با پایان یافتن دومین مرحله از عملیات رسانهای حماسه تبیین، که از تاریخ ۱۰ آبان تا ۱۵ آبانماه ۱۴۰۴ با موضوع روایت حقیقت انقلاب دوم و در راستای تبیین حقیقت حادثه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، مسئول شبکه هادیان جهادگر فضای مجازی از موفقیتآمیز بودن این عملیات خبر داد و اعلام کرد که با کمک و مدد الهی دومین مرحله از سلسله عملیات های حماسه تبیین توسط هادیان جهادگر فضای مجازی به اجرا در آمد و توانست تا فضای رسانهای و مجازی را از محتواهای تبیینی پر کند.
در همین راستا گفتوگویی با رامین نصیری، مسئول شبکه هادیان جهادگر فضای مجازی، ترتیب داده شد تا ابعاد و زوایای مختلف اجرای این عملیات رسانهای بیشتر بررسی شود. نصیری ضمن اعلام پایان عملیات رسانهای حماسه تبیین خبر داد که مرحله دوم عملیات حماسه تبیین با مشارکت فعال ۸۶ نفر از هادیان جهادگر فضای مجازی، به اتمام رسیده و در این مدت بیش از ۲۵۶ اثر تولیدی در قالبهای مختلف به دبیرخانه این شبکه ارسال شده است.
رامین نصیری در این خصوص گفت: در این عملیات، بیش از ۴۱ هزار بازدید از محتواهای تولیدی هادیان جهادگر ثبت شد که نشاندهنده فعالیت گسترده و تعامل مثبت میان مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا است. بهویژه در بخش یادداشتها، ۷۱ یادداشت دریافت شد و همچنین ۶۱ کلیپ تصویری و ۱۲۴ عکس نوشت نیز به دبیرخانه ارسال گردید. علاوه بر این، ۳۱ پادکست صوتی در قالبهای مختلف تولید و منتشر شد.
وی افزود: از ۸۶ هادی جهادگر، ۷۳ نفر از برادران و ۱۳ نفر از خواهران در این عملیات فعال بودند. همچنین، ۲۳ نفر از هادیان جهادگر در چند قالب مختلف محتوا تولید کرده و به این ترتیب فعالیت خود را در چندین سکو و رسانه مختلف گسترش دادند.
رامین نصیری در ادامه گفت: در میان سکوهای هدف این عملیات که شامل ایتا، ویراستی و روبیکا بود، ایتا به عنوان فعالترین سکو شناخته شد و بیشترین میزان بازدید از محتوای تولیدی هادیان جهادگر در این پیامرسان داخلی ثبت شد.
وی همچنین اشاره کرد که سپاه امام رضا (ع) از خراسان رضوی، به عنوان فعالترین رده در این عملیات رسانهای شناخته شد. همچنین برخی هادیان جهادگر در استانها و نهادهای مختلف مانند یزد، خراسان رضوی، و کردستان نیز مشارکت چشمگیری داشتند و آثار خود را در این عملیات منتشر کردند.
در این عملیات، هشتگهای اصلی با بیشترین فراوانی در رسانهها شامل #سیزده_آبان، #استکبارستیزی، #انقلاب_دوم، #تسخیرلانه، #آمریکاستیزی و #مرگربرآمریکا بودند که در میان هادیان جهادگر بیشترین استفاده را داشتند. این هشتگها، در کنار دیگر محتواهای تولیدی، به تقویت روایت صحیح از حادثه تسخیر لانه جاسوسی و مقابله با تلاشهای تحریف تاریخی دشمن کمک کرند.
نصیری تصریح کرد: این عملیات رسانهای همچنین به بازنشر آثار در رسانههای معتبر داخلی مانند سایت بصیرت کمک کرد. در این راستا، ۴۷ اثر تولیدی در سایت بصیرت منتشر شد که شامل ۳۸ یادداشت، ۵ کلیپ، ۲ پادکست و ۲ عکس نوشت بود.
در پایان، مسئول شبکه هادیان جهادگر فضای مجازی گفت: عملیات حماسه تبیین نشاندهنده قدرت هادیان سیاسی جهادگر فضای مجازی در تبیین حقیقت و مقابله با جنگ شناختی دشمن است. با توجه به موفقیتهای این عملیات، ما بهطور مستمر در تلاشیم تا ضمن تداوم این نوع عملیاتها، محتوای اصیل و مستند را در برابر تحریفهای رسانهای دشمن ارائه دهیم.
وی افزود: این گونه عملیاتها بهویژه برای نسل جوان و فعال در فضای مجازی که در عصر جنگ شناختی زندگی میکنند، ضروری است تا حقیقت انقلاب اسلامی و حوادث تاریخی مانند تسخیر لانه جاسوسی بهدرستی بازگو شود و از تأثیرات منفی رسانههای بیگانه جلوگیری گردد.