت آمیز آمریکا تصریح کرد: آمریکا‌‌ همان روشی را که سالیان طولانی است نسبت به مردم و نظام ما در پیش گرفته همچنان ادامه می‌دهد. اکنون نیز پس از برجام اقداماتی صورت می‌دهند تا هم برجام را به نحوی نقض کنند و هم تحریم‌های ظالمانه را به نوعی توسعه دهند. این نشان می‌دهد که از رفتار ملت بزرگ ایران درس نگرفته‌اند و فراموش کرده‌اند که این مردم در سال‌هایی که به شدت زیر فشار مشکلات اقتصادی قرار داشتند و در دوران دفاع مقدس با تمام مشکلاتی که در عرصه دفاعی وجود داشت، مقاومت کردند و امروز نیز این نظام و این ملت قوی‌تر از هر زمان دیگری در منطقه می‌درخشند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: همه مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضاییه به صورت متحد و یکپارچه پاسخ محکمی به اقدامات آمریکا خواهند داد. جمهوری اسلامی بار‌ها نشان داده که به فشارهای دشمنان اعتنایی نخواهد کرد و خود را تابع جوسازی‌های بین‌المللی نمی‌داند.

او در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جلسه سران قوا این نشست را بسیار مفید توصیف کرد و گفت: امروز بحث اقتصاد و معیشت، مسئله اول کشور است و همه قوا باید دست به دست هم دهند تا معضلات موجود در مسیر تولید و اشتغال رفع شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به طرح پیشنهادی در جلسه سران قوا برای اتکا به سرمایه‌های داخلی در کنار جذب سرمایه‌های خارجی تصریح کرد: با توجه به اینکه مجموعه سرمایه‌های نزد مردم بسیار قابل توجه است و برای اینکه راهی برای تحریک تولید و اشتغال بیابیم نیازمند بسته‌های تشویقی ـ حمایتی هستیم که برای تهیه این مشوق‌ها باید هر سه قوه همکاری کنند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز نیاز به چنین مشوقی را تایید کردند، گفت: قوه قضاییه نیز وظیفه تامین امنیت اقتصادی را برعهده دارد و لازم است این بسته‌های حمایتی ـ تشویقی در کنار اقدامات قوه قضاییه برای تامین امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری تهیه و تدوین شود. سرمایه‌گذار باید بداند در فضایی که سرمایه او در بانک‌ها ۲۰درصد سود قطعی خواهد داشت چگونه می‌تواند ریسک کار در فضایی که سود آن قطعی نیست را بپذیرد.

رئیس قوه قضاییه با اعلام آمادگی دستگاه قضا برای همکاری در جهت تهیه و اجرای بسته‌های حمایتی ـ تشویقی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این زمینه باید کمیته‌ای از متخصصان و اهل فن تشکیل شود تا با مطالعات دقیق مشوق‌های لازم به شکل فنی و دقیقی تهیه شوند.

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=35019

ش.د9602052