صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۴۶۰
فرانکفورتر آلگماینه:

داعش فرو می‌پاشد

کارشناسان امنیتی آلمان می‌گویند دیگر امکان جلوگیری از پیروزی دولت بشار اسد در درگیری‌های سوریه وجود ندارد و پیروزی اسد قطعی است.
روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ نوشت: گروههای مسلح ضد دولت سوریه در حال فروپاشی هستند و دیگر نمی‌توان جلوی پیشروی اسد را گرفت. حلب به زودی سقوط خواهد کرد و با سقوط حلب، مشروعیت دولت اسد احیا شده و به دنبال آن معارضه مسلحانه فرو خواهد پاشید.
کارشناسان امنیتی آلمان علاوه بر این معتقدند یک دخالت مستقیم عربستان سعودی و یا ترکیه با هدف کمک به نیروهای ضد اسد محتمل نیست.
به عقیده محافل امنیتی آلمان، روسیه به دنبال یک استراتژی درازمدت در سوریه است. بعد از تثبیت دولت اسد در مناطق غرب سوریه و شکست اپوزیسیون، در فاز دوم قرار است مبارزه با گروه‌های مسلح در شرق سوریه آغاز شود.
فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ می‌افزاید: قرار است که روسیه حملات خود را در سوریه تشدید بخشد و برای همین هم وزارت دفاع روسیه به دنبال استقرار یک پایگاه هوایی دوم در این کشور است. روسیه در این چارچوب قرار است شمار هواپیماهای جنگی خود را از 40 فروند به 120 فروند افزایش دهد.
کرملین بر این اعتقاد است که داعش از سوریه به سوی شمال آفریقا، آسیای مرکزی و افغانستان گسترش پیدا خواهد کرد.
این روزنامه در پایان نوشت: اقدام نظامی مسکو در سوریه نیز به عنوان یک رزمایش برای عملیات ضد ترور روسیه که قرار است در آینده انجام شود، محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات