صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۷۲۰۰

اخبار ویژه روزنامه ها هشتم مرداد 87


 جوان

برداشت

پاسخ منفى اعتماد ملى به پیش شرط عبدالله نورى

در پى مطرح شدن پیش شرط هایى از سوى عبدالله نورى براى ورود به انتخابات مبنى بر اینکه همه اصلاح طلبان بر روى وى اجماع کنند و در صورت ردصلاحیتش دوم خردادیها کاندیداى دیگرى معرفى نکنند،میرهادى، آیتى و اسلامى ازاعضاى حزب اعتماد ملى درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن رد این پیش شرطها اظهار داشتند بهتر است کسانى که ادعاى قیمومیت مى کنند به خودشان بیایند و با ارزیابى همه جوانب موضع گیرى کنند.

میرهادى رئیس شاخه روحانیون اعتماد ملى با تاکید بر اینکه انتخابات نماد دموکراسى است و هر کسى آزاد است خودش را کاندیدا کند، گفت: این گونه شرط ها با خواست و آرمان هاى نظام منافات دارد. آیتى رئیس اطلاع رسانى حزب اعتماد ملى نیز گفت: عبدالله نورى با این پیشنهاد به دنبال نوعى بازى سیاسى است و از این طریق تلاش مى کند اصلاح طلبان را به صورت جدى وارد چالش با شوراى نگهبان کند. همچنین غلامرضا اسلامى دیگر عضو حزب اعتماد ملى تعیین پیش شرط ازطرف عبدالله نورى را غیر قابل قبول دانست وافزود: احزاب و مردم در انتخابشان باید آزاد باشند.

کروبى: قهر از صندوق مشکلى را حل نمى کند

دبیر کل حزب اعتماد ملى گفت: همه باید تلاش کنیم مردم را به صحنه بیاوریم، قهر از صندوق مشکلى را حل نمى کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران مهدى کروبى در دیدار با اعضاى شوراى مرکزى و شهرستانهاى حزب اعتماد ملى استان همدان با بیان اینکه در موقع شکست و عزلت نشینى همه صحبت از همدلى و وحدت مى کنند گفت: عمل تشکیلاتى موجب مى شود اتفاقات گذشته اى که اصلاح طلبان در عرصه قدرت بودند تکرار نشود.

جریان اصولگرایى سخنگو ندارد

آیت الله سید احمد خاتمى با تاکید بر اینکه اصولگرایى یک فرهنگ است، گفت: هیچ کس نمى تواند خود را سخنگوى اصولگرایان معرفى کند بنابراین اشخاصى که جزء احزاب اصولگرا هستند باید از زبان حزب خود و نه از زبان جریان اصولگرایى سخن بگویند. آیت الله سید احمد خاتمى امام جمعه موقت تهران در گفتگو با فارس تاکید کرد: اصولگرایان باید در اظهار نظرهاى خویش خدا را در نظر گرفته و از اظهارنظر تفرقه افکنانه پرهیز کنند گرچه این اظهار نظر سبب مطرح شدن بیشتر حزبشان گردد.

وى گرد و غبارآلود کردن فضاى انتخابات را نقشه دشمنان و بازى خوردگان سیاسى دانست و گفت: آن ها باید مراقب باشند که در این عرصه وارد نشوند و پیشاپیش به استقبال فضایى سالم، منطقى و قانونى براى انتخابات ریاست جمهورى دهم باشند.

اصلاح طلبان بیکاربراى ما تپلى مى بافند

یک عضو شوراى مرکزى حزب موتلفه، بحث گذر از احمدى نژاد را یکى از پروژه هاى جدید اصلاح طلبان براى فرار از فقدان انسجام داخلى دانست و گفت: اصلاح طلبان بیکارند یا سرخود را مى تراشند یا براى ما تپلى بافى مى کنند ولى ما خود را متعهد به مردم مى دانیم. کاظم انبارلویى در گفتگو با ایرنا با تاکید بر اینکه وظیفه اصولگرایان در حال حاضر پاسخ گویى به مطالبات معیشتى،اجتماعى،سیاسى و فرهنگى مردم است، تصریح کرد: بحث انتخابات ریاست جمهورى در هیچ یک از احزاب و گروه هاى اصولگرایى به صورت جدى در دستور کار قرار نگرفته به ویژه بحث عبور از احمدى نژاد اصلا مطرح نیست. انبارلویى خاطرنشان کرد: آنچه اصلاح طلبان مطرح مى کنند یک جنگ روانى علیه اصولگرایان است ولى ما بر اساس اصول و مبانى به سمت همگرایى و اتحاد پیش مى رویم و در مجلس هشتم هم شاهدیم که این همگرایى منجر به یک توفیق شد و اکنون بیش از دویست نفر از نمایندگان مجلس اصولگرا هستند.

هراس آمریکایى ها از نفوذ ایران در آمریکاى لاتین

رادیو آمریکا گفت: طرح ایران براى گشایش شمارى سفارتخانه در کشورهاى آمریکاى لاتین به اعتقاد برخى تحلیلگران سیاسى از آن حکایت دارد که آن کشور در صدد تقویت مواضع سیاسى خود در همسایگى آمریکا و قدرت نمایى به ایالات متحده است. گروهى دیگر از تحلیلگران معتقدند که این طرح موضع تضعیف شده آمریکا را در منطقه خاورمیانه نشان مى دهد و این احتمال را تقویت مى کند که این کشور در بخش هایى از رقابت ژئوپلتیک منطقه چه در خاورمیانه و چه در آمریکاى لاتین بازنده شده است. گروهى از ناظران باور دارند سیاستى که جمهورى اسلامى در کشورهاى جنوب قاره آمریکا اتخاذ کرده و سرمایه گذارى هاى عمده اى که در این راستا انجام داده است تاثیر بسیار مثبت و عمیق ترى در آن کشورها دارد و نتیجه بخش تر از سیاست آمریکا در قبال آن کشورها است.

کرزاى میانجى بین آمریکا و ایران!

یک روزنامه چاپ کابل به نقل از رییس جمهورى افغانستان نوشت که کشورش میدان جنگى براى حمله به ایران نخواهد بود. به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: کرزاى به خبرگزارى انگلیسى رویترز گفته است که افغانستان نباید به میدان جنگ بر ضد هیچ کشورى در منطقه تبدیل گردد. کرزاى اظهار داشت: ما تلاش کردیم که امکان گفت و گو میان تهران و واشنگتن را فراهم آوریم و در مقام یک پیام رسان میان این دو کشور قرار داشته باشیم.

فیلم اعدام فرعون، مصرى بوده

شرکت کنندگان در یک میزگرد تلویزیونى در مصر گفتند فیلم ایرانى ساخته شده درباره ترور انور سادات در حقیقت فیلمى مصرى است که به فارسى ترجمه شده است. به گزارش سایت اینترنتى روزنامه الشرق الاوسط لندن شرکت کنندگان در میزگرد شبکه تلویزیونى خصوصى المحور که در آن بخش هایى از فیلم اعدام فرعون پخش شد تاکید کردند که این فیلم مصرى بوده و به فارسى ترجمه شده است.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

***درحالی که سید مهدی هاشمی اعلام کرده بود به احتمال زیاد به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی خواهد شد و نمایندگان مجلس نیز « هاشمی » یا « جهرمی » را دو گزینه نهایی برای تصدی وزارت کشور می دانستند منابع آگاه روز دوشنبه از مطرح شدن ناگهانی یک گزینه جدید خبر دادند. این منابع می گویند احمدی نژاد به احتمال زیاد علی کردان را به عنوان گزینه نهایی برای تصدی وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد. علی کردان هم اکنون قائم مقام وزیر نفت است که قرار بود به عنوان وزیر نفت به مجلس معرفی شود اما به دلایل مختلف این مساله منتفی شد. قائم مقامی وزارت نفت معاونت اداری مالی و مجلس سازمان صدا و سیما و ریاست سازمان فنی و حرفه ای کشور اصلی ترین مسئولیت های کردان در یک دهه اخیر بوده اند.

***یک نماینده مجلس هشتم گفت : کسانی که علاقمند به ادامه فعالیت احمدی نژاد در راس قوه مجریه هستد پیگیری ها و فعالیت های لازم را انجام می دهند. به گزارش عصر ایران حجت الاسلام حمید رسایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره فعالیت جبهه اصولگرایی برای انتخاب ریاست جمهوری دهم گفت : کسانی که علاقمند به ادامه فعالیت احمدی نژاد در راس قوه مجریه هستند بیکار نبوده و جلسات پیگیری ها و فعالیت های لازم را انجام می دهند. وی ادامه داد : رایحه خوش خدمت که در گذشته برای ستاد انتخابات احمدی نژاد فعالیت داشته یک تشکل سیاسی است که فعالیت های خود را در این زمینه تاکنون انجام داده و در ادامه نیز انجام خواهد داد. رسایی افزود : کسانی که علاقمند به احمدی نژاد هستند درحال حاضر جلسات خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز برگزار می کنند. وی با بیان این که این جلسات به هیچ وجه پنهانی نیست و دائما انجام می شود اظهار داشت : گاهی اوقات این جلسات دو نفره 10 نفره 50 نفره و یا بیشتر است .

***جنگ رسانه ای میان خبرگزاری جمهوری اسلامی و پایگاه خبری شهاب نیوز بر سر نامزدهای ریاست جمهوری بالا گرفت . شهاب نیوز نوشت : خبرگزاری رسمی دولت در ادامه حملات خود به سید محمد خاتمی حسن روحانی محمدباقر قالیباف مهدی کروبی و افرادی که ممکن است در انتخابات سال آینده با محمود احمدی نژاد رقابت کنند; روز دوشنبه خبر جدیدی را با نیش و کنایه علیه قالیباف منتشر کرد. شهاب نیوز افزود : این خبر درحالی بر خروجی ایرنا قرار گرفته که رسانه های عمومی و دولتی طبق قانون حق ندارند له یا علیه نامزدهای انتخاباتی فعالیت کنند و نباید با فراموش کردن رسالت مهم و وظیفه اصلی خویش ; کارکرد یک بولتن ضعیف جناحی البته با بودجه چند میلیاردی را ایفا نمایند.

کیهان

سوسک (گفت و شنود)

گفت: یکی از نویسنده های فراری روزنامه های زنجیره ای از کیهان درخواست حق التحریر کرده!

گفتم: مگه برای کیهان چیزی نوشته که حق التحریر میخواد؟

گفت: میگه چون کیهان در ستون اخبار ویژه خود برخی از نوشته های او را چاپ و نقد کرده باید به خاطر نقل نوشته های او حق التحریر بپردازه!

گفتم: باید همون نقد و افشاگری کیهان رو به حساب حق التحریر تلقی کنه.

گفت: ولی این یارو عجب رویی داره؟!

گفتم: شخصی یک نامه با این مضمون دریافت کرد؛«اگه منو از در بندازی بیرون، از پنجره میآم، اگه از پنجره بندازی بیرون، از راه آب میآم، اگه راه آب رو ببندی، از لوله بخاری میآم، اگه لوله بخاری رو گچ بگیری، زمین رو سوراخ می کنم و باز هم میآم... ارادتمند شما، سوسک»!

   در مصاحبه با ان بی سی احمدی نژاد : هیچ کس نمی تواند برای ملت ایران ضرب الاجل تعیین کند

رئیس جمهور کشورمان تأکید کرد که هیچ قدرتی قادر به تحمیل خواسته های نامشروع خود به ملت ایران نیست.

محمود احمدی نژاد در مصاحبه با شبکه ان بی سی در پاسخ به این سؤال که «پیام شما به دنیا و مردم آمریکا پیام همکاری است یا تقابل؟» گفت: اتفاقاً سؤال ما از دولتمردان آمریکایی این است که آنها می خواهند در برابر ملت ایران کدام رویکرد را داشته باشند؟ البته بیش از 50 سال است که رویکرد سیاستمداران آمریکا رویارویی با ملت ایران بوده است و مردم کشور ما نیز به این شرایط عادت کرده و زندگی خود را با آن تطبیق داده اند.

وی افزود: اگر رفتار کنونی ادامه همان رویکرد 50 سال گذشته باشد، ملت ایران همچنان از حقوق و استقلال خود دفاع خواهد کرد اما اگر تغییر رویکرد جدیدی اتفاق بیافتد، در این صورت با شرایط جدیدی روبرو هستیم و پاسخ ملت ایران نیز به آن مثبت خواهد بود.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پاسخ تهران به گروه 1+5 و ادعای ضرب الاجل تعیین شده برای ایران در آن اجلاس چیست؟» اظهار کرد: ما چنین برداشتی از مذاکرات ژنو نداریم. در این مذاکرات گروه 1+5 و ما بسته ای را ارائه کردیم و بر روی برنامه کاری مشترک مذاکرات انجام شد. طبیعی است که در گام اول بر روی مشترکات دو بسته مذاکره شود و اگر دو طرف در مشترکات به توافق رسیدند، این زمینه فراهم می شود که روی نقاط افتراق هم به توافق دست یابند.

وی ادامه داد: البته اگر بنا به تهدید و تحریم ملت ایران باشد، پاسخ ما کاملاً روشن است. اما اگر مسیر براساس تفاهم و همکاری تنظیم شده باشد، باید با گفت وگو، زمینه های مختلف همکاری را تعریف کنیم. ترجیح جمهوری اسلامی ایران این است که رویکرد طرف مقابل بر مبنای همکاری باشد، ولیکن اختیار تصمیم گیری را به دیگران می دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچ کس قادر نیست با ملت ایران از موضع تحریم و ضرب الاجل صحبت کند و چنین رویکردی به حل مسأله کمک نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز دنیا به گونه ای است که حتی به کشور چند میلیونی هم نمی توان اولتیماتوم داد، چه رسد به ملت بزرگ ایران. ضمن این که هر اقدامی باید مبنای حقوقی داشته باشد. در اجلاس ژنو نیز بحث ضرب الاجل مطرح نبوده و ما چنین دریافتی از آن نداریم. البته مذاکرات ژنو را یک گام به جلو می دانیم و باید با گام های جدید آن را به پیش برد.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «عده ای در غرب معتقدند برخی تصاویر آزمایش موشکی ایران از طریق کامپیوتر مونتاژ شده بود. این ادعا چقدر صحت دارد؟»، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیازی به این گونه اقدامات ندارد و قدرت دفاع موشکی ایران غیرقابل تردید است؛ ضمن این که هر موقع لازم باشد، تکرار خواهد شد و در آن صورت این قدرت به وضوح در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

   حجت الاسلام مهدی کروبی: هر گروهی اسلامیت نظام را تضعیف کند در حق امام، انقلاب و اسلام ظلم کرده است

حجت الاسلام مهدی کروبی گفت: هر گروهی اسلامیت نظام را تضعیف کند در حق امام، انقلاب و اسلام ظلم کرده است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی که در جمع اعضاء حزب متبوع خود در شهر همدان سخن می گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: با سکولارها و مرتجعین مرزبندی داریم و اعتقاد ما به نظام، انقلاب و قانون اساسی بر مبنای قرائت امام، رهبری و مطهری ها و بهشتی هاست. حجت الاسلام کروبی افزود: برای ایجاد وحدت در میان نیروهای انقلاب از طرح مباحث شک برانگیز خودداری کنیم.

دکتر امیدوار رضایی: حفظ منافع ملی ایجاب می کند همه از دولت نهم حمایت کنند

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: حفظ منافع ملی ایجاب می کند همه از دولت نهم حمایت کنند.

دکتر امیدوار رضایی در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه جناح ها چه در مجلس و چه در دولت یا در هر نهاد و دستگاه دیگر باید مدافع و حامی دولت باشند.

وی با انتقاد از کسانی که شایعه بی اساس موضوع عبور از احمدی نژاد را مطرح می کنند، گفت: رقابت های سیاسی نباید دستاویزی برای نادیده گرفته شدن منافع ملی شود و احزاب و گروه ها براساس وظیفه ملی باید از تخریب پرهیز کنند.

امیدوار رضایی با اشاره به آغاز تبلیغات زود هنگام برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: اگر چه از سوی جناح های مختلف گزینه هایی برای حضور در رقابت انتخاباتی مطرح می شود اما رسیدن به یک عقل و خرد جمعی راهکاری موثر برای حصول نتیجه مطلوب است.

وی گفت: تجربه تلخ اصلاح طلبان در انتخابات گذشته نشان از تشتت و پراکندگی در این طیف است.

مجمع تشخیص مصلحت مخالف اجرای طرح تحول اقتصادی دولت نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجمع مخالفتی با طرح تحول اقتصادی دولت ندارد، تصریح کرد که رسیدگی به این طرح و اعمال نظر در روند اجرای آن در حیطه وظایف مجمع نیست.

«علی آقا محمدی» در گفت و گو با ایرنا، با رد برخی شایعات مبنی بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف اجرای طرح تحول اقتصادی دولت است، گفت: این مساله در حیطه وظایف مجمع نیست.

وی افزود: سیاستی که در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده این است که یارانه ها هدفمند شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کیفیت اجرای این سیاست امری اجرایی است که ممکن است برخی اصلاحات قانونی را نیز نیاز داشته باشد.

وی افزود: اصلاحات قانونی برای اجرایی شدن طرح هدفمند کردن یارانه ها، نیاز به همکاری مجلس است و ارتباطی با مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد.

آقا محمدی تاکید کرد که وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین سیاست های کلی نظام است و طرح تحول اقتصادی ارتباطی با آن ندارد.

انتقاد حزب موتلفه ا ز فضاسازی تخریبی دوم خردادی ها

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ایجاد فضاسازی تخریبی بعضی از گروه های دوم خردادی گفت: بعضی از این گروه ها از مدت ها پیش برای ایجاد تفرق بین اصولگرایان و مبتلا کردن آن ها به تعدد نامزد، له یا علیه کسانی که احتمال نامزدی در جریان اصولگرایی دارند، را شروع کرده اند.

به گزارش فارس، محمد نبی حبیبی ضمن اعلام این مطلب افزود: ما تا این تاریخ روی معیارها، ارزیابی شرایط فعلی کشور و رصد کردن این موضوع که کدام یک از اصول گرایان قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را دارند به بحث و بررسی پرداخته ایم و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سال جاری بحث جدی مصادیق و اشخاص را آغاز کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد اورهال «جنگنده های اف 14» در 40 روز تحقق یافت

فرمانده نیروی هوایی ارتش از تحقق طرح اورهال جنگنده های «اف 14» در 40 روز خبر داد.

به گزارش فارس، امیر خلبان احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش که در جمع کارکنان و معاونین این نیرو سخن می گفت، نیروهای انسانی را موجب ارتقاء توان رزمی نیروی هوایی ارتش عنوان کرد و گفت: نقش نیروی انسانی متخصص و متعهد در زمان تهدیدات بیشتر به چشم می آید. این مقام عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی های نیروی هوایی ارتش گفت: این نیرو در زمینه تعمیر و نگهداری و اورهال کلیه سیستم های خود به خودکفایی رسیده و آمارها نشان می دهد متخصصان ما ظرف 40 روز هواپیمای اف 5 را اورهال می کنند و اورهال جنگنده مدرن «اف 14» نیز در همین مقدار زمان و با کارشناسان بیشتر صورت می گیرد و هواپیماهایی چون 747 و 707 را نیز خودمان اورهال می کنیم.امیر میقانی افزود: همچنین انواع هواپیماها، رادارهای مدرن و آتش بارهای موشکی را بهنیه سازی و تولید می کنیم و در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم های جمع آوری سیگنالی نیز اقدامات ارزنده ای کرده ایم اما باز هم به این میزان بسنده نکرده و توان خود را ارتقا می دهیم.فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: باید نوآوری در نیروی هوایی ارتش به حد اعلاء و رضایت رهبر انقلاب برسد.وی خاطرنشان کرد: با اینکه تهدیدات دشمنان را عملیات روانی می دانیم اما آماده ایم در کوتاه ترین زمان دست هر متجاوزی را قطع کنیم.

   عبدالله نوری: نامزدی خاتمی و کروبی به من ربطی ندارد (خبر ویژه)

عبدالله نوری نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد. به گزارش «انتخاب» وی به خبرنگار این سایت گفت به هیچ عنوان بنا ندارد در انتخابات شرکت کند.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خاتمی و کروبی گفت: این مسائل به من ارتباطی ندارد چرا که این دوستان هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند. نوری افزود: فعلاً قصد حضور در هیچ منصب اجرایی را ندارم.

کیهان دیروز پیش بینی کرده بود که با توجه به طرح فریب طیف افراطیون دوم خرداد و تمایل آنها به نامزدهای دیگر، عبدالله نوری نامزد نشود.

هر کدام یکجور سر خود را گرم کرده اند (خبر ویژه)

طنزنویس خارجه نشین نشریات زنجیره ای از سردرگمی جریان های اپوزیسیون خبر می دهد. ابراهیم نبوی در نوشته ای طنز می نویسد: مبارزین داخل و خارج: هزاران مبارز داریم که در خارج از کشور تلاش می کنند بروند داخل و به مبارزان داخل کشور که تصمیم دارند بیایند خارج، کمک کنند. اصلاح طلبان: اصلاح طلبان مهم ترین گروهی هستند که با وضع موجود مبارزه می کنند، برای این کار وارد قدرت می شوند، بعد از یک سال به این نتیجه می رسند که باید از قدرت بیایند بیرون و بعد از اینکه از قدرت بیرون آمدند، تازه متوجه می شوند که برای اینکه کاری بکنند، باید وارد دولت شوند، ولی دیگر کسی راه شان نمی دهد.

وی همچنین درباره اصلاح طلبان بیرون حکومت می نویسد: اصلاح طلبان بیرون حکومت معمولا مهم ترین گروه مبارز در داخل و خارج از ایران هستند. این گروه هر سال ده ماه فکر می کنند و به این نتیجه می رسند که تنها راه مبارزه پیروزی در انتخابات است، اما وقتی انتخابات نزدیک می شود به این نتیجه می رسند که بهتر است انتخابات را تحریم کنند، آنها همین کار را هر سال انجام می دهند و هر سال هم فکر می کنند دارند به نتیجه بهتری می رسند.

رفسنجانی: زیر آسمان آبی به هیچکس به اندازه آیت الله خامنه ای اعتماد ندارم (خبر ویژه)

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: زیر آسمان آبی به هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه ای اعتماد ندارم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با جام جم با اشاره به روابط 50ساله با رهبر معظم انقلاب، بر تبعیت از ایشان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که ایشان رهبر نبودند سعی می کردیم مسائل را با امام حل کنیم. الان ایشان رهبر هستند و حق ولایت دارند. اگر کاری پیش بیاید که من نظرم متفاوت باشد به ایشان می گویم اما وظیفه من اطاعت کردن است. در زمان ریاست جمهوری هم همین طور بود. در زمان جنگ، ایشان رهبر نبودند اما من به نظر ایشان خیلی اهمیت می دادم. یعنی با افکار نظامی ایشان آشنا بودم. بنابراین جنبه های رسمی این روابط همین مطالبی است که گفتم. در مورد جنبه غیررسمی باید بگویم که دو هفته ای، یکبار با ایشان جلسه داریم. این فرق می کند با جلساتی که ضبط می شود. جلسات ما اینگونه نیست. در این جلسات با همان حالت طلبگی با هم حرف می زنیم. این دیگر رسمی نیست.

وی با بیان این که «زیر آسمان آبی به هیچ کس به اندازه ایشان اعتماد ندارم، گفت: «به یاد دارم در زمان ریاست جمهوری، یک بار در نماز جمعه اعلام کردم که من حاضرم کاغذهای سفیدی را امضا کنم و به ایشان بدهم تا رهبری هرچه خواستند در این کاغذها بنویسند و اگر خواستند منتشر کنند یا این که نزد خود نگه دارند. این نشان دهنده عمق علاقه و روابط شخصی ماست.»

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این مطلب که «از لحاظ عملی و اجرایی فکر می کنم در کنار سایر مدل های حکومتی از جمله سلطنتی، پارلمانی، جمهوری مطلق و... نظام ولایت فقیه بهترین است» گفت: اگر محور ولایت و رهبری را نداشتیم نه مبارزه ما به جایی می رسید و نه می توانستیم مشکلات را در دوران شورش های اولیه، دفاع مقدس و دوران سازندگی حل کنیم.

وی درباره مشکلات و نگرانی های دوره دوم خرداد و نقش رهبری در عبور از این دوره گفت: همان گونه که عبور کردیم درست بود. بحرانی نبود. بالاخره دولتی آمده بود که بعضی ها از درون آن و نه همه آنها با بعضی از مسائل مخالف بودند. باید به صورتی که بحران نشود از این مسائل می گذشتیم و رهبری خیلی خوب اداره کردند. رئیس جمهوری با رأی خیلی بالا انتخاب شد و ایشان هم تایید کردند و در طول دوران ریاست جمهوری هم تایید کردند و آن نکاتی را که لازم بود تذکر بدهند، رهبری تذکر دادند و جایی که مجلس نباید کاری می کرد ایشان دخالت کردند.

وی درباره چالش هسته ای هم گفت: هرچند این موضوع برای کشور به صورت بحران درنیامده است، اگر بحران شود رهبری با همان صلابت مسئله را حل می کنند. ما از این گونه مسائل تاکنون با آمریکا و غربی ها داشته ایم و خیلی هم از این حیث اذیت شدیم. مسائل پیش آمده هم بعضی مواقع به صورت طبیعی حل شده است. من معتقدم اگر در کشور بحرانی پیش بیاید باز هم ولی فقیه است که می تواند بن بست شکنی کند.

باید حرمت اراذل و اوباش محترم! و قاچاقچیان عزیز موادمخدر! حفظ شود (خبر ویژه)

اعدام 29 تن از اشرار مسلح و اوباش جنایتکار در تهران، اعتراض گروهک موسوم به کانون مدافعان حقوق بشر (به ریاست شیرین عبادی) را برانگیخت و در این میان آنچه جالب تر است، انتشار موضع رسوای این گروهک از سوی طیفی از رسانه های زنجیره ای-از رادیو فردا، بی بی سی، دویچه وله و رادیو زمانه گرفته تا میزان نیوز (نهضت آزادی) و خبرنامه امیرکبیر (نفوذی های تحکیم) می باشد.

گروهک مذکور با انتقاد از عنوان اراذل و اوباش، به کتمان دادرسی طولانی مدت و دقیق این عناصر مفسد فی الارض پرداخت و مدعی شد حقوق آنها نقض شده است. کانون مدافعان حقوق بشر همچنین خواستار لغو حکم اعدام از قوانین ایران به تاسی از دعاوی حقوق بشر غرب شد.

گفتنی است اوباش مذکور سابقه ممتد قاچاق موادمخدر، قتل، شرارت، جنایت، سرقت و تجاوز به عنف توام با به کارگیری سلاح سرد و گرم و ایجاد رعب و ناامنی داشته اند. حمایت این گروهک تحت الحمایه محافل غربی، این گمانه را که در تهدید امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، جریانی سازمان یافته از خارج نقش ایفا می کند، تقویت کرده است.

گروهک یاد شده معمولا درباره جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا و نقض فاحش حقوق بشر در کشورهای غربی سکوت کرده است.

خاورمیانه که هیچ، تا حیاط خلوت ما هم آمده اند (خبر ویژه)

رادیو صدای آمریکا نسبت به گسترش نفوذ ایران در آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرد.

این رادیو طی تحلیلی تاکید کرد: «طرح ایران برای گشایش شماری سفارتخانه در کشورهای آمریکای لاتین به اعتقاد برخی تحلیلگران سیاسی از آن حکایت دارد که آن کشور درصدد تقویت مواضع سیاسی خود در همسایگی آمریکا و قدرت نمایی به ایالات متحده است. به تعبیر دیگر جمهوری اسلامی در پی آن است که از راه ائتلاف با کشورهایی که در همسایگی ایالات متحده واقع هستند عملا جبهه ای را علیه آمریکا بسازد»

رادیو آمریکا افزود: «گروهی دیگر از تحلیلگران معتقدند که این طرح، موضع تضعیف شده آمریکا را در منطقه خاورمیانه نشان می دهد و این احتمال را تقویت می کند که آمریکا در بخش هایی از رقابت ژئوپلتیک منطقه چه در خاورمیانه و چه در آمریکای لاتین بازنده شده است. به عقیده برخی مفسران جغرافیای سیاسی، نفس فترت میان واشنگتن و آمریکای جنوبی در بعد مشارکت و نقش سیاسی، جا را برای روسیه و چین در آن منطقه بازتر کرده است. گروهی از ناظران باور دارند که سیاستی که جمهوری اسلامی در کشورهای جنوب قاره آمریکا اتخاذ کرده و سرمایه گذاری های عمده که در این راستا انجام داده است تاثیر بسیار مثبت و عمیق تری در آن کشورها دارد و شاید قدری نتیجه بخش تر از سیاست تشویق و ترغیبی باشد که آمریکا دهه هاست که در قبال آن کشورها اعمال کرده است.»

قدس

دیدن سریال های ترکیه حرام است! 

  شیعه آنلاین-طبق جدیدترین فتوای صادر شده از سوی برخی مفتیان وهابی عربستان سعودی از جمله شیخ «عبدالعزیز آل الشیخ»، دیدن سریالهای ترکیه اقدامی حرام محسوب می شود.این فتوا در حالی صادر شد که در یکی دو سال اخیر بسیاری از شهروندان عربستان سعودی به مشاهده سریالهای ساخت ترکیه روی آورده اند.

 دلیل اعدام نشدن یکی از 30 نفر محکوم به اعدام 

  فارس- پورحسینی  در خصوص به تأخیر افتادن اجرای حکم اعدام یکی از محکومان اعلام شده در سحرگاه  6/5/87 گفت: نامبرده یکی از قاچاقچیان با سابقه مواد مخدر بوده که حکم اعدام وی تمام مراحل قانونی را دنبال کرده است اما ساعاتی پیش از اجرای حکم اعدام، وی به مسؤول اجرای احکام اعلام کرده که قصد دارد نشانی و مشخصات برخی از باندهای قاچاق مواد مخدر که با وی فعالیت  داشته اند را معرفی کرده و در شناسایی و دستگیری آنان همکاری کند. بنابراین اجرای حکم اعدام مشارالیه با هماهنگی قاضی اجرای احکام دادسرا به این منظور به صورت موقت به تأخیر افتاد.

 حمله ارگان کارگزاران به قالیباف 

  رجانیوز- ارگان حزب کارگزاران دیروز به انتشار اخباری مبنی بر دیدارهای قالیباف با مشاور محمد خاتمی پرداخت و نیز ادعا کرد وی از سوی اصولگرایان طرد شده است.

 گزینه نهایی وزارت کشور 

  ایرنا- دکتر علی کردان قائم مقام فعلی وزیر نفت به زودی به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت کشور به مجلس معرفی می شود.

 رتبه سوم مرکز پژوهشها در میان 186 سازمان حکومتی 

  مهر- براساس ارزیابی به عمل آمده در میان 186 وب سایت متعلق به سازمانهای دولتی و حکومتی کشور، وب سایت مرکز پژوهشهای مجلس در دو حوزه محتوا و طراحی رتبه سوم را از آن خود کرد.

 شرکت کنندگان در بزم شبانه از دانشجویان امیر کبیر نیستند 

  فارس- در پی انتشار خبر « حضور زننده برخی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در بزم های شبانه انگلیس» دانشگاه امیر کبیر اعلام کرد که افراد شرکت کننده در بزم شبانه انگلیس از دانشجویان امیر کبیر نیستند.

 جریان اصولگرایی سخنگو ندارد 

  فارس- آیةا... سیداحمد خاتمی با تأکید بر اینکه اصولگرایی یک فرهنگ است، گفت: هیچ کس نمی تواند خود را سخنگوی اصولگرایان معرفی کند بنابراین اشخاصی که جزو احزاب اصولگرا هستند باید از زبان حزب خود و نه از زبان جریان اصولگرایی سخن بگویند.

 سفر خانواده های فریب خوردگان در بند منافقین به عراق 

  ایرنا- خانواده های فریب خوردگان دربند گروهک تروریستی منافقین به زودی قرار است در سفری به کشور عراق با بستگان دربند خود در این کشور ملاقات کنند.خانواده های این افراد نگران بستگان خود بوده و در حال رایزنی با طرف عراقی هستند که مقدمات این دیدار را در عراق فراهم آورند.

 میانجیگری کرزای بین آمریکا و ایران 

  ایرنا- یک روزنامه چاپ کابل به نقل از رئیس جمهوری افغانستان نوشت که کشورش میدان جنگی برای حمله به ایران نخواهد بود.این روزنامه نوشت: کرزای به خبرگزاری انگلیسی رویترز گفته است: ما تلاش کردیم امکان گفتگو میان تهران و واشنگتن را فراهم آوریم.

 فیلم اعدام فرعون، مصری بوده است 

  سایت اینترنتی الشرق الاوسط- شرکت کنندگان در یک میزگرد تلویزیونی در مصر گفتند فیلم ایرانی ساخته شده درباره ترور انور سادات در حقیقت فیلمی مصری است که به فارسی ترجمه شده است.

 تکذیب یک ادعا 

  ایرنا- سفارت ایران در پاریس ادعای یک سایت در مورد فراخوانده شدن سفیر ایران در فرانسه به وزارت خارجه این کشور را تکذیب کرد.این پایگاه اینترنتی وابسته به عربستان سعودی ادعا کرده بود: علی آهنی سفیر ایران در پاریس در اعتراض به سخنان رئیس جمهوری ایران در بوشهر علیه اسراییل، به وزارت خارجه فرانسه فرا خوانده شده است.

 سلامتی: در خصوص بازداشتگاه به نبوی تذکر دادیم 

  مهر- محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در خصوص ادعای بهزاد نبوی درباره وجود بازداشتگاه در سازمان مجاهدین انقلاب که چندی پیش در یک مصاحبه مطرح شده بود،گفت: این مسأله صحت ندارد، ما هیچ وقت در سازمان بازداشتگاه نداشتیم، آقای بهزاد نبوی در این مورد اشتباه کرده و ما در سازمان به وی در این خصوص تذکر دادیم.

سلامتی گفت: آقای بهزاد نبوی، بازداشتگاه کمیته را که نزدیک سازمان بود با بازداشتگاه خود سازمان اشتباه گرفته بود.

 احمدی نژاد جایزه خود را اهدا می کند 

  پارسیان نیوز- پروین احمدی نژاد عضو شورای شهر تهران و برنده جایزه ویژه خودرو بانک تجارت گفت: بنده از طریق یکی از آشنایان از جایزه ویژه بانک مطلع شدم و خودروی جایزه بانک را به یکی از مؤسسات خیریه اهدا می کنم.

 مرز شلمچه بازگشایی شد 

  ایسنا- معاون عتبات عالیات عراق و سوریه در سازمان حج و زیارت ایران از بازگشایی مرز شلمچه از امروز (هشتم مردادماه) خبر داد.مرز شلمچه هفتم فروردین  ماه 1387 به  دلیل درگیریها در عراق بسته شده بود.

 ایران

اوباما: تصمیم بوش براى فرستادن برنز به ژنو قابل توجه بود

در همین حال کاندیداى دموکرات انتخاباتریاست جمهورى امریکا گفت: تصمیم جورج بوش براى فرستادن یک دیپلمات عالى رتبه امریکایى به مذاکرات هسته اى با ایران (در ژنو) یک اقدام قابل توجه بود. باراک اوباما در گفت وگو با رویتر تصمیم جورج بوش، رئیس جمهور امریکا براى فرستادن ویلیام برنز، معاون امور سیاسى وزیر امور خارجه امریکا به مذاکرات ژنو را تحسین کرده و گفت: برنز شخص بسیار جدى است و ایرانى ها باید این حرکت را جدى بگیرند.

ایران به اتلاف وقت نیاز ندارد

از سوى دیگر عباس عراقچى سفیر ایران در ژاپن در گفت وگو با روزنامه «سانکى» چاپ این کشور درباره تحولات مربوط به موضوع هسته اى اظهار داشت: این مسئله که تمامى شرکت کنندگان اجلاس ژنو به این نتیجه رسیدند که بهتر است پیش شرط هاى غیرضرورى کنار گذاشته و مذاکرات را به پیش برد، یک گام به جلو به شمار مى رود.

عراقچى در پاسخ به سؤالى درباره شرط تعلیق غنى سازى خاطرنشان کرد: منطقى براى تعلیق وجود ندارد. هدف برنامه هسته اى ایران استفاده صلح آمیز از انرژى هسته اى است و این حق ایران است. به هر میزان که امریکا و اروپا بر تعلیق غنى سازى به عنوان پیش شرط مذاکره اصرار کنند، عدم اعتماد ما نسبت به آنها بیشتر خواهد شد. وى در ادامه افزود: کشورهاى غربى ادعا دارند که ایران با عدم پذیرش غنى سازى از استراتژى اتلاف وقت و بازى با زمان استفاده مى کند، اما ایران قبلاً به فناورى غنى سازى اورانیوم دست یافته است و به زمان نیازى ندارد.

اعتمادسازى باید دوطرفه باشد

به گفته عراقچى، شوراى امنیت مردم ایران را به جرمى که مرتکب نشده، مجازات مى کند. ایران در پى درخواست امریکا و اروپا در سال ۲۰۰۳ میلادى به مدت دو و نیم سال برنامه غنى سازى را تعلیق کرد، اما تحریم ها علیه ایران ادامه داشت. آنچه براى ما روشن شده است این است که هدف واقعى کشورهاى غربى توقف دائمى فعالیت هاى هسته اى ایران است. وى افزود: اعتمادسازى باید دو طرفه باشد و هر دو طرف تلاش کنند تا اعتماد طرف مقابل را جلب نمایند. طرف ایرانى وظیفه خود را در این زمینه انجام داده و طرفین اروپایى و امریکا نیز باید به تعهدات و مسئولیت هاى خود پایبند باشند.

نخست وزیر بحرین: ایران منشأ تهدید در منطقه نیست

با وجود اتهام پراکنى غرب علیه ایران، شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر بحرین گفت: ما اطمینان داریم که جمهورى اسلامى ایران منشأ تهدید در منطقه نیست. وى در دیدار با حسین امیرعبداللهیان سفیر جمهورى اسلامى ایران در بحرین افزود: راه پیشرفت منطقه همکارى و تعامل با یکدیگر است و موضوعات مورد علاقه و حتى اختلاف نظرها باید از طریق مذاکره و تبادل هیأت ها و تماس مستقیم مقامات کشورهاى منطقه حل وفصل شود.

 گزارش نیوزویک درباره روابط ایران و امریکا،توپ در زمین واشنگتن است

گروه سیاسى ـ خبرنگار نیوزویک در گزارشى نوشت:« فرض کنید که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شود و به وعده اش درباره مذاکره بدون پیش شرط با ایران عمل کند؛ تهران چگونه به این رویداد واکنش نشان خواهد داد؛ گفت وگوهاى اخیر من با سه مقام ایرانى نشان مى دهد که تهران پیش شرط هاى خود را خواهد داشت.»

به گزارش ایسنا، لیگ هریسون، خبرنگار نیوزویک طبق نوشته خود با علاءالدین بروجردى، رئیس کمیسیون امنیت ملى و سیاسى خارجى مجلس، علیرضا شیخ عطار، قائم مقام وزیر امور خارجه و حسین شریعتمدارى، مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت وگو کرده است. وى در ادامه این گزارش نوشت: ایرانى هایى که با آنها صحبت کردم مى گویند امریکا باید پیش از نشستن بر سر میز به «سیاست هاى خصمانه» در برابر ایران پایان دهد. گام مهمترى که هر سه نفر بر آن تأکید کردند گامى است که درحال حاضر باراک اوباما، کاندیداى انتخابات ریاست جمهورى امریکا وعده اش را داده است؛ یعنى تعیین جدول زمانى براى خروج کامل نیروهاى امریکایى از عراق.

این خبرنگار نوشت: بروجردى به من گفت: علائمى درباره مذاکرات براى ما پیش از آنکه (اوباما) در کاخ سفید باشد ارسال شده است. آنها پیام ها را از طریق سفیران کشورهاى دوست ارسال کرده اند؛ مبنى بر این که قصد دارند با ما گفت وگو کنند، اما توپ در زمین واشنگتن است. این امریکاست که روابط با ما را تیره کرد و روشى که براساس آن روابط احیا مى شود باید این مسئله را منعکس کند.

به نوشته خبرنگار نیوزویک بروجردى گفت: براى ایجاد «تغییرى واقعى در فضا» اوباما باید تلاش هاى فعلى سازمان سیا را براى سرنگونى جمهورى اسلامى متوقف و سرمایه هاى مسدود شده ایران را در بانک هاى امریکایى آزاد کند و نیز به تحریم هاى بانکى پایان دهد و فروش هواپیماى غیرنظامى را از سر بگیرد.

خبرنگار نیوزویک با بیان این که «این فهرست بلندى است، اما بروجردى تلویحاً گفت که هر یک از این تدابیر به علاوه تعیین جدول زمانى براى عراق براى آغاز کردن گفت وگو کافى خواهد بود» افزود: «اهمیت طرح خروج نیروها از عراق همچنین مورد تأکید شیخ عطار است. وى گفت که این جدول زمانى «چه سه یا هشت ماهه و یا طولانى تر باشد»، موضوع مهم این است که امریکا باید «قصد جدى» براى خروج تدریجى از عراق را نشان دهد. وى دور هر گونه اقدام امریکا براى تبدیل عراق به «سکویى براى صدمه زدن به امنیت ایران و دیگر همسایگان» را خط کشید. شیخ عطار بر این واقعیت تأکید کرد که امریکا درحال حاضر کنترل حریم هوایى عراق را به عهده دارد، گفت که این امر نورى المالکى، نخست وزیر عراق را نگران مى کند.

خبرنگار نیوزویک در ادامه نوشت: حسین شریعتمدارى در پاسخ به سؤالى درباره اوباما گفت: هر کسى که جایگزین بوش شود یک پیشرفت خواهد بود؛ این که اوباما رویکرد جدیدى در قبال ایران داشته باشد را منتفى نمى دانم، اما باید دید که آیا او صادق است یا تحت کنترل همان نیروهاى صهیونیستى پشت پرده خواهد بود که بوش را کنترل مى کنند.

به نوشته این هفته نامه امریکایى، حتى اگر اوباما قصد گفت وگو داشته باشد شریعتمدارى این سؤال را مطرح کرد که باید دید «آیا ما مى خواهیم با او گفت وگو کنیم »

به نوشته نیوزویک، براى آغاز گفت وگوهاى وسیعتر درباره مسئله هسته اى اوباما باید یک گام حیاتى دیگر مورد درخواست ایران را بردارد. به حمایت سیا و نیروهاى ویژه اش از شورشیانى که سرنگونى جمهورى اسلامى را مى خواهند پایان دهد؛ این اقدام لازم نیست علنى شود و مى تواند هزینه سیاسى پائینى براى اوباما در داخل داشته باشد.

 گزیده اخبار

تلاش جریان دوم خرداد براى تعدد کاندیداهاى اصولگرایان

محمدنبى حبیبى دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامى با تأکید براینکه تعدد نامزدهاى اصولگرا احتمال پیروزى آنان را کاهش مى دهد، گفت: یکى از دلایل مهم حزب مؤتلفه اسلامى براى اعلام نکردن حمایت از فردى خاص در حال حاضر این است که بتوانیم از ظرفیت هاى حزب مؤتلفه در صورتى که اصولگرایان به تعدد نامزد مبتلا شوند، براى ایجاد وحدت در میان جریان اصولگرا استفاده کنیم. به گزارش فارس، وى با اشاره به ایجاد فضاسازى تخریبى بعضى از گروه هاى دوم خرداد، گفت: بعضى از این گروه ها از مدت ها پیش براى ایجاد تفرق بین اصولگرایان و مبتلا کردن آن ها به تعدد نامزد، له یا علیه کسانى که احتمال نامزدى در جریان اصولگرایى دارند، را شروع کرده اند. حبیبى ادامه داد: جناح رقیب از طرفى این موضوع را قبول دارد که دوم خرداد اگر با یک نامزد واحد وارد عرصه انتخابات شود امتیاز بیشترى نسبت به ورود با نامزدهاى متعدد دارد.

خاتمى آمادگى حضور در انتخابات را ندارد

محمدرضا خباز، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه اتاق فکر حزب اعتماد ملى در حال بررسى اوضاع و شرایط انتخابات و نظرسنجى راجع به کاندیداهاى احتمالیریاست جمهورى اصلاح طلبان است، افزود: روى کاندیداتورى کروبى، خاتمى و گزینه هاى دیگر احتمالى، بررسى مى کنیم و نتیجه کارمان را تا پایان تابستان جمع بندى و کاندیداى مورد حمایت خود را تا آن زمان معرفى خواهیم کرد. وى درباره اقبال اصلاح طلبان به یکى از گزینه هاى خاتمى یا کروبى گفت: خاتمى نه آمادگى و نه انگیزه حضور در انتخابات را دارد، البته ممکن است اطرافیان وى را به آمدن ترغیب نمایند. خباز در ادامه درباره کاندیداتورى کروبى نیز گفت: کروبى هنوز تصمیم قطعى خود را اعلام نکرده ولى ما در حال بررسى موضوع و رایزنى هستیم، اما احتمال انتخاب کروبى از سوى اصلاح طلبان به عنوان تنها کاندیدایریاست جمهورى این جریان، بالا است.

واکنش اعتماد ملى به پیش شرط براى ورود به انتخابات

در پى مطرح شدن پیش شرط هایى از سوى عبدالله نورى براى ورود به انتخابات مبنى بر اینکه همه اصلاح طلبان بر روى وى اجماع کنند و در صورت ردصلاحیتش دوم خردادى ها کاندیداى دیگرى معرفى نکنند، اعضاى حزب اعتماد ملى در واکنش به این مسئله اظهار نظر کرده اند. رئیس شاخه روحانیون اعتماد ملى با بیان اینکه پیش شرط عبدالله نورى با اصول پذیرفته شده منافات دارد،افزود:این گونه پیشنهادها با خواست و آرمان هاى نظام منافات دارد. میرهادى با اشاره به اینکه کسانى که ادعاى قیمومیت مى کنند بهتر است به خودشان بیایند و با ارزیابى همه جوانب موضع گیرى کنند تصریح کرد: اصلاح طلبان، کشور و نظام را از خودشان مى دانند و این گونه پیش شرط ها در بین اصلاح طلبان محقق نمى شود. آیتى، رئیس اطلاع رسانى حزب اعتماد ملى در این باره گفت: عبدالله نورى با این پیشنهاد به دنبال نوعى بازى سیاسى است و از این طریق تلاش مى کند اصلاح طلبان را به صورت جدى وارد چالش با شوراى نگهبان کند. وى تصریح کرد: ایشان به دنبال ایجاد چالش جدید در کشور است و این مسئله ریسک بزرگى است.

براى حاکمیت تفکر اصولگرایى باید از علایق شخصى بگذریم

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در گفت وگو با ایسنا افزود: باید توجه داشت که اگر ما مى خواهیم به تفکر اصولگرایى به عنوان یک اصل حاکمیت ببخشیم، باید از برخى علایق و خواسته هاى شخصى بگذریم و قطعاً چنین ظرفیت و استعدادى در جناح اصولگرایان وجود دارد. لذا همچنان که در امتحانات گذشته این ظرفیت را از خود نشان دادند با چنین رویکردى مى توان گفت خطر تفرقه انگیزى که تلاش مى کند در میان اصولگرایان مشکلى ایجاد کند، راه به جایى نخواهد برد. عضو شوراى مرکزى حزب مؤتلفه اسلامى با تأکید بر این که در حال حاضر مصلحت نیست که بر سر مصادیق و اشخاص در مسیر منتهى به انتخابات ریاست جمهورى آینده بحث شود، اظهار کرد: در عین حال اصولگرایان مى توانند با آماده کردن اذهان و استفاده از نظرات کارشناسى و بسترسازى در راستاى تفاهم میان محورهاى اصولگرایى و سازماندهى خود و با بازنگرى در ساز و کار اتخاذ شده در مجلس هشتم، در انتخابات آینده نیز به نتیجه اى مطلوب دست پیدا کنند.

اصولگرایان نباید گرفتار فضاى تبلیغى جریان دوم خرداد شوند

 

علیرضا زاکانى، دبیر جمعیت اصولگرایان تحول خواه با اشاره به بحث هاى انتخاباتى زودهنگام اصلاح طلبان، گفت: اصولگرایان نباید گرفتار فضاى تبلیغى جریان هاى دوم خردادى شوند و با التهاب آفرینى آنها به طور زودرس وارد عرصه انتخابات آتى شوند. نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر این که در کنار عدم حضور زودرس در انتخابات ریاست جمهورى دهم با خدمت رسانى مى توان سبد خدمتى اصولگرایان را سنگین تر کرد، گفت: در این شرایط نهایتاً امکان انتخاب اصلح ازسوى مردم تسهیل مى شود.

 دیگه چه خبر؟ 

 هراس امریکایى ها از نفوذ ایران در امریکاى لاتین

دست آخر اینکه رادیو امریکا گزارش داده: طرح ایران براى گشایش شمارى سفارتخانه در کشورهاى امریکاى لاتین به اعتقاد برخى تحلیلگران سیاسى از آن حکایت دارد که آن کشور درصدد تقویت مواضع سیاسى خود در همسایگى امریکا و قدرت نمایى به ایالات متحده است.رادیو امریکا افزوده: گروهى دیگر از تحلیلگران معتقدند که این طرح موضع تضعیف شده امریکا را در منطقه خاورمیانه نشان مى دهد و این احتمال را تقویت مى کند که این کشور در بخش هایى از رقابت ژئوپلتیک منطقه چه در خاورمیانه و چه در امریکاى لاتین بازنده شده است.بر اساس این گزارش، گروهى از ناظران باور دارند که سیاستى که جمهورى اسلامى در کشورهاى جنوب قاره امریکا اتخاذ کرده و سرمایه گذارى هاى عمده اى که در این راستا انجام داده است تأثیر بسیار مثبت و عمیق ترى در آن کشورها دارد و نتیجه بخش تر از سیاست امریکا در قبال آن کشورها است.

 القدس العربى: احمدى نژاد، برنده واقعى ژنو

خبر اول اینکه روزنامه هاى انگلیس از جمله القدس العربى، دکتر احمدى نژاد رئیس جمهورى اسلامى ایران را بزرگترین برنده مذاکرات اخیر ژنو توصیف کرده اند. روزنامه القدس العربى چاپ لندن نوشته: توافق هاى غیررسمى و نانوشته اى که در ژنو بر سر پرونده هسته اى ایران صورت گرفت به صراحت بیان مى کند که گزینه نظامى علیه ایران پشت سر گذاشته شده است. این روزنامه ادعا کرده: سولانا توانسته با ایرانى ها درباره اقتصاد چانه زنى و امریکا را با طرح موسوم به «نقشه راه» که با ایرانى ها بر سر آن توافق دارد، غافلگیر کند.

این روزنامه همچنین نوشته: ویلیام برنز نماینده امریکا در مذاکرات نیز در حالى وارد نشست ژنو شد که در برابر عمل انجام شده قرار گرفته بود و جز همسویى با این عمل چاره دیگرى نداشت.

 اختلاف سران سازمان مجاهدین در باره بازداشتگاه

خبردیگر اینکه موضوع بازداشتگاه هاى سازمان مجاهدین انقلاب در ابتداى انقلاب باعث اختلاف شدید مسئولان این سازمان شده است. محمد سلامتى، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در خصوص ادعاى بهزاد نبوى عضو شوراى مرکزى این سازمان در مورد وجود بازداشتگاه در سازمان مجاهدین انقلاب که چندى پیش در یک گفت وگو مطرح شده بود، واکنش نشان داده و گفته: این مسئله صحت ندارد، ما هیچ وقت در سازمان بازداشتگاه نداشتیم، آقاى بهزاد نبوى در این مورد اشتباه کرده و ما در سازمان به وى در این خصوص تذکر دادیم. وى افزوده: آقاى بهزاد نبوى، بازداشتگاه کمیته را که نزدیک محل سازمان بود با بازداشتگاه خود سازمان اشتباه گرفته بود.   

افشاى تحقیر سلمان رشدى توسط محافظانش

شنیدیم که یکى از محافظان قدیمى سلمان رشدى نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانى، گوشه اى از زندگى نکبت بار وى را فاش کرده است. ران اوانس که به همراه یک تیم مسلح از سال ۱۹۸۹ به مدت سه سال از سلمان رشدى حفاظت مى کرد در خاطرات خود، سلمان رشدى را فردى خسیس، متکبر و خشن و در عین حال ترسو توصیف کرده و نوشته: اعضاى تیم محافظ رشدى به دلیل ظاهر کثیف و نامرتب رشدى به وى لقب ژولیده داده بودند. وى افزوده: سلمان رشدى از بیم جانش جرأت نداشت هیچ کدام از دوستان و آشنایانش را ملاقات کند و حتى اجازه نمى داد پسر ۱۰ ساله اش به نام ظفر به دیدار او بیاید. اوانس سپس، به نمونه اى از تحقیر سلمان رشدى توسط محافظانش اشاره کرده و نوشته: محافظان که از اخلاق و رفتار رشدى به ستوه آمده بودند، یک روز وى را در داخل کمدى که زیر راه پله یکى از خانه هاى مخفى قرار داشت، محبوس کردند و براى تفریح به کافه رفتند.

سفر مشکوک سفیر امریکا

با خبر شدیم کهسفیر امریکا در باکو دیدارخود را از شهرستانهاى جنوبى جمهورى آذربایجان و همجوار با مرز ایران آغاز کرده است.سفیر امریکا را در این سفر نمایندگان آژانس بین المللى توسعه در جمهورى آذربایجان همراهى مى کنند.

الشرق الاوسط: فیلم اعدام فرعون، فیلم مصرى بوده است

خبر رسیده که شرکت کنندگان در یک میزگرد تلویزیونى در مصر گفتند: فیلم ایرانى ساخته شده درباره ترور انور سادات در حقیقت فیلمى مصرى است که به فارسى ترجمه شده است.به گزارش روزنامه الشرق الاوسط لندن این موضوع را شرکت کنندگان در میزگرد شبکه تلویزیونى خصوصى المحور که در آن بخش هایى از فیلم اعدام فرعون پخش شد، مطرح کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات