استقبال از نمايش خانگى فيلم سينمايى
"خاكستر و برف" قصه ى احسان است که پس از 25 سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.
بازخوانی بزرگ ترین هولوکاست تاریخ در وسترن ایرانی
نگاهی به فیلم «یتیم خانه ایران»
«یتیم خانه ایران» نخستین أثر سینمایی مستقل است که به طور جدی و همه جانبه، قحطی بزرگ را به تصویر کشیده است و در این دوران که سینمای ایران محل جولان پر تعداد آثار صرفا تجارتی و جشنواره ای است، جدیدترین کار ابوالقاسم طالبی یک درخشش امید بخش محسوب می شود
دختر شینا در رسانه ملی
ساخت سریال های به یادماندنی چون «گل پامچال»، «نبردی دیگر»، «سفر به چزابه»، «بهترین تابستان من»، «بازگشت پرستوها»، «سیمرغ»، «رقص پرواز»، «خاک سرخ»، «در چشم باد»، «شوق پرواز» و «کیمیا» و اخیراً شروع ساخت سریالی بر اساس زندگی همسر شهید ستار ابراهیمی نشان می دهد گفتنی های جنگ همچنان باقیست و این هنر اهالی رسانه ملی است، که آن را در قالبی متفاوت برای مخاطبان نسل ها و دوره های بعد به نمایش درآورند.
سیانور، کشمکش گلوله و خرد
گلوله در این فیلم نماد «چریکیسم منفصل از اخلاق و مذهب» و خرد نیز سمبل «مبارزه با ظلم با محوریت اخلاق و مذهب» است. اوج این تقابل در فیلم، آن صحنه ایست که مجید شریف واقفی بعد از مخالفت صریح با مارکسیست شدن سازمان و اصرار بر هویت اسلامی، در خیابان توسط وحید افراخته (که تحت تاثیر القائات تقی شهرام قرار گرفته بود) به قتل رسید و جسدش سوزانده شد.
نگرانی صنف تهیه ‌کنندگان برای ورود پول ‌های مشکوک و برهم خوردن ضوابط حرفه ‌ای اقتصاد سینما به‌ حق است اما راهکار ارائه ‌شده به نظرم حلال تمامی مشکلات نیست.
هیهات: نمایش قصه عشق و دلدادگی به امام حسین (ع)
فیلم سینمایی هیهات، روایتی است از چهار کارگردان جوان سینمای ایران که در قالبی اجتماعی و مذهبی از مهر ماه جاری اکران شده است. هیهات اولین فیلم چهار اپیزودی کشور نیز محسوب می ‌شود. با وجود اینکه هر اپیزوت داستان متفاوتی را دنبال می ‌کند؛ اما گسست معنایی در این فیلم وجود ندارد. چرا که با نگاهی به اعتقادات و باورهای مذهبی بویژه واقعه عاشورا ساخته شده است.
سینمای امروز: شتاب در کمیت، درنگ در کیفیت
سینمای هر کشور آیینه ی تمام نمای فرهنگ آن کشور محسوب می گردد. این صنعت با ادبیات گفتمانی انعکاس مفاهیم اجتماعی و سبک زندگی یک جامعه را بر عهده دارد، لذا با توجه به این رسالت الزام آور و آنچه این روزها در فضای سینما مشاهده می کنیم فاصله ی زیادی وجود دارد.
سینمای حماسی زیر ذره بین
مهدی شفیعی گفت: در جشنواره مقاومت نیز نقد به انتخاب داوران نیست، به هیأت اجرایی جشنواره است. خیلی عجیب است که فیلمی مثل «ایستاده در غبار» در بخش بین‌الملل قرار داده می‌شود اما فیلمی مثل «هیهات» از این بخش کنار گذاشته می‌شود.
اینجا تنها جشنواره‌ای است که گاهی برای یک کودک 7 ساله و به حرمت مقاومت و شهامت می‌ایستند.
اسلام هراسی با نمایش «سقوط لندن»
درباره ساخته جدید هالیوود علیه اسلام
طنز تلخ این فیلم، سکانس های پایانی آن است که در حالی که کاخ سفید محل اختفای امیر برکاوی رهبر تروریست ها، را در صنعا پیدا کرده است و در حال حمله هوایی به این مکان است، دغدغه دولت آمریکا را حفظ جان غیر نظامیان مطرح می کند!
اصول نقد ارزشی سینما از دیدگاه رهبر معظم انقلاب
چرا سکه سیاه توهین به جای خزانه پربار نقد؟
در حالی که نسبت به جشن حافظ و فیلم فروشنده و دیگر بازیگران و کارگردان مورد نقد هفته نامه یالثارات، می توان انتقادات عالمانه و جدی را داشت، ترویج ادبیات توهین آمیز، خسارت بزرگی است که تنها هزینه ها را بالا می برد، این در حالی است که در سخنان رهبر معظم انقلاب، خزانه ای از دیدگاه های حکیمانه جهت نقد حوزه فرهنگ، رسانه و سینما وجود دارد و نشریاتی همانند یالثارات که خود را ارزشی می دانند، ضرورت دارد به این دیدگاه ها توجه کنند.
مرگ فروشنده در بازار منازعات سنت و مدرنیته
نقد و بررسی آخرین ساخته اصغر فرهادی
فروشنده فیلمی است که داستانش در بافت مفهوم پردازی های دیالکتیک روایت می شود؛ دیالکتیک زمینه و زمانه ایرانی با فرهنگ آمریکایی. مسئله مهم این که پرداختن به یک اثر هنری امریکایی - نمایشنامه مرگ فروشنده آرتور میلر- صرف نظر از قرابت های معنایی و محتوایی و مهندسی گرته بردارانه، نوعی تضاد را در چیدن عناصر داستانی و شخصیت های دو اثر در یک فضای تعاملی، تکمیلی به نمایش می گذارد.
قبلی۱۰بعدی