صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۳۵۴۲۹۴
افتخار، استمرار و اتکاء هر سازمانی به انسان‌های فرهیخته و محققان آگاه و متعهدی است که با توکل به پروردگار باری تعالی مرزهای دانش را در نوردیده و با مجاهدات علمی و تحقیقات خود موجبات شکوفایی و اعتلای فرهنگ و بسط معرفت و حقیقت در جامعه را فراهم می‌کنند. قدرشناسی از خدمات، زحمات و آثار و برکات پژوهشگران نیک‌اندیش و آگاه[...]
پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی

افتخار، استمرار و اتکاء هر سازمانی به انسان‌های فرهیخته و محققان آگاه و متعهدی است که با توکل به پروردگار باری تعالی مرزهای دانش را در نوردیده و با مجاهدات علمی و تحقیقات خود موجبات شکوفایی و اعتلای فرهنگ و بسط معرفت و حقیقت در جامعه را فراهم می‌کنند. قدرشناسی از خدمات، زحمات و آثار و برکات پژوهشگران نیک‌اندیش و آگاه، ارج نهادن به مقام آنها در عرصه‌های نورانی دانش و پژوهش است. اینجانب ضمن عرض تبریک و بزرگداشت هفته پژوهش مواردی را با عنایت به تدابیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب به شرح ذیل یادآور می‌شوم:

۱ـ برای نشر معارف اسلامی و اندیشه‌های امامین انقلاب، عنصر تحقیق و پژوهش به صورت یک اصل در برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف مورد توجه قرار گیرد.

۲ـ برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم و انجام کارهای انقلابی و آمادگی برای دفاع مستدل و منطقی از انقلاب، کارهای دقیق پژوهشی صورت گیرد.

۳ـ در عرصه پژوهش، رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علم و فناوری از جمله اهداف تعالی محور در رشد و پویایی سازمان باشد.

۴ـ تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت همراه با صدای مظلوم مردم غزه به صورت برنامه‌ای منظم و جهادی برای عرصه‌های علمی باشد.

۵ـ برای افزایش غنای علمی پژوهش‌ها و کارهای علمی، تعاملات گسترده و روزافزون با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

۶ـ برای تحول و ارتقاء علوم انسانی، با ترویج نظریه‌پردازی، نقد و آزاداندیشی، اصلاح و بازنگری در متون، برنامه‌ها و روش‌های علمی مبتنی بر مبنای دینی و اعتقادی، بر تقویت جایگاه و منزلت علوم اسلامی تأکید گردد.

۷ـ برای ارتقا‌‌ء و غنی‌سازی فعالیت‌های علمی پژوهش؛ شبکه‌سازی، ترویج کانون‌های علمی، استفاده از افراد مستعد و با انگیزه و بهره‌مندی از تجربه‌‌های ارزشمند پیشکسوتان مدنظر قرار گیرد.

۸ـ ضمن فهم دقیق مسائل کنونی و آینده کشور و سپاه، نتایج پژوهش‌ها در قالب نسخه‌های اثربخش و کارآمد برای پیشرفت و تعالی سازمانی ارائه گردید.

امید است با نصب العین قرار دادن اشارات مقام عظمای ولایت و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) با عزمی راسخ برای عبور از مرزهای دانش، سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شود و دشمن بدخواه و کینه‌توز که از جهاد علمی شما بیم ناک است، ناکام گردد.

 

عبدالله حاجی‌صادقی

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی