رویکرد رهبری به چینش کابینه

رویکرد رهبری به چینش کابینه

رویکرد رهبری به دولت‌ها همواره حمایتی بوده و مسئله‌ی اصلی مدنظر ایشان در ارتباط با همه‌ی دولت‌ها و کابینه‌ها، خدمتگزاری هرچه بیشتر به مردم، کارآمدی، سلامت و شفافیت، چشاندن ثمرات حاکمیت دینی به مردم و... است. البته بر اساس قانون معرفی برخی وزیران مهم و حساس مانند اطلاعات و امور خارجه نیز باید به تأیید رهبری برسد.
ديداري راهبردي
تحلیلی بر دیدار روحانی و فرماندهان ارشد سپاه

ديداري راهبردي

ديدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با دكتر روحاني، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران خبر اصلي و اول فضاي رسانه اي در تاريخ دوم مرداد بود. ديداري كه در اين زمان؛ براي كشور و نظام جمهوري اسلامي فوق العاده راهبردي و حياتي به حساب مي آمد...
گروهک منافقین از عملیات مرصاد تا کنون
به مناسبت سالروز حماسه عملیات مرصاد سایت بصیرت بررسی می کند:

گروهک منافقین از عملیات مرصاد تا کنون

گروهک نفاق، متحدان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و سمپاتهای داخلی آنها به این نتیجه مشترک رسیده اندکه، امكان سرنگوني جمهوري اسلامي ازطريق نظامی ممكن نيست. در داخل ايران نیز امكان سقوط نظام از طريق نيروهاي اپوزيسيون و اقدامات تروريستي وجود ندارد. بنابراین باید روی ظرفیت‌های خارجی سرمایه گذاری کنند.
یک کابینه و هزار مدعی

یک کابینه و هزار مدعی

اتفاق عجیب در میان مباحث مطرح شده پیرامون چینش کابینه جدید این است که سهم خواهی و منفعت طلبی در پیشنهادات و حتی تحمیل وزرا به دولت از سوی جریان اصلاح طلبی جایگزین کمک به حسن روحانی برای شکل دادن به کابینه ای کارآمد شده است
فناوری های نوین در خدمت دموکراسی

فناوری های نوین در خدمت دموکراسی

در قرن 21 با حذف فاصله زمانی و مکانی در برقراری ارتباطات بار دیگر می توان شاهد دموکراسی مستقیم در جوامع بود. جریانات سیاسی می توانند ضمن سازماندهی مردم در جریان مطبوع خود، خواسته های آنها را تجمیع و نمایندگی کنند و با برگزاری انتخابات های متعدد درون جریانی و درون حزبی هم نخبگان کارآمد را کشف کنند و هم سازو کار رسیدن به وحدت را در جامعه نهادینه کنند.
قطعنامه 598 و برجام، شباهت ها و تفاوت ها

قطعنامه 598 و برجام، شباهت ها و تفاوت ها

امضای برجام در تیرماه سال 94 مردم ما را با توافقنامه جدیدی آشنا کرد که هم برخی از موافقین برجام و هم برخی از مخالفین، آن را از نگاه خود با قطعنامه 598 مقایسه کرده اند. مقایسه منصفانه حاکی از آن است که هم شباهت هایی مهمی بین این دو توافق وجود دارد و هم تفاوت های غیر قابل انکاری بین آنها دیده می شود
شورای نگهبان مانع ورود انحراف در عرصه سیاسی کشور است
دکتر عظیمی شوشتری، پژوهشگر و استاد دانشگاه:

شورای نگهبان مانع ورود انحراف در عرصه سیاسی کشور است

شورای نگهبان همانطور که از اسمش پیداست مانند یک نگهبان برای جلوگیری از ورود انحرافات به عرصه سیاسی کشور، چه در حوزه ساختاری که شامل ورود افراد ناباب به عرصه انتخابات باشد و چه در حوزه محتوایی و قانون‌گذاری که شامل ورود قوانین و مقررات ناسالم به عرصه قانون‌گذاری کشور باشد و چه در خصوص رعایت و حفظ قانون اساسی، موفق بوده است.
اختلاف پس از پیروزی
مروری بر اختلاف اصلاح‌طلبان بر سر شورای عالی سیاستگذاری

اختلاف پس از پیروزی

عزم اصلاح‌طلبان برای ورود مجدد به ساختار حاکمیت در اوایل سال 94 و با هدف کسب کرسی‌های نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، با شکل‌گیری شوراي عالي سياست‌گذاري آغاز شد، اما این شورا از همان ابتدای کار و در ادامه در انتخابات خرداد 96، خود به محل انشقاق و اختلاف نظر میان احزاب، اشخاص و گروه‌های اصلاح طلب بدل گردید. اصلاح‌طلبان برای بستن لیست امید در انتخابات دور
اما و اگرهای قراداد جدید نفتی با شرکت توتال

اما و اگرهای قراداد جدید نفتی با شرکت توتال

یش از سه دهه است که شرکت توتال در توسعه بخش قطری میدان مشترک گازی پارس جنوبی با قراردادی جذاب‌تر از مدل IPC حضور دارد. بنابراین منطقی است که این شرکت فرانسوی از اطلاعات کسب شده در طرف ایران، برای افزایش تولید گاز در سمت قطر استفاده کند تا اهداف مشترک توتال با این کشور محقق شود و سهم ایران از گاز این میدان مشترک را کاهش دهد!
۷۵