بسترها و پیامدهای اجتماعی گردشگری خارجی ایرانیان

بسترها و پیامدهای اجتماعی گردشگری خارجی ایرانیان

بین دینداری و هدف از مسافرت ارتباط و پیوند آشکاری وجود دارد، به طوری که برای شخصی که پایبندی بیشتر به باورهای مذهبی دارد، تایلند نمی تواند به عنوان مقصد مطلوب باشد، و بالعکس با سست شدن باورها و ارزش های مذهبی تمایل به سفر به اینگونه مقاصد بیشتر می شود. کشورهای همسایه نیز بر این نقطه ضعف ها کار می کنند و به نظر می رسد این عوامل قوی تر و مهم تر از عوامل اقتصادی باشند. حجم گسترده سفر ایرانیان به تایلند شاهدی بر این ادعا است.
فیلم سازی با ابزار آلوده
نگاهی به فیلم اکسیدان

فیلم سازی با ابزار آلوده

در فیلم «اکسیدان» همچنین چهره ای حقارت بار از همجنس گراها به نمایش درآمده است. البته، تخریب این گونه ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری قابل قبول است، اما مشکل این است که نمایش این صحنه ها، با فرض اینکه با هدفی اخلاقی به تصویر کشیده شده اند، خود یک اقدام غیراخلاقی است.
مدیریت نهادهای زیست محیطی نباید سیاسی باشد/آب شرب مناطق برخوردار باید با قیمت واقعی محاسبه شود!
بحران های زیست محیطی و آثار اجتماعی آن در گفتگوی بصیرت با دکتر قویدل:

مدیریت نهادهای زیست محیطی نباید سیاسی باشد/آب شرب مناطق برخوردار باید با قیمت واقعی محاسبه شود!

دولت نقش مهمی در پیشگیری و مهار و مدیریت این چالش ها دارد. اولین و مهم ترین کاری که دولت ها می توانند در این زمینه انجام دهند، استفاده از پرسنل متخصص و کار بلد در نهادها و سازمان های مرتبط با چالش ها می باشد. مثلا سازمانی مثل محیط زیست باید توسط متخصص علوم محیطی مثل جغرافیدانان اداره و تدبیر شود. لازم به ذکر است که جغرافیا کامل ترین رشته محیطی است و تخصص محیط زیست به عنوان یک رشته دانشگاهی نیز از رشته جغرافیا اخذ و نشأت گرفته است.
معناکاوی اقدامات فرهنگی شهرداری تهران

معناکاوی اقدامات فرهنگی شهرداری تهران

موفقیت در اجرای سیاست های فرهنگی منطبق بر اصول انقلابی، بستگی به حضور مدیران انقلابی در درجه اول و در مراتب بعدی، حضور افراد موثر با همین دیدگاه است تا سلسله اقداماتی که در سطح شهر انجام می شود، پیشرفت اسلامی ایرانی را مورد نظر قرار دهد و دغدغه های فرهنگی را به سمت برطرف شدن پیش ببرد.
نهضت علمی امام صادق(ع) و آثار آن در جهان اسلام

نهضت علمی امام صادق(ع) و آثار آن در جهان اسلام

امام صادق (ع) یک وجه از حفظ اسلام را، شناخت شبهات امثال إبن‌أبی‌العوجاء‌ها می دانستند و معتقد بودند نمی توان آنها را وادار به سکوت کرد، وگرنه می‌گویند ما حرف‌ های مهمی داریم، ولی نمی‌گذارند بزنیم و ظرفیت شنیدن آن را ندارند، و لذا امام (ع) به آنها اجازه می دادند از زبان خودشان همه‌ حرف ‌هایشان را بزنند و تمام شخصیت فکری خود را معرفی کنند، تا معلوم شود چه‌ چیزی در چنته دارند.
مهندسی فرهنگی پیش نیاز حل بحران بیکاری دانش آموختگان

مهندسی فرهنگی پیش نیاز حل بحران بیکاری دانش آموختگان

نگرش افراد به کار و هدف یا هدف هایی که برای آن در نظر گرفته می شود، ناشی از آموزه هایی است که طی فرایند اجتماعی شدن فرد در نهادهای مربوط به فرد انتقال یافته است؛ لذا نخستین گام در جهت حل معضی بیکاری آسیب شناسی فرهنگی در این دو نهاد است؛ به گونه ای که با فراهم کردن بسترهای مناسب در هر دو نهاد، تفکر مثبت نسبت به زندگی و در جوانان تقویت شده، و به واسطه برقراری روحیه نشاط و شادابی در بین آنان، نگرش آنان به کار به سمت مثبت سوق داده شود.
انعکاس واقعیت حجاب یا تصویری مخدوش از شبه حجابی الکن

انعکاس واقعیت حجاب یا تصویری مخدوش از شبه حجابی الکن

تصویری که از زن در سینما- نه تنها سینمای ایران و بلکه سینمای جهان- ارائه می شود با همه تفاوت های نسبی و تضادهای گاه و بی گاهی که دارد، در بسیاری مواقع از یک مدل معمولی همیشگی پیروی می کند: تصویری نه مبتنی بر ارزش های والای انسانی و اسلامی که در زن مستتر و فطری است، بلکه نمایه ای الکن و ابتر از چیزهایی که سال هاست به خورد مخاطب داده می شود. حالا فرقی هم نمی کند که مایه های فمینیستی ادبیات و فرهنگ غرب منشأش باشد یا نگاه سنتی به معنای منفی و غلط اش در شرق.
تحدید نسل ایرانیان و تحقق سیاست های آمریکا

تحدید نسل ایرانیان و تحقق سیاست های آمریکا

روز گذشته در نشستی که برای بررسی آمار جمعیت با حضور کارشناسان این موضوع در دفتر شورای زنان، برگزار شد، دکتر کبری خزعلی که نقش مهمی در افشای پروژه «تحدید نسل» در ایران توسط سازمان ملل و تشکیلات وابسته به صهیونیست ها داشته است، گزارشی از وضع موجود و وضعیت گذشته که توسط مرکز رصد شورای زنان تهیه شده است را ارائه کرد.
ایجاد گرایش به خیر باید در سنین کودکی صورت گیرد!
بررسی مفهوم فلسفه برای کودک و مزایای آن در گفتگوی بصیرت با حجت الاسلام احمد غفاری:

ایجاد گرایش به خیر باید در سنین کودکی صورت گیرد!

ما در زمانه ای زندگی می کنیم که ارتباط گیری و عضوگیری در این جامعه بسیار سهل و آسان هست. اگر ما جامعه مخاطب خودتان را رها بکنید و از حیث بار حکمی و فلسفی در هر سطحی که ممکن است نتوانیم اینها را به اقناع و باور برسانیم، نیروی رقیبی وجود دارد که به راحتی می تواند مخاطب ما را جذب خودش کند. لذا باید مراقب از دست دادن مخاطب خودمان و مراقب از دست دادن میدان استراتژیک خودمان باشیم.
۴۳