برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 20 درصد کاهش به 2589 میلیارد تومان رسید. به گزارش فارس، استفاده از حساب ذخیره ارزی که یکی از اقلام واگذاری دارائیهای مالی در مجموع دریافتهای دولت در بودجه است، برای سال 86 بیش از 9400 میلیارد تومان پیش بینی شده است. بنابراین گزارش، طی سه ماهه نخست سال 85 بیش از 3200 میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی در قالب قانون بودجه برداشت شده بود که این رقم در سه ماهه امسال با 20 درصد کاهش به 2589 میلیارد تومان رسید. در قانون بودجه سال جاری برای سه ماهه نخست برداشت 2365 میلیارد تومانی از حساب ذخیره ارزی پیش بینی شده بود که عملکرد آن 5/9 درصد بیشتر بوده است. بر اساس این گزارش، تمامی 2589 میلیارد تومانی که طی سه ماهه نخست امسال از حساب ذخیره ارزی برداشت شده، به اجرای طرحهای عمرانی اختصاص یافته است.