سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) ۲۸ فروردینماه اعلام کرد: در پی اعلام آتشبس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتیهای تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتشبس بهطور کامل آزاد اعلام میشود.
وی یادآور شد: این تردد باید در مسیر هماهنگ شده و از پیش اعلام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.
لارم به ذکر است این بازه زمانی مورد اشاره عراقچی مرتبط با آتشبس دو هفتهای مورد توافق ایران و آمریکاست که در بامداد چهارشنبه ۱۹ فروردینماه حاصل شد.
به گزارش فارس، شب گذشته آتشبس در لبنان برای یک بازه زمانی ۱۰ روزه آغاز شد.
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیشب با استقبال از اعلام آتشبس در لبنان، خاطرنشان کرد توقف جنگ در لبنان بخشی از تفاهم آتشبس بین ایران و آمریکا با وساطت پاکستان بود و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در جریان گفتوگوهای خود با طرفهای مختلف منطقهای و بینالمللی از جمله در مذاکرات اسلامآباد، بر ضرورت برقراری همزمان آتشبس در کل منطقه از جمله لبنان تاکید داشت و این موضوع را پس از مذاکرات اسلامآباد نیز با جدیت دنبال کرد.