صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۷۵۶

خصوصی‌سازی شرکت با منافع برخی مدیران دولتی گره خورده است

اکثر خصوصی‌سازی‌ها در شرکت‌هایی است که آقایان وزرا مدیران عامل آن هستند.

حسین راغفر گفت: تقریباً همه وزرای دولت یا خودشان و یا اقوام و نزدیکانشان، صاحبان امتیاز و مدیران عامل شرکت هستند و نکته دردناک اینجاست که همین‌ها قرار است سیاست‌گذاری اقتصادی داشته باشند و خصوصی‌سازی را مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ دکتر حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهراء(س) اظهار داشت: بیش از 60 درصد گردش نظام سرمایه‌ای در کشور ما مربوط به بخش‌های خدماتی است و صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌های تولیدی و اشتغال‌زا تنها 40 درصد از این نظام را در بر می‌گیرند. به طور دقیق کشاورزی 3 درصد و صنعت 25 درصد که این وضعیت از نظر هرکسی که کوچکترین بهره‌ای از مبانی اقتصادی برده باشد، یک فاجعه اقتصادی به شمار می‌رود.

راغفر در پاسخ به این سؤال که در کشورهای پیشرفته نیز سهم بخش خدمات زیاد است، خاطرنشان کرد: هرگاه یک کارشناس اقتصادی، حجیم بودن و غیرعقلانی بودن سرمایه‌گذاری در بخش خدمات در کشور را یادآوری می‌کند، عده‌ای فوراً دم از سرمایه‌های عظیم این بخش در کشورهای پیشرفته می‌زنند و با این ترفند، می‌خواهند خلأهای نظام بیمار اقتصادی ما را توجیه کنند. این نظر شارلاتان بازی افراد ذی‌نفع در این زمینه است؛ آیا این عده که ادعای سواد اقتصادی دارند، مطالعه نکرده‌اند که در آن کشورها، بخش خدمات معطوف به کالاهای تولیدی و در خدمت صنعت ملی آن کشورهاست و نه واردات.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات