سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۰۷

احیای رسانه‌ای احمدی‌نژاد، اهداف و انگیزه‌ها

هرچند نباید به دلیل رد صلاحیت احتمالی، احساس خطر نکرد. شاید احمدی‌نژاد نتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند،اما باید جریان احمدی‌نژاد را جدی گرفت؛ چراکه شاید کاندیدای دیگری معرفی نمایند.
پایگاه بصیرت / حسین عبداللهی‌فر
مروری بر مطبوعات کشور در نخستین هفته کاری سال 95 نشان می‌دهد که مسائل انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم قرار است به شکل شتابزده‌ای در دستور کار قرار گیرد. آنچه در این میان عجیب به نظر می‌رسد موضوع بازگشت احمدی‌نژاد و احیای آن در فضای رسانه‌ای است که با اهداف خاصی صورت می‌گیرد. مروری بر این روند بخشی از این اهداف را آشکار می‌کند.
«آفتاب یزد» در همین رابطه در اولین شماره سال (14/1/95) خود به طرح این پرسش پرداخت که «چه کسانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد؟» و در پاسخ آن با اشاره به اسامی محسن رضایی،‌ محمدرضا باهنر، محمد غرضی و محمود احمدی‌نژاد، نوشت: «چه بخواهیم و چه نه،‌ احمدی‌نژاد یا احمدی‌نژادی‌ها آش کشک خاله سیاست ایران هستند و اگر فکر می‌کنیم آنها بعد از سال 92 آرام و بی‌صدا یکجا نشسته‌اند، سخت در اشتباهیم. در این دو سال و چند ماهه،‌ احمدی‌نژاد سفرهای مختلفی به استان‌های ایران داشته و سخنرانی‌ها کرده است... وعده پرداخت یارانه 250 هزار تومانی به مردم! اگر صحت داشته باشد چیزی نیست که بسیاری از مردم بخواهند بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند.»
این روزنامه یک روز بعد (15/1) هم «طرح وعده یارانه 250 هزار تومانی از سوی احمدی‌نژاد بعید نیست» را تیتر کرد و در سرمقاله‌اش با عنوان «احمدی‌نژاد نباید رد صلاحیت شود!» نوشت: «در طلیعه سخن می‌خواهم بگویم که خدا کند احمدی‌نژاد امکان جلوس مجدد بر کرسی ریاست جمهوری را نداشته باشد. این امکان به این معنا نیست که روش‌های قانونی برای مبارزه را بر روی او ببندیم، ‌اما آرزوی من این است که این رخداد از جانب مردم صورت نگیرد و اگر دستگاه‌های حاکمیتی هم رئیس دولت نهم و دهم را تأیید صلاحیت کردند و او به هر نحوی توانست در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، ‌مردم یک نه بزرگ و جدی به احمدی‌نژاد بگویند.»
«آرمان» هم در این روز با اشاره به سخنان مرضیه وحیددستجردی اولین وزیر زن جمهوری اسلامی که حساب خود را از احمدی‌نژاد جدا کرده و گفته است به روحانی رأی داده است، نوشت: «احمدی‌نژاد می‌آید. این لُب مطلب تبلیغات این روزهای احمدی‌نژادی‌هاست. این در حالی است که احمدی‌نژاد روزه سکوت گرفته است و حرفی از حضور مجدد در عرصه سیاست به میان نمی‌آورد. گر چه احمدی‌نژاد هر از چندی با حضور در جمع مردم اعتقادات خود را عرضه می‌کند؛ اما حرفی از بازگشت نمی‌زند. در مقابل، تیم رسانه‌ای او دست به تبلیغات گسترده‌ای زده‌اند. عبدالرضا داوری رسانه‌چی احمدی‌نژاد روزی نیست که برای آمدنش لحظه‌شماری نکند. این بار روشی جذاب با خود دارد؛ یارانه دویست و پنجاه هزار تومانی! هنوز با همان تاکتیک نخ‌نما شده.»
اما «شرق» یک روز بعد (16/1) سخنان خود احمدی‌نژاد برای آمدنش را تیتر کرد و روی تصویری ایستاده از وی نوشت: «ان‌شاءالله سال 96 همه همدیگر را خواهیم دید.»
«ابتکار» نیز همین جمله را با حروف درشت‌تری روی تصویر بزرگ‌تری از احمدی‌نژاد قرار داد و نوشت: ‌«با توجه به فعالیت انتخاباتی شدیدی که حامیان احمدی‌نژاد، به ویژه در فضای رسانه‌ای و به خصوص پس از شکست اصولگرایان در دو انتخابات 92 و 94 آغاز کرده‌اند. از این سخن رئیس دولت‌های نهم و دهم که طبق روال معمول وی در ایام پس از ریاست جمهوری با چاشنی طنز همراه بوده است، ‌برداشت می‌شود که این حرف تأییدی بر بازگشت او خواهد بود.»
با جدی شدن خطر بازگشت احمدی‌نژاد، ‌تخریب وی آغاز شد. «شرق» و «آرمان» هر دو تیترهای اول روز سه‌شنبه 17/1/95 خود را علیه وی تنظیم کردند. اولی «دست‌های آلوده» را تیتر کرد و ذیل آن به قرارداشتن نام احمدی‌نژاد در فهرست رؤسای جمهور و چهره‌های مشهور در فهرست پول ‌شویان جهان اشاره کرد و دومی ذیل تیتر «جعبه سیاه بازگشت احمدی‌نژاد» مدعی ضدتبلیغ شدن یارانه 250 هزار تومانی شد و با اختصاص سرمقاله‌اش به «زنگ خطر بازگشت احمدی‌نژاد»، نوشت: «محمود احمدی‌نژاد و یارانش در آزمون گذشته خود نه‌تنها که باخته، بلکه مشکلات بسیار زیادی برای مردم و کشور خلق کردند که به هیچ روی نمی‌توان از آن غافل شد... از سویی نباید به گفته‌ها و شنیده‌ها درباره بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت توجه کرد؛ زیرا پرداختن به مسائلی نظیر این مسئله فرصت و انگیزه جریان رقیب را دو چندان خواهد کرد و سبب می‌شود که خود را از هم اکنون فاتح انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بدانند.»
چهارشنبه (18/1/95) «آفتاب یزد»‌ به فکر «راه جلوگیری از نفوذ جریان احمدی‌نژاد» افتاد و در سرمقاله‌ای با همین عنوان نوشت: «البته اثبات مفسد اقتصادی بودن یاران حلقه‌شماره یک احمدی‌نژاد شرایطی را فراهم آورده که در صورت ورود مجدد احمدی‌نژاد به انتخابات 96، به احتمال قریب به یقین رد صلاحیت شود.
هرچند نباید به دلیل رد صلاحیت احتمالی، احساس خطر نکرد. شاید احمدی‌نژاد نتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند،اما باید جریان احمدی‌نژاد را جدی گرفت؛ چراکه شاید کاندیدای دیگری معرفی نمایند. این جریان،‌ جامعه هدف خود را طبقات فرودست و محروم می‌داند و بر پایه شعارهای پوپولیستی رأ‌ی آنها را جذب می‌کند.»
از همین رو،‌ پنج‌شنبه (19/1/95) «اعتماد» و «شرق» هر دو از قول احمدی‌نژاد تیتر زدند که دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد. «شرق»؛ «چرا باید رد صلاحیت شوم؟» را تیتر اول خود قرار داد و نوشت: «عده‌ای از محاکمه‌اش می‌گویند و برخی دیگر برایش فرش قرمز پهن می‌کنند.»
اما «آرمان» در آخرین روز هفته (19/1/95) حرف آخر را زد و به ریشه این هیاهوی تبلیغاتی درباره احمدی‌نژاد پرداخت. این روزنامه با تیتر کردن «دور برگردان اصولگرایان به سمت احمدی‌نژاد!»‌ از قول زیبا کلام تیتر زد: «قدرت برای اصولگرایان از عسل شیرین‌تر است.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
2
7
از سایت بصیرت اصلا انتظار این نبود که مطلب رسانه‌های جریان فتنه را علیه احمدی‌‌نژاد پوشش بدهد!
متاسفانه بعضی از خودی‌ها هنوز هم که هنوز دست از تخریب رئیس دولت قبل هر چند که خطاهایی در دو سال آخر انجام داد برنداشته‌اند!
بابا بسه دیگه تا کی می‌خواهید ادامه بدهید!!!یعنی شماها از حضرت آقا بالاترید؟!
حالا هم که اومد مطلب تخریبی رسانه‌‌های فتنه گران را علیه او پوشش می‌دهید!
مدیر پایگاه این گزارش بازتاب سایر رسانه هاست و اسم و تاریخ تیترها و مطالب روزنامه های سراسری آمده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
جریان احمدی نژاد فقط مربوط به شخص احمدی نژادنیست بلکه دستهای پشت پرده جریان انحرافی وحتی وابستگان به جریان اصلاح طلبی افراطی هست که متاسفانه اقای احمدی نژادکاملا غرق این جریان شده است !!!!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات