صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۳۵۲۹

شورش مجازی

رئیس‌جمهور کرواسی در سفری دیپلماتیک به تهران می‌آید و معلوم نیست چرا صفحه‌اش در فضای مجازی مورد حمله کاربران ایرانی قرار می‌گیرد(!)
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: شورش‌ کاربران ایرانی در اینستاگرام یکی از خبرهای پرتکرار و اتفاقات عجیب این روزهاست که برخی از هموطنان ما اصرار ویژه‌ای به تکرار و امتداد آن دارند؛ در فینال یک جام در قاره‌ای دیگر، یک بازیکن فرانسوی سبب مصدوم شدن فوتبالیستی از تیم پرتغال می‌شود و بلافاصله شاهد هجوم فحش‌نامه‌هایی به زبان فارسی در صفحه اینستاگرام بازیکن تیم ملی فرانسه هستیم! در ترکیه کودتا می‌شود و همین افراد به سراغ صفحه اجتماعی سیاسیون و افراد مشهور آن کشور می‌روند و نوشته‌هایی عجیب و غریب در آن می‌نویسند! رئیس‌جمهور کرواسی در سفری دیپلماتیک به تهران می‌آید و معلوم نیست چرا صفحه‌اش در فضای مجازی مورد حمله کاربران ایرانی قرار می‌گیرد(!) و ده‌ها نمونه حیرت‌انگیز دیگر که نمی‌توان و نباید به سادگی از کنار آن گذشت! چراکه این اتفاق با وجود همه تذکرها و همه نکوهش‌هایی که درباره آن صورت گرفته است، هر روز ابعاد گسترده‌تری یافته و بیشتر و بیشتر می‌شود و گویا نمی‌توان برای آن نقطه پایانی متصور بود!
به‌راستی در فضای مجازی چه می‌گذرد و ریشه این واکنش‌ها در کجاست؟ نویسندگان این جملات چه توجیهی برای رفتار خود دارند؟ باید متخصصان حوزه جامعه‌شناسی و آسیب‌شناسان اجتماعی به این موضوع ورود کنند و با واکاویی دقیق مسئله پاسخ این پرسش‌ها را بدهند که چه اتفاقی در جامعه ما افتاده است، یا چه عواملی سبب می‌شود که تعدادی از افراد جامعه که متأسفانه تعدادشان هم کم نیست و بخش قابل توجهی از آنان را جوانان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که قرار است آینده این کشور را بسازند، با کوچک‌ترین بهانه و بدون کمترین تفکری(!) به یک صفحه در فضای مجازی حمله می‌کنند و رکیک‌ترین الفاظ را می‌نویسند؟!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات