در مراسم معارفه جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه عنوان شد

در مراسمی با حضور فرماندهان و مسئولان سپاه حجت‌الاسلام طیبی‌فر به عنوان جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه معرفی شد.

به گزارش صبح صادق مراسم معارفه جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه همزمان با مجمع فرماندهان سپاه در تالار همایش‌های شهید محلاتی برگزار شد در این مراسم «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اینکه مقبولیت یکی از مهم‌ترین الزامات مدیریت در الگوی اسلام است، اظهار داشت: «برای کسب مقبولیت باید سلوک و سبک زندگی متناسب با مسئولیت داشت که در این راستا پاکدستی، امانت‌داری، اخوت و دوستی، ساده‌زیستی، پرهیز از برخی حلال‌های الهی و اجتناب از همه محرمات و گرفتار زخارف دنیا نشدن، صداقت در گفتار و رفتار و اهتمام به حل مشکلات نیروها از عوامل ایجاد این مقبولیت می‎تواند باشد.»

وی با بیان اینکه «حجت‌الاسلام حسین طیبی‎فر» در حوزه نمایندگی مقبولیت بالایی در مجموعه روحانیون نمایندگی وضع بسیار خوبی دارد، افزود: «اگر جایی در کشور برای انتصاب مسئولیت، نیروی خوب کم دارند و برای آن سازمان مشکل وجود دارد، در نمایندگی آنقدر نیروی خوب زیاد داریم که انتخاب از میان آنها سخت است و این‌بار آقای طیبی‎فر خدمت رهبر معظم انقلاب گردش کار شدند که آقا هم مهر تأیید بر انتخاب ایشان زدند.»

 

انقلاب به ثبات و تکیه‌گاه رسید

«سردار علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم گفت: «انقلاب اسلامی مانند یک انسان که به چهل سالگی می‎رسد و به تکیه‌گاه نیاز دارد، به تکیه‌گاه خوبی رسیده و ثبات در آن برقرار شده است.»

وی محبت را رکن مهم فرماندهی و مدیریت بر پاسداران دانست و افزود: «با محبت می‌توان در سپاه مدیریت کرد و این تصریح امام حاضر انقلاب است، ایشان تأکید دارند که اگر محبت کنید، نیروها گوش به حرف شما می‌دهند.»

سردار فدوی با اشاره به تأیید فرمانده کل قوا بر سفرهای استانی فرمانده کل سپاه، گفت: «حضرت آقا از این کار سردار سلامی خیلی راضی هستند؛ چون سردار سلامی می‌رود هم‌سخن همه نیروها حتی تا سطح سرپنجه‌ها می‌شود و از نزدیک ارتباط قلبی با نیروها پیدا می‎کند.»

وی در انتها خاطرنشان کرد: «روال کارها می‌گذرد، اما خدای متعال نحوه چگونه گذشتن را به ما واگذار کرده تا در یک آزمون الهی عمل کنیم و امید داریم در این مسیر به فوز عظیم و رستگاری بزرگ که شهادت است، برسیم.»

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر که تا پیش از این مسئولیت‌های گوناگونی در مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه از جمله فرماندهی تیپ امام صادق(ع) قم داشته است، به عنوان جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با دریافت حکم معارفه شد.

وی پس از دریافت این حکم گفت: «از حسن نظر فرمانده کل قوا کمال سپاسگزاری را دارم و امید دارم خادم خوبی برای اجرای فرامین و منویات ایشان باشم.»

09120004926 چرا در محاسبه ارشدیت سنوات درجه‌داری برای درجه سابقه‌ پیمانی پنج ساله نظامی محاسبه نمی‌شود؟

09120008204 با توجه به اینکه ورزش از برنامه هفتگی معاونت آماد کل سپاه حذف شده است؛ اما با کمال تعجب تست ورزش از کارکنان به صورت اجباری گرفته می‎شود!

09130001792 آیا می‌شود مدافعان حرم جانباز و سالم را همراه خانواده به سوریه ببرید؟

09130006104 از سردار لطفی مسئول معاونت نیروی ‌انسانی نیروی زمینی خواهشمندیم مشکلات بسیجیان کد 89 زیر مجموعه این نیرو را پیگیری کنند.

09140006266 در صورت امکان به مسئولان سازمان بسیج اعلام بفرمایید، نظارت و بازرسى از سپاه شهدا را به زمان دیگرى موکول کنند تا ما هم بتوانیم توفیق حضور در پیاده‌روى اربعین را داشته باشیم.

صبح صادق: این پیام مشترک تعدادی از همراهان صبح صادق بوده است.

09140000174 ورزش برای سربازان در ناحیه تكاب حذف شده است. لطفاً رسیدگی كنید.

09160003987 بنده ورودی سال 89 هستم؛ ولی خدمات رفاه نیروی دریایی سپاه تاکنون وام خرید یا ساخت را به ما نداده است. منتظر پاسخ مسئولان خدمات رفاه هستیم./ «فرهمند بندرعباس»

09180009498 حقوق طیف درجه‌داران افزایش داده شود. چه بسا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی حقوق‎ها کفاف مخارج را نمی‌دهد.

09350002533 قبلاً اشعار مذهبی و انقلابی در هفته‌نامه صبح صادق چاپ می‌شد. لطفاً پیگیری شود.

صبح صادق: هر هفته چاپ می‌شود. صفحه 12 قطع سابق و صفحه 16 قطع جدید را دنبال کنید.

09360007936 لطف کنید از فرماندهان بخواهید برای کارکنانی که در جنوب کشور خدمت می‎کنند و مدام در رفت و آمد هستند، سهمیه پرواز قائل شوند. در این شرایط که قیمت پروازها گران است رفت و آمد از طریق زمینی خیلی سخت و زمان بر است.

09360003828 با توجه به شرایط خاص معیشتی در کشور و در آمد محدود نیروهای مسلح و همچنین افزایش بودجه معیشتی نیروهای مسلح در بودجه امسال، چرا اینقدر حمایت کم شده است؟

09370001900 ما جمعی از پاسداران (۵۰۰ نفر) در سال ۸۹ در پرژه مسکونی نصر 6 در تبریز ثبت‌نام کردیم و در قرارداد اتمام پروژه شصت ماه نوشته شده بود و همه مبالغ قرارداد را هم واریز کردند. بعد از 9 سال برای تحویل واحدها به بهانه تورم ۳۵ میلیون پول بیشتر می‎خواهند.

09900009539 فروشگاه ساتر اجناس بی‌کیفیت تحویل می‌دهد. لطفاً پیگیری کنید.

09910003011 شهریور هر سال قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مخارج فرزندان زیاد است. اگر حقوق را کمی زودتر واریز کنند. خیلی مفید واقع می‌شود.

09920009915 به جای وام مسکن بسیجیان کد 89 به آنها زمین واگذار کنید. این کار به مراتب بهتر است.

 

 

پیامتان را از طریق سامانه پیامکی هفته‌نامه صبح صادق با ما در میان بگذارید

۳۰۰۰۹۹۰۰۳۳

 

«از دست ندادن نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت» جزء توصیه‌های هشت‌گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرماندهان و مدیران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ایشان در همین زمینه تأکید داشتند که «نباید قناعت کنیم به منطقه خودمان و با انتخاب یک چاردیواری، کاری به تهدیدهای پشت مرزها نداشته باشیم.» و رسماً اعلام کردند «نگاه وسیع فرامرزی که مسئولیتش با سپاه است، عمق راهبردی کشور است و گاهی از واجب‌ترین واجبات هم لازم‌تر می‌شود؛ اما برخی متوجه این مسئله نیستند.» در واقع یکی از رسالت‌های سپاه ایجاد عمق راهبردی برای کشور است و این از قبل وجود نگاه وسیع فرامرزی میسور می‎شود؛ در دفاع مقدس و پس از فتح خرمشهر در شرایطی که رژیم غاصب صهیونیستی اولین هجوم و عملیات نظامی خود را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جنوب لبنان آغاز کرده بود، همین مسئله با ترکیب یگان‎های برون مرزی سپاه در واحد نهضت‎ها، که یگان‌هایی مثل تیپ ابوذر(رزمندگان افغانی شرکت‌کننده در دفاع مقدس هشت ساله) در آن فعال بود، سپاه لبنان و نیروهایی که بعد از اعزام و بازگشت دو لشکر سپاه و ارتش در خرداد 61 در لبنان و سوریه ماندند تا جوانان لبنانی را آموزش دهند، همچنین قرارگاه رمضان شامل مجاهدان شیعه عراقی و... در سال 1369 سبب تشکیل اولین نیروی بعد از دفاع مقدس در سپاه شد؛ نیرویی که نیروی «قدس» نام گرفت.

اما همه ماجرا به اینجا ختم نمی‎شود. انقلاب اسلامی داعیه‌دار تمدن نوین، بزرگ و قدرتمند اسلامی است و در این مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گذشت چهل سال، به مدد الهی و تلاش‌ها و مجاهدت‎های پاسداران بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بنا به تصریح فرمانده دانشمند و حکیم کل سپاه، در گام اول انقلاب دشمن را متوقف کرده و در گام دوم اقدام به تعقیب دشمن در فضای جهانی خواهد کرد. این شاید روی دیگر سکه این توصیه رهبر انقلاب به سپاه باشد که سردار سلامی بر آن تأکید کرده است.

اما امام خامنه‎ای گریزی هم به کلام معصوم در این سخنرانی زدند که اگر در نهج‌البلاغه واکاوی کنیم به این جمله از خطبه 27 می‌رسیم که به خدا قسم هیچ ملّتى در خانه‌اش مورد حمله نگرفت مگر اینکه ذلیل شد.

اگرچه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش‌هایی از مسائل کشور مسئولیت مستقیم ندارد؛ اما از هیچ تلاشی دریغ نمی‎کند؛ از جمله در محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و... اما در ایجاد و گسترش عمق راهبردی در کشور مسئولیت مستقیم دارد و در واقع تنها مسئول این حوزه است. بحمدالله چون این مسیر در سیر حرکت نصرت الهی بوده، تاکنون مشمول «ینصرکم» شده و امید است تا لحظه پایان انقلاب اسلامی و ظهور امام غائب این مسیر بدون خدشه ادامه پیدا کند.

 

علیرضا جلالیان