صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۰۸۶۰

اخبار کوتاه

هاشمی‌رفسنجانی در کتاب «خاطرات سال ۱۳۷۲» به خاطرات سفر خود و خانواده‌اش به ازبکستان اشاره می‌کند و می‌نویسد: «تالار تازه‌ساز عظیمی است. میهمانان زیادی دعوت شده بودند. در حدود دو ساعت زمان صرف شام بود. گروه‌های متعدد موسیقی نیز آمدند و با زبان ازبکی و فارسی، شعر و آواز خواندند. غذاها هم مطبوع و شبیه غذاهای خودمان بود. آقای کریم‌اف، باز مرا تا اقامتگاه همراهی کرد. عفت و بچه‌ها هم می‌گفتند که مراسم آنها هم ساز و آواز و رقص خانم‌ها بوده و بیشتر ترانه‌های گوگوش را می‌خواندند.»
محمد نهاوندیان در نشستی با حضور سفیران و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با عنوان «برجام و اقتصاد مقاومتی، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها» و در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: برجام قرار نیست برای ما رشد اقتصادی به همراه بیاورد، بلکه یکی از عمده‌ترین موانع بر سر راه رشد اقتصادی را برطرف کرد تا با تکیه بر توان درونی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیرونی بتوان رونق اقتصادی ایجاد کرد.
پس از چهار سال، شرکت گوگل بخشی از تحریم‌های نرم‌افزاری اعمال‌شده علیه ایران را لغو کرد. از سال ۲۰۱۲، با آغاز تحریم‌ها علیه ایران محدودیت‌های اینترنتی برای کاربران کشورمان ایجاد شد. این شرکت به طور رسمی درباره برداشته شدن این تحریم‌ها خبری اعلام نکرده است، ولی گویا به‌تازگی دسترسی کاربران ایرانی به برخی از سرویس‌های این شرکت باز شده است و کاربران می‌توانند از آی‌پی‌های ایران از آنها استفاده کنند.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ گفت: جلسات همگرایی نیروهای انقلابی هر زمان لازم باشد، برگزار خواهد شد. وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز برنامه جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری آتی، تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی مانده است، اما زمانی که ضرورت پیدا کند، جلسات (وحدت اصولگرایی) آغاز خواهد شد.
ارک اکارير، روزنامه‌نگار روزنامه بيرگون ترکيه از آزار و اذيت جنسي ۳۰ کودک سوري هشت تا ۱۲ ساله از سوی يکي از کارگران اردوگاه آوارگان سوري در ترکيه خبر داد. گفتنی است، ترکيه اين اردوگاه را که محل اسکان ۱۹هزار آواره سوري است، يکي از اردوگاه‌هاي نمونه پناه‌جويان معرفي مي‌کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات