وزیر کشور گفت وزارت کشور و همکارانم جزو نواورترین مجموعه اداری مدیریتی کشور هستند و بخش زیادی از پیشنهادها و تئوری هایمان اجرایی نشده است و اگر مجالی پیدا می کردیم با اجرای این طرح ها در مجموعه های کشور تحول ایجاد میشد.به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر مستقر در ستاد انتخابات کشور مصطفی پورمحمدی در ادامه نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه باتوجه به درج مطلبی در وبلاگ رئیس جمهور درباره اینکه برخی مدیران در برابر نواوری مقابله می کنند و ان را موجب تغییرات در کابینه عنوان می کنند ایا علت تغییر شما از این وزارتخانه این مطلب است یا خیر افزود به احتمال قوی می پندارم که نظر رئیس جمهور من نبوده ام وزیر کشور در پاسخ به این سوال که ایا درست است که در مرحله نخست انتخابات فرماندار تهران اطلاعاتی را به شما ارائه نکرده است گفت من با همکارانم صمیمی هستم و اساس مدیریتم برپایه نظم دقت و رعایت انضباط و اجرای فعالیت ها به صورت تمام و کمال استوار است و تاکنون به یاد ندارم که از همکارانم خواسته ای داشته باشم و کسی به ان پاسخ ندهد در این نشست خبرنگاران زیادی درباره علت تغییر وزیر کشور از وی سوال کردند اما پورمحمدی با تبسم به انان گفت من حرفهای ناگفته زیادی دارم و در زندگی خود به علت مسئولیت های فراوان و جایگاه شغلی حرفهای نگفته بسیاری دارم و بعید است بخش عمدهای از ان در حیاتم قابل بازگو کردن باشد.
وزیر کشوربا بیان اینکه باید انچه را خیر است اطلاع رسانی کرد اما مبنای فعالیتم مضایقه در اطلاع رسانی نبوده است به شعری از سعدی اشاره کرد و گفت تلاش می کنم اطلاع رسانی و اگاهی بخشی مناسبی داشته باشم پورمحمدی خاطرنشان کرد اعتقاد جدی به ارامش در کشور منافع و پیشرفت کشور دارم و اگر منافع شخصی من برای توسعه و منافع کشور مخدوش شود انرا برای منافع ملت ترجیح می دهم وی گفت مهم این است که انسان ادای وظیفه و برای هدایت جامعه به سوی کمال تلاش کند وزیر کشوردر پاسخ به اینکه نظر شما درخصوص تغییر وزیر کشور در فاصله زمانی دو مرحله از انتخابات مجلس چیست تصریح کرد اگر بنده بخواهم انجام دهم اینگونه عمل نمی کنم اما من سعی کرده ام با رفتار حضور و توضیحات خود اثار این مطلب را به حداقل برسانم و فکر می کنم تا حدی این اثار کنترل کنم پورمحمدی درپاسخ به این سوال که نظر شما درباره برخی نمایندگان مجلس هفتم که در این دوره رای نیاورده اند و می خواهند به فرمانداری برخی حوزه ها دستیابی پیدا کنند چیست گفت این امر طبیعی و همواره بوده است زیرا بیشتر نمایندگان مجلس از صاحبان منصب در گذشته بوده اند و از رمایه های کشور هستند و نباید از این سرمایه ها چشم پوشی کرد وزیر کشور با بیان اینکه نباید از افرادی که صاحب منصب هستند و اکنون با دو یا سه هزار رای نتوانسته اند وارد مجلس شوند محروم شد افزود وزارت کشورنیز همانند دیگر بخش ها از این ظرفیت استفاده می کند پورمحمدی گفت من به علت اعتقاد به ثبات مدیریت چندان موافق تغییر مدیران نیستم بلکه معتقدم باید مدیران را راهنمایی و عوامل اجراییشان را تقویت کرد.