سینماها در فصل تابستان همچنان با رونق نسبی به کار خود ادامه میدهند و در این میان رکورد تازهای به نام «نهنگ عنبر۲» ساخته سامان مقدم ثبت شد.
نگاهی به فیلم «ساعت 5 عصر»
فیلم «ساعت 5 عصر» برخلاف فیلم های کمدی که این روزها روی پرده سینما هستند، هم دارای ساختار و فرم نسبتا استانداردی است و هم اینکه حرف هایی برای گفتن دارد. این فیلم بیش از به خنده واداشتن مخاطب، در پی عمل به رسالت اصلی طنز، یعنی تلنگر و به فکر واداشتن مخاطب است.
صداوسیما موفق شد تا با نمایش شخصیت حاج احمد متوسلیان به عنوان اولین فرمانده نیروهای سپاه در لبنان برگ زرین دیگری را در کارنامه خود جای دهد.
نگاهی به فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله
فیلم «رگ خواب» به جای تخطئه سبک زندگی افسارگسیخته و غیرمذهبی، با پنداری شبه فمنیستی به مسئله می پردازد. اهریمن نمایی مردها و تأکید بیش از حد و افراطی بر تنهایی و مظلومیت زن، از نمودهای شبه فمنیستی هستند که در این فیلم دیده می شود. مینا حتی در سخت ترین شرایط و در اوج اضمحلال نیز حاضر نیست نامی از خدا ببرد. هیچ معنویتی در فیلم وجود ندارد. حتی نتیجه گیری فیلم نیز راهی به رهایی ندارد.
بررسی فیلم «زیر سقف دودی» آخرین ساخته ی پوران درخشنده
بار دیگر پوران درخشنده به سراغ یک معضل اجتماعی رفته و این بار در آخرین ساختهی خود«زیر سقف دودی»، به موضوع طلاق عاطفی در خانواده ایرانی پرداخته است.
سریال آمریکایی هوملند شخصیتی به نام «نفیسی» از اعضای سپاه را فردی عیاش نشان میدهد که برای نقض توافق هستهای با موساد همکاری میکند.
مروری بر سریال های ماه رمضان تلویزیون در سه دهه
آثار پخش شده به مناسبت ماه مبارک رمضان در سیما عمدتا حول سه مضمون، قابل تقسیم بندی هستند؛ برخی از آن ها، به خصوص در دوره ای خاص با شمایلی ماوراءالطبیعی به نمایش درآمدند، گروهی کمدی بودند و برخی اجتماعی.
نقد و تحلیل فیلم سینمایی «ویلاییها» اثر منیر قیدی
«ویلایی ها» فیلمی به کارگردانی منیر قیدی، نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و تهیهکنندگی سعید ملکان است که در واپسین روزهای اردیبهشت ۱۳۹۵ در اندیمشک کلید خورد و تیر ماه 1395 فیلمبرداری اش پایان یافت. این فیلم برای نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
مدیر گروه تلویزیونی GEM در ساعات پایانی شنبه شب در استانبول ترکیه با شلیک 27 گلوله ترور شد.
تحلیلی متفاوت از سریال فرار از زندان
فرار از زندان یکی از سریال هایی است که مخاطب را وادار به تفکر و تامل در مورد اهمیت نقش خانواده در غرب می کند. با وجود آنکه این سریال در ظاهرا جنبه ماجراجویی و تعقیب و گریز دارد اما لایه مخفی و البته اصلی آن تلاش برای اقناع مخاطب در مورد وضعیت رو به بهبود خانواده در غرب است.
این روزها دو فیلم کمدی «خوب بد جلف» و «گشت2» در سینمای ایران با اقبال مردم و فروشی خوب در گیشه روبهرو شدهاند، اما نکته قابل تامل درباره این آثار این است که هیچکدام از «کمدین» بهره نبردهاند.
نگاهی به فیلم خوب بد جلف
فقدان قهرمان هم یکی از ضعف های اساسی سینمای ماست. این درحالی است که قهرمان پردازی موجب افزایش جذابیت آثار و گرایش مردم به فیلم ها می شود. در مجموع «خوب، بد، جلف» برای دو ساعت سرگرم شدن، با چاشنی لذت و خنده، کاربرد دارد. اما تماشاگر پس از تمام شدن فیلم و خروج از سینما همه چیز را فراموش می کند و هیچ خاطره ای از این فیلم و شخصیت ها با وی باقی نمی ماند