سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۱۱  ، 
شناسه خبر : ۳۹۲۲۸۵
پس از عملیات‌های ایران علیه اسرائیل اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که طرف مقابل درخواست توقف آتش داده است.

شب گذشته ایران یکی از تهدید‌های اخیر خود علیه رژیم صهیونیستی را عملیاتی کرد؛ ایران اعلام کرده بود که اگر صهیونیست‌ها به بیروت حمله کنند، با پاسخ نیرو‌های مسلح ایران و جبهه مقاومت رو‌به‌رو خواهند شد.

اسرائیل و حتی آمریکا تصور نمی‌کردند که ایران این تهدید خود را با حجم بالای آتش و به سرعت عملیاتی کند. به نحوی که تنها ساعاتی بعد از جنایات اسرائیل در ضاحیه بیروت، موشک‌های ایران در چند موج روانه سرزمین‌های اشغالی شد.

اسرائیل تلاش کرد به این حمله واکنش نشان دهد و شاید این بارهم تصور می‌کرد ایران معادله یک در برابر یک را خواهد پذیرفت و موج جدیدی از حملات را ساماندهی نمی‌کند. اما ایران به پاسخ اسراییل نیز پاسخ مجدد داد. تا این لحظه به روایت خود ارتش اسرائیل، ایران سه موج حمله و اسراییل دو موج حمله انجام داده است.

پس از این درگیری‌ها، اطلاعات رسیده به تسنیم نشان می‌دهد که طرف مقابل درخواست توقف آتش داده است؛ این موضوع را ترامپ نیز صراحتاً اعلام کرد.

اما ایران با معادله‌ی جدید و مشروط، با درخواست توقف آتش موافقت کرد؛ ایران اعلام کرده است که در صورت ادامه تجاوزات اسرائیل و یا تداوم جنایات اسراییل و آمریکا در لبنان، نه تنها در بیروت بلکه حتی جنوب لبنان، مجدد ماجرا از سر گرفته خواهد شد و ایران پاسخ کوبنده‌تر خواهد داد.

آنچه رخ داد به طور خلاصه به این نحو است:

۱- محقق شدن تهدید ایران علیه رژیم صهیونیستی درباره بیروت

۲- پاسخ سنگین ایران به واکنش اسرائیل و عدم توقف در معادله یک برابر یک در نبرد مستقیم!

۳- عقب‌نشینی و درخواست توقف آتش از سوی ترامپ و درواقع اسرائیل

۴- نمایش دیگری از وحدت ساحات؛ این بار با ورود مجدد یمن و شلیک دست کم ۲ موشک توسط آنها و بستن باب المندب به روی شناور‌های اسرائیلی

۵- تعیین معادله جدید از ناحیه ایران برای توقف جنگ؛ جنوب لبنان به معادله تهدید ایران و به بیروت و ضاحیه بیروت اضافه شد

۶- توقف مشروط آتش؛ اگر اسرائیل جنایت کند، پاسخ کوبنده‌تر باز هم در راه است.