فرهنگی >>  فیلم وسریال >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۶۷۴

زمستان گرم سینمای ایران با فیلم‌های تجاری

فروش فیلم‌ها نسبت به بهمن ماه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی
به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق روال سال‌های گذشته، اکران فیلم‌های سینمایی در فصل زمستان به سه بخش قبل،‌ هنگام و بعد از جشنواره فیلم فجر تقسیم می‌شوند. فیلم‌هایی که اندکی قبل از جشنواره در جدول اکران قرار می‌گیرند، به نوعی آخرین فیلم‌هایی هستند که اجازه اکران برای سال جاری را دریافت کرده اند.

طبیعی است که اکران این فیلم‌ها به زمان جشنواره فیلم فجر نیز کشیده شود. بنابراین این گونه فیلم‌ها همواره تحت تأثیر توجه مخاطبین حرفه‌ای به جشنواره هستند. اما امسال با وجود اکران فیلم «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور که فیلمی به اصطلاح تجاری است، میزان فروش فیلم‌‌های سینمایی در زمستان امسال افزایش چشمگیری داشته است؛به طوری که این فیلم تا تاریخ هفتم اسفند ماه حدود 13میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است. 

اما میزان فروش در فصل زمستان تنها به اینجا ختم نمی‌شود. فیلم‌های میلیاری نظیر «آس و پاس» به کارگردانی آرش معیریان، «هفت ماهگی» ساخته هاتف علیمردانی، «یتیم خانه ایران» اثر ابوالقاسم طالبی، «نفس» ساخته نرگس آبیار، «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی و فیلم « چهار اصفهانی در بغداد» ساخته محمدرضا ممتاز، تا تاریخ هفتم اسفندماه در مجموع  فروشی در حدود 11 میلیارد و 700 میلیون تومان داشته‌اند. علاوه بر فیلم‌های میلیاردی فیلم‌های «مشکل گیتی»، «دزد و پری»، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «وارونگی» تا تاریخ مذکور توانستند در مجموع به فروشی در حدود 3 میلیارد و 500 میلیون دست یابند. 

در این خصوص، علی سرتیپی رئیس کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران، فروش فیلم‌ها در بهمن ماه امسال را براساس فروش مکانیزه 7 میلیارد و 510 میلیون تومان اعلام کرده است به گفته سرتیپی، فروش فیلم‌ها نسبت به بهمن ماه سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.

اندکی پس از جشنواره نیز، فیلم «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی که رتبه دوم بهترین فیلم از نگاه تماشاگران سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را به همراه دارد. شروع به اکران نمایانگر این است که این فیلم تا تاریخ هفتم اسفند ماه بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته است.

بنابراین با احتساب فروش 1 میلیارد و 400 میلیونی سایر فیلم‌ها، میزان فروش 21 فیلم اکران شده در فصل زمستان تا تاریخ مذکور بیش از 32 میلیارد تومان بوده است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
مسعود وثوقی
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات